Menu
0 Comments

FIAT 500, novi rekord: oko 194.000 modela prodato u Evropi u 2018. godini

 

Kao večan simbol italijanskog stila i proizvodnje širom sveta, vanvremenski FIAT 500 nastavlja da zadivljuje, ostvarivši, u svojoj jedanaestoj godini, najbolje godišnje rezultate, sa skoro 194.000 registrovanih modela u Evropi u 2018.  godini (ukupan broj za FIAT 500 i Abart 500). Ovo je još jedan rekord za najprodavaniji automobil u svom segmentu, u kome je ostvario svoj drugi najbolji rezultat sa udelom od oko 15%.

„Ova rekordna prodaja podseća nas da je model 500 prava, vanvremenska ikona automobilizma, i to ne samo za brend Fiat,“ kaže Luka Napolitano (Luca Napolitano), direktor brendova Fiat i Abarth za EMEA region.  „Vrlo sam ponosan na ovaj rezultat, koji pokazuje da je model 500 najprodavaniji u 11 evropskih zemalja i među tri najprodavanija u još četiri  zemlje. Tokom svojeg jedanaestogodišnjeg postojanja, model 500 nikada nije izašao iz mode, i bio je uspešan svuda kao simbol italijanskog dizajna i proizvodnje. Iako je očuvao svoj identitet, prošao je kroz više interpretacija, povezujući svoje ime sa legendarnim brendovima – od mode do luksuznih jahti i od tehnologije do kulturnog nasleđa – kako bi stvorio više od 30 specijalnih serija i istražio predele koji su neobični za jedan gradski auto. Kao njegov veličanstveni prethodnik, novi model 500 je „osvetlao“ svakodnevne živote i ulice celog sveta, postavši kul rešenje za urbanu mobilnost širom sveta. Danas je on najinternacionalniji FIAT model, koji se prodaje u više od 100 zemalja širom sveta, sa 80% modela prodatih izvan Italije. Od 2007. do danas, proizvedeno je ukupno više od 2.110.000 FIAT 500 automobila, a taj broj se povećava na 6 miliona kada se dodaju preteče ovog modela koje su proizvedene između 1957. i 1977. godine. Sve ovo čini 500 jednim od najprodavanijih modela kompanije Fiat u njenoj istoriji.“.

Legendarni 500 nastavlja da oduševljava svojim vanvremenskim stilom i POP suštinom, sa svojim uglađenim i zaobljenim linijama, i izaziva osmeh na licima ljudi na putevima širom sveta. Bez sumnje, tajna uspeha ovog modela uključuje i niz od više od 30 specijalnih serija koje su zasnovane na FIAT 500 i Abart 595 modelima i koje su se pojavile od 2007. do danas. Zapravo, iako je uvek ostao veran svom identitetu, FIAT 500 takođe se preobrazio u automobil sposoban da zagazi u nove teritorije, kao što su tehnologija, moda i dizajn luksuznih jahti. Stvarajući tako nove ciljeve koje treba postići, model je uspeo da se neprestano osvežava, a da opet zadrži svoj status vanvremenske legende. Ova strategija potvrdila je svoju uspešnost u 2018. godini, uz specijalne serije 500 Mirror, 500 Collezione i 500 Spiaggina ’58. Kao kruna postignuća u 2018. godini, koja je zaista bila odlična godina, prošlog decembra najavljeno je da će 10. februara, kao deo izložbe “Vrednost dobrog dizajna”, klasični model serije FIAT 500 F kojeg je kupio Muzej moderne umetnosti u Njujorku biti javno izložen po prvi put. Ovim je potvrđen njegov simbolični značaj u pogledu svetske scene dizajna.

Prva specijalno izdanje koje je imalo premijeru u 2018. godini bio je visoko-tehnološki 500 Mirror koji je Luka Napolitano (Luca Napolitano) predstavio putem virtuelne konferencije za medije u januaru, otkrivajući potencijal nove porodice modela 500 Mirror pred 200 novinara iz cele Evrope, povezanih virtuelno preko video linka, kao i pred ostalih 1.500 koji su se uključili tokom naredna 72 sata. Inovativna serija potvrdila je tradicionalnu otvorenost kompanije Fiat prema sve naprednijoj visokoj tehnologiji koja olakšava život i vozačima i putnicima. Posebno govoreći, kao deo standardnog paketa opreme, specijalna serija Mirror sa modelima 500, 500X i 500L uključivala je inovativni sistem ekrana osetljivog na dodir UconnectTM HD LIVE od 7 inča, uz već konfigurisanu Apple CarPlay* platformu i kompatibilnost sa Android AutoTM platformom. Prepoznatljivi po svojim ekskluzivnim tamno plavim uniformama koje jasno pozivaju estetiku tehnologije i povezanosti, tri modela specijalne serije Mirror takođe su predstavljala i premijeru sistema Mopar Connect za pomoć na putu i servise vertikalne kontrole u realnom vremenu kojima se može pristupiti putem pametnog telefona.

Od tehnoloških inovacija verzija serije Mirror, došlo se do sofisticirane visoke mode, neodvojive od prirode specijalne serije modela 500 Collezione Primavera i 500 Collezione Autunno, koji su označili povratak brenda Fiat u svet visoke mode. Ovo je bilo prvo polje na kom se model oprobao uz veliki uspeh od svojih najranijih dana, pomoću specijalnih serija 500C by Gucci i 500 by Diesel. Dve nove specijalne serije modela 500 Collezione pozdravile su dolazak proleća i jeseni svojim prepoznatljivim šarama, svaka upečatljiva po svojoj posebnoj uniformi i ekskluzivnoj kombinaciji boja i materijala – jedna u ženstvenijoj, a druga u muževnijoj varijanti.

Prvo 500 Collezione izdanje, u svojoj prolećnoj uniformi, predstavljeno je prošlog aprila u Milanu, na početku svoje turneje po svetskim prestonicama mode, stila i umetnosti. Nakon glavnog italijanskog stecišta mode, došao je red na London, metropolu koja je dom najvećeg broja legendarnih 500 automobila izvan Italije. Put se nastavio preko živopisnog Berlina, na romantičnoj obali Sene u Parizu, da bi se završio u srcu Madrida. Pet neverovatnih lokacija, a začetak tematski obojenih događaja nastavio se krajem oktobra, premijerom druge specijalne serije 500 Collezione inspirisane jeseni i modom za muškarce. Ovaj model učestvovao je na reviji u robnoj kući Rinascente u Milanu, jednoj od najčuvenijih na svetu, odeven u sofisticiranu Brunello uniformu u dve nijanse, čiji je utisak pojačavala bočna linija bakarne boje i unutrašnjost sa prugastim dezenom.  Po prvi put, milanska robna kuća sa dugom istorijom, u kojoj moda postaje pristupačna, bila je mesto na kojem se održala jedna automobilska konferencija za medije, u pratnji vrhunskog brenda mode za muškarce, časopisa L’Uomo Vogue, sa kojim deli svoje vrednosti elegancije i pažnje koje posvećuje detaljima.

U 2018. godini, FIAT 500 takođe je bio prisutan i na polju Nasleđa (Heritage), sveta sa čvrstim sponama srodnosti sa impresivnim legatom italijanskog brenda koji seže više od jednog veka u prošlost. Posebno u vezi s tim, Milano je takođe bio mesto održavanja glamuroznog događaja 4. jula, na kojem je 130 gostiju, uključujući novinare, poznate i uticajne ličnosti, proslavilo i rođendan legende kompanije Fiat koja je na svet došla 1957, a i 60. godišnjicu čuvenog modela 500 Jolly, predstavljenog 1958. godine i poznatijeg pod imenom Spiaggina koji je bio prva specijalna serija legendarnog malog automobila i simbol slatkog života (Dolce Vita). Dvostruka godišnjica obeležena je specijalnom serijom 500 Spiaggina ’58, autentičnog kultnog primerka, proizvedenog u ograničenom izdanju sa izuzetnim odlikama dizajna. Model je bio dostupan samo u kabriolet verziji, za potpun letnji ugođaj i privlačnost jednog doba koje je postalo neraskidiv deo kolektivne svesti. Kako i priliči zvezdi doba Dolce Vita, nova specijalna serija ponela je divnu uniformu u Volare Blue boji, sa bež mekim krovom, koja prkosi svojom belom bočnom linijom i alu-felnama od 16 inča izrađenim u klasičnom stilu. Na kraju, ali ne i kao najmanje važni, došla su dva dodatna priznanja za proslavu 4. jula: spot uz muziku pesme Volare, italijanskog evergrina koji je otpevao Domeniko Modunjo (Domenico Modugno) na festivalu u Sanremu 1958. godine, iste godine kada je na svet došla klasična 500 Spiaggina, kao i izložbeni model Spiaggina by Garage Italia, koji je dizajniran od strane kreativnog i stilskog centra Garage Italia odnosno Pininfarina na osnovu modela FIAT 500C, sa jedinstvenim karakteristikama koje odišu duhom tog vremena.

Od Milana do Palerma, od najinternacionalnijeg italijanskog grada do bisera Mediterana. U glavnoj ulozi su uvek model 500 i njegov vanvremenski stil. Zapravo, prestonica Sicilije bila je domaćin premijere nove game modela Abart 595 u oktobru. Ova nova linija predstavlja poslednju verziju čuvenog modela Scorpion 500, izražavajući dve strane njegovog karaktera: performanse i stil. Novi Abart 595 otkriven je pred poštovaocima brenda tokom ponovnog izvođenja klasične legendarne trke Targa Florio, najstarije u svetu motosporta. Karl Abart (Karl Abarth) bio je neposredno povezan sa trkom Targa Florio, počevši odmah nakon rata, jer su se krivudavi putevi Sicilije činili savršenim za pokazivanje kvaliteta njegovih trkačkih automobila. Zbog toga Scorpion i Targa dele blisku vezu, kao i istoriju trkačkih uspeha i anegdota kojih se svi sećaju. Naposletku, svakom ko se divi ovim klasičnim automobilima koji su brendu Abart doneli status trkačke legende neće biti teško da ceni kako je, tokom godina, surovo polazište trkačkog sporta oblikovalo neprocenljivo nasleđe stila i performansi koje nam je dalo automobile kakve imamo danas.

*Android Auto, Google Play i Google Maps su registrovane marke kompanije Google LLC.

Apple CarPlay je registrovana marka kompanije Apple Inc.

 

FCA Srbija

Oznake: , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *