2017 Jeep® Grand Cherokee

Novi Jeep Grand Cherokee za 2017. godinu, koji je predstavljen javnosti na Sajmu automobila u Njujorku u martu prošle godine, kao i početkom oktobra na premijeri za područje Evrope, Bliskog istoka i Afrike na Međunarodnom salonu automobila u Parizu, unapređen je po pitanju stila, kao i standardnih vrhunskih sadržaja i nivoa opreme. Ovogodišnji model najnagrađivanijeg SUV vozila u istoriji je osvežio svoju pojavu, izmenama koje u još većoj meri izgled prednjeg dela vozila čine vrhunskim i agresivnim, zahvaljujući redizajniranom donjem delu prednje maske, sa novim svetlima za maglu i rešetkom hladnjaka sa sedam proreza, karakterističnom za Jeep.

Modelom za 2017. godinu, Jeep uvodi potpuno novi paket opreme Trailhawk, koji će dodatno unaprediti pogon 4×4 na vodećem modelu brenda Jeep i potvrditi dosledan pristup modelima linije Jeep vozila, s obzirom na to da je isto već primenjeno na modelima Cherokee i Renegade Trailhawk. Novi nivo opreme naglasiće legendarnu sposobnost pogona 4×4 brenda Jeep, ponudom specifičnih funkcija terenske vožnje, u spoju sa vrhunskim svojstvima, kvalitetom izrade, i naprednim tehnološkim rešenjima modela Grand Cherokee. Istovremeno, obnovljena verzija Summit će unaprediti rafiniranost perjanice brenda Jeep, dodavanjem ekskluzivnih funkcija u kabini i u paketu standardne opreme vozila.

Legendarna sposobnost brenda Jeep proizvod je tri dostupna sistema pogona 4×4 (Quadra-Trac II, Quadra-Drive II i sistem Quadra-Trac, koji je dostupan isključivo na verziji SRT), Jeep-ovog sistema vazdušnog vešanja Quadra-Lift i sistema upravljanja vučom Select-Terrain i Select-Track. Sa sistemima pogona 4×4 Quadra-Trac II i Quadra-Drive II, model 2017. Grand Cherokee može se pohvaliti najnižim prenosnim odnosom od 44,1:1. Sistem Selec-Speed Control, sa sistemima za kontrolu kretanja uzbrdo i nizbrdo (Hill-ascent i Hill-descent Control), vozačima omogućava da kontrolišu brzinu modela Grand Cherokee kako uz, tako i niz strme i neravne nagibe, pomoću ručica na upravljaču – bez korišćenja gasa ili kočnice.

2017. Jeep Grand Cherokee poseduje preko 70 bezbednosnih funkcija, uključujući i sistem za upozoravanje na izlazak iz trake (Lane Departure Warning), sistem za pomoć pri paralelnom i normalnom parkiranju (Parallel and Perpendicular Park Assist), kameru na kuki za prikolicu (Trailer Hitch Camera View), kao i niz naprednih tehnoloških funkcija jednostavnih za korišćenje, kao što su nagrađivani 8,4-inčni Uconnect radio uređaj sa ekranom osetljivim na dodir i integrisanim upravljanjem klimom i info-zabavnim sistemom, i 7-inčna prilagodljiva instrument tabla sa višestrukim prikazom.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk

Jeep je uveo naziv “Trailhawk” sa konceptom modela Grand Cherokee koji se prvi put pojavio na vaskršnjem Jeep safariju 2012. godine u Moabu u Juti, SAD. Ideja je bila jedinstvena i robusnija pojava sa nizom funkcija, što je rezultiralo unapređenim terenskim sposobnostima pogona 4×4. Početak proizvodnje verzije Trailhawk vezuje se za uvođenje potpuno novog modela Jeep Cherokee u 2013. godini, a koji je predstavljao najmoćniju verziju novog SUV vozila brenda Jeep srednje veličine. Proizvodnja je nastavljena sa modelom Renegade iz kategorije malih SUV vozila, koji se pojavio na tržištu 2014. godine. Danas naziv Trailhawk kompletira Grand Cherokee liniju, kao šesti model u istoj, pored konfiguracija Laredo, Limited, Overland, Summit i SRT.

Eksterijer verzije Trailhawk uključuje novokonstruisanu prednju masku i rešetku hladnjaka sa sedam proreza, kao i standardne 18-inčne Goodyear Adventure pneumatike za terensku vožnju sa kevlarskim ojačanjem, koje su prisutne jedino na modelu Trailhawk. Izgled eksterijera dodatno je obogaćen novim oznakama Trailhawk i Trail Rated sa crvenim detaljima, aplikacijom bez odsjaja na haubi, koja je specifična za Trailhawk, kućištima retrovizora, te krovnim nosačem sa sivim Neutral Gray detaljima. Standardne donje zaštitne ploče i Moparove bočne šine kompletiraju eksterijer nove konfiguracije Trailhawk, pružajući dodatnu zaštitu pri vožnji na ekstremno zahtevnim terenima.

Unutrašnjost modela Trailhawk je sa jedinstvenim crnim enterijerom, sa vrhunskim sedištima prekrivenim obrađenom i izvrnutom kožom, naglašenim crvenim šavovima na sedištima, vratima i konzoli, crnim Piano Black aplikacijama i završnom obradom u boji metala na svim obojenim delovima enterijera. Trailhawk značka na upravljaču kompletira enterijer nove konfiguracije Trailhawk. Standardan deo opreme je i 8,4-inčni Uconnect dodirni ekran sa ažuriranim stranicama sa stazama za terensku vožnju, koji prikazuje iskorištenje točkova i druge karakteristike vožnje na 4 točka, poput visine vešanja i režima vožnje 4×4 i Selec-Terrain.

Modeli serije Grand Cherokee Trailhawk opremljeni su nizom standardnih funkcija za terensku vožnju, uključujući standardno vazdušno vešanje Quadra-Lift ( konstruisano za Trailhawk ) koje nudi poboljšano upravljanje i ukupan put vešanja, kao i unapređenu kontrolu brzine Selec-Speed Control, sa funkcijom upravljanja pri kretanju uzbrdo i nizbrdo (Hill Ascent and Descent Control), koja omogućava vozaču da kontroliše brzinu vozila pri kretanju i na uzbrdici i na nizbrdici, korišćenjem ručica na upravljaču, umesto papučica gasa ili kočniice. Kod korišćenja funkcije „Hill-Ascent and Descent Control”, opseg brzina vozila je od 1 km/h do 9 km/h i može da se smanjuje ili povećava za po 0,5 km/h, jednim dodirom ručica na upravljaču. Legendarne mogućnosti pogona 4×4 brenda Jeep pruža Quadra-Drive II, sa zadnjim diferencijalom sa elektronski ograničenim proklizavanjem (ELSD): ovaj sistem momentalno opaža proklizavanje pneumatika i vrši ravnomernu raspodelu obrtnog momenta na pneumatike sa vučom. U nekim slučajevima, vozilo će predvideti uslove slabog prianjanja i izvršiti podešavanja u cilju proaktivnog ograničavanja ili eliminisanja proklizavanja.

Pristupni uglovi na modelu Jeep Grand Cherokee su 29,8 stepeni, dok je prelomni ugao 27,1 stepeni, a odstupni ugao 22,8 stepeni. Modeli linije Grand Cherokee Trailhawk su sa klirensom koji ide do 28 cm. Grand Cherokee Trailhawk pokreću 3,0-litarski dizel motor Multijet II sa 250 KS, 3,6-litarski V-6 benzinski motor sa 286 KS ili 5,7-litarski V-8 benzinski motor od 352 KS, u spoju sa osmostepenim automatskim sistemom prenosa.

Jeep Grand Cherokee Summit

Konfiguracija Summit predstavlja najbolji model u liniji i nudi najviši nivo sofisticranosti, što obuhvata obnovljen izgled, sa izmenjenom prednjom maskom, rešetkom hladnjaka i LED svetlima za maglu, kao i nove 20-inčne, polirane, 5-kračne alu-felne. Jedna od postavki boja u kabini nove konfiguracije Summit, jeste novi, opcioni spoj kožom presvučenog enterijera Laguna, u dvobojnoj kombinaciji indigo plave i sive Ski Gray boje. Vredni hvale na novom enterijeru su i instrument tabla, centralna konzola i paneli vrata, svi presvučeni napa kožom, kao i sedišta presvučena Laguna kožom, sa zadebljanim ivicama.

Ekskluzivan deo opreme na modelu Summit jeste visoko-performantni zvučni sistem Harman Kardon sa 19 zvučnika,snage 825 W. Ovaj najsavremeniji sistem poseduje 12-kanalno pojačalo i tri sabvufera i okružuje putnike HD zvukom. Druge boje enterijera u konfiguraciji Summit su: crna, smeđa i tamno-smeđa Sienna. Svi Summit modeli izvedeni su sa krovnim tapacirungom od vrhunske izvrnute kože, osvetljenim pragom, akustičnim vetrobranom i kompletnim retovizorima, aktivnim sistemom smanjenja buke (Active Noise Cancellation) i vrhunskim patosnicama kompanije Berber.

Bogat spektar standardnih tehnoloških i sigurnosnih funkcija na modelu Grand Cherokee Summit za 2017. godinu obuhvata i sistem za upozoravanje na izlazak iz trake, sistem podrške za paralelno i normalno parkiranje, kao i kameru na kuki za prikolicu. Konkretno, sistem za upozoravanje na izlazak iz trake uključuje prednju kameru koja opaža i uzima merne podatke o položaju vozila unutar vozne trake. Ako vozač ne odgovori na upozorenja, funkcija podrške za ostajanje u traci će pomoći da se vozilo blago pomeri radi vraćanja u traku, korigujući položaj upravljača u meri u kojoj je to potrebno.

Funkcija podrške za paralelno i normalno parkiranje, pak, predstavlja napredan sistem koji prepoznaje prazna mesta i pomaže vozaču, dajući uputstvo za parkiranje na određeni prostor, na pritisak tastera koji aktivira ultrazvučne senzore za podršku pri parkiranju. Ovaj sistem radi u kombinaciji sa sistemom ParkSense® za podršku parkiranju napred i nazad, što predstavlja dodatnu meru za sigurnost i bezbednost. Sistem pogona 4×4 Quadra-Drive II sa diferencijalom sa elektronski ograničenim proklizavanjem, predstavlja standardan deo opreme na svim Summit modelima, kao i vazdušno vešanje Quadra-Lift.

Grand Cherokee Summit pokreću 3,0-litarski dizel motor Multijet II sa 250 KS, 3,6-litarski V-6 benzinski motor od 286 KS ili 5,7-litarski V-8 benzinski motor od 352 KS, u spoju sa sa osmostepenim automatskim sistemom prenosa.

Jeep Grand Cherokee SRT

Model Grand Cherokee SRT za 2017. godinu, izveden je sa novom, agresivnom prednjom maskom, sa funkcionalnim usisnicima, sa gornjim i donjim otvorom, koji sprovode vazduh ka modulu za hlađenje i kočnicama, svetlima za maglu i rešetki hladnjaka. U kabini, opciono je dostupan enterijer obložen crnom kožom, koji obuhvata instrument tablu, centralnu konzolu i tapacirung vrata opšivene napa kožom, kao i sedišta presvučena Laguna kožom. Vozilo brenda Jeep sa najboljim performansama koje se ikad našlo u u proizvodnji ima moćan 6.4-litarski V-8 motor sa tehnologijom za uštedu goriva, a isporučuje 468 KS i obrtni momenat od 624 Nm. Performanse su sledeće: ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 5 sekundi, zatim 0-162-0 km/h za 16,3 sekundi, 400 m u srednjem rasponu od 13 sekundi i maksimalna brzina od 257km/h.

Radi potpunog uvida, model Grand Cherokee SRT ima ekskluzivne stranice sa proširenim performansama, sa širim opsegom merača performansi i očitavanjem mernih uređaja, dok različiti režimi vožnje, uključujući i upravljanje kretanjem, omogućavaju vlasnicima vozila da personalizuju svoje iskustvo vožnje, bilo da je reč o vožnji putem ili u terenskim uslovima.

Jeep Grand Cherokee SRT nudi sveobuhvatan paket opreme koji uključuje sportska sedišta od izvrnute i napa kože, nove 20-inčne alu-felne, 8,4-inčni Uconnect sistem sa navigacijom, sistem za upozoravanje na izlazak iz trake, sistem za pomoć pri paralelnom i normalnom parkiranju, kameru na kuki za prikolicu, a električni panoramski krov Commandview standardno je dostupan na određenim tržištima.

2017 Grand Cherokee – sposobnost pogona 4×4

Jeep Grand Cherokee poseduje dva sistema pogona 4×4: Quadra-Trac II i Quadra-Drive II sa zadnjim diferencijalom sa elektronski ograničenim proklizavanjem (ELSD). Ekskluzivno svojstvo modela SRT je aktivni sistem povremenog pogona na četiri točka, takođe sa zadnjim diferencijalom sa elektronski ograničenim proklizavanjem (ELSD). Na modelima Overland i Summit standardno je dostupan sistem vazdušnog vešanja Quadra-Lift koji na modelu Grand Cherokee omogućava podešavanje visine iznad stajne površine do maksimalnog klirensa od 28 cm.  Zahvaljujući dostupnosti ovih sistema, Grand Cherokee pruža legendarne mogućnosti brenda Jeep uz bezbednost pogona na sva četiri točka, prilikom vožnje na površinama sa slabim prianjanjem.

Sistem stalnog pogona na četiri točka Quadra-Trac II poseduje razvodnik pogona sa dve brzine koji na prednjoj i zadnjoj osovini primenjuje sistem kontrole vuče pomoću kočenja (BTCS), za najbolje terenske performanse u klasi. Dvobrzinski razvodnik pogona koristi podatke koji dolaze od različitih senzora radi najbržeg mogućeg opažanja proklizavanja pneumatika i primene korektivnih mera. Ovaj sistem takođe koristi predviđanje prigušenja (Throttle Anticipate) da bi osetio brze promene gasa posle mirovanja i postigao najveću moguću vuču pre nego što dođe do proklizavanja. Kada se opazi proklizavanje točka, čak 100 odsto dostupnog obrtnog momenta momentalno se preusmerava na osovinu sa najviše prianjanja. Sistem radi u dva opsega: u opsegu 4WD High, obrtni momenat se automatski usmerava na prednju i zadnju osovinu u promenljivom odnosu; dok prebacivanjem na opseg 4WD Low pomoću prekidača na konzoli, sistem deli obrtni momenat na prednju i zadnju osovinu u odnosu 50/50. Sa redukcijom prenosa od 2,72, opseg 4WD Low pruža neprevaziđene vučne performanse neophodne za ekstremne uslove terenske vožnje.

Modeli Jeep Grand Cherokee Overland, novi Trailhawk i Summit opremljeni su sistemom pogona na sva četiri točka Quadra-Drive II. Sa zadnjim diferencijalom sa elektronski ograničenim proklizavanjem (ELSD), Quadra-Drive II omogućava vodeće vučne sposobnosti i terenske performanse. Srž ovog sistema su centralni razvodnik pogona i elektronski kontrolisano kvačilo, koji omogućavaju aktivnu raspodelu obrtnog momenta. Na suvom kolovozu i u uslovima normalnog prianjanja, centralni razvodnik pogona dodeljuje 48 odsto dostupnog obrtnog momenta prednjoj osovini i 52 odsto zadnjoj. Kod klizavih površina, sistem automatski vrši preraspodelu obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine u zavisnosti od uslova vožnje u realnom vremenu, pružajući vozilu vučne performanse sa brzim odzivom. Ovaj sistem takođe koristi elektronsku kontrolu kojom se uvećava vuča na četiri točka i izbegava gubitak prianjanja u slučaju naglog ubrzanja. Sistem uključuje opsege 4WD High i 4WD Low. Opseg 4WD Low ima redukciju prenosa od 2,72 za ekstremne uslove terenske vožnje.

Zahvaljujući zadnjem diferencijalu sa elektronskim ograničavanjem proklizavanja (ELSD), Quadra-Drive II momentalno opaža proklizavanje zadnjih pneumatika i vrši ravnomernu raspodelu obrtnog momenta na datoj osovini. U nekim slučajevima, vozilo će predvideti uslove slabog prianjanja i izvršiti podešavanja u cilju proaktivnog ograničavanja ili eliminisanja proklizavanja.

Vazdušno vešanje Quadra-Lift

Poboljšana dinamika pri vožnji po kolovozu i uzorne terenske mogućnosti vozaču pružaju optimalne performanse u vožnji kako na kolovozu tako i prilikom savladavanja terenskih staza. Da bi se postigao takav rezultat, Jeep Grand Cherokee koristi niz sofisticiranih sistema uključujući vazdušno vešanje Quadra-Lift, sistem kontrole vuče Selec-Terrain i kontrolu brzine Selec-Speed Control.

Modeli Jeep Grand Cherokee Overland, Trailhawk i Summit standardno su izvedeni sa vazdušnim vešanjem Quadra-Lift koje omogućava ručno podešavanje klirensa od strane vozača pomoću komandi na konzoli. Klirens može da se podesi na pet nivoa i dostiže maksimalnu visinu od 28 cm.

• Normalna visina klirensa (Normal Ride Height – NRH): Ovo je standardna pozicija za vožnju. Klirens od 22 cm pruža poboljšanu ekonomičnost i najveću udobnost prilikom vožnje na kolovozu.

• Off Road 1: Ova postavka podiže vozilo za dodatnih 3,3 cm u odnosu na NRH da bi se dostigao klirens od 25,4 cm, namenjen savladavanju terenskih prepreka.

• Off Road 2: Ova postavka obezbeđuje legendarne terenske mogućnosti brenda Jeep dodavanjem još 6,6 cm u odnosu na NRH, za dostizanje najvišeg klirensa od 28 cm.

• Parking režim: Ova postavka spušta vozilo za 4 cm u odnosu na NRH za lakši ulazak/izlazak i utovar. Vozač može da odabere NRH i Parking režim kako bi kontrolisao klirens.

• Aero režim: Ova postavka spušta vozilo za 1,3 cm u odnosu na NRH. Aero režim se koriguje prema brzini vozila i savršeno podešava aerodinamiku za optimalne performanse i ekonomičnost.

U Eko režimu, vozilo se spušta na nivo Aero režima kako bi se dodatno poboljšala aerodinamika modela Jeep Grand Cherokee i obezbedila optimalna ekonomičnost.
Vazdušno vešanje Quadra-Lift povećava visinu za 10,4 cm pomoću pneumatskih opruga na sva četiri ugla za vrhunsku udobnost u vožnji.

Sistem kontrole vuče Selec-Terrain

Standardno dostupan na svim modelima Grand Cherokee osim verzije SRT, Selec-Terrain je sistem upravljanja vučom sa pet različitih programa vožnje koji vozaču omogućava da izabere najpogodniji režim vožnje za bezbedno savladavanje bilo koje površine. Korišćenjem algoritama koji omogućavaju neprevaziđenu kontrolu i sposobnost, Selec-Terrain elektronski koordinira i optimizuje do 12 sistema na svakom terenu i pruža poboljšanu kontrolu nad vozilom, uključujući: modul za kontrolu pogonskog sklopa, elektronski kontroler kočnica, elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC), kontroler sistema prenosa, kontroler pogonskog agregata, kontrolu kretanja uzbrdo i nizbrdo (Hill-ascent and Hill Descent Control) i novi sistem kontrole brzine Selec-Speed Control. Zahvaljujući sistemu Selec-Terrain, vozač može da odabere jedan od pet programa vožnje u cilju postizanja najboljeg iskustva vožnje na svim terenima:

• Pesak: Aktivirani su kontrola vuče (Traction Control) i Quadra-Lift kako bi se sprečilo proklizavanje pneumatika na pesku. Obrtni momenat se podešava za optimalne performanse.
• Blato: Aktivirani su kontrola vuče (Traction Control) i Quadra-Lift kako bi se sprečilo proklizavanje pneumatika a obrtni momenat se podešava za optimalne performanse po blatu.
• Auto: Sistem se automatski prilagođava bilo kojoj situaciji na kolovozu ili van njega
• Sneg: Vuča se podešava za najbolje performanse na putevima prekrivenim snegom.
• Kamenite površine: Sistemi vešanja Quadra-Lift (tamo gde su montirani) dostižu maksimalnu visinu od 28 cm. U ovom režimu, razvodnik pogona, diferencijali i ventil gasa se koordiniraju kako bi se postigla maksimalna kontrola pri malim brzinama.

Bezbednost

Pored standardne bezbednosne opreme, uključujući elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC) sa elektronskim sistemom za sprečavanje prevrtanja (ERM), ABS sa terenskom kalibracijom, sistem kontrole vuče pomoću kočenja (BTCS) i 7 vazdušnih jastuka (višestepeni na prednjim sedištima, bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne zavese napred i nazad, jastuk za kolena vozača), novi model za 2017. godinu nudi niz naprednih bezbednosnih rešenja kao što su sistem za upozoravanje na izlazak iz trake, sistem za pomoć pri paralelnom i normalnom parkiranju, kamera na kuki za prikolicu, sistem za upozorenje na čeoni sudar i ublažavanje udarca, prilagodljivo ograničenje brzine sa start/stop funkcijom, zadnja pomoćna „ParkView” kamera sa dinamičkom mrežom linija i prednji i zadnji sistem za pomoć pri parkiranju.

 

FCA Srbija

email

Komentar

Powered by WordPress | Designed by: WordPress Hosting | Thanks to Best WordPress Themes, Find Free WordPress Themes and WordPress Themes