Menu
0 Comments

Garaža test: BMW X2 sDrive 18d F39

 

Kada smo početkom marta, na ekskluzivnoj prezentaciji ovog modela, ugledali nojnoviji BMW model iz X serije uživo, odmah nam se svideo i jedva smo dočekali priliku da ga bolje upoznamo. To se i desilo prošlog meseca, kada smo odvojili jedan lep dan za druženje sa ovim modelom. Na testu se našao X2 sa dvolitarskim dizelom od 150KS i osmostepenim automatskim menjačem, obučen u elegantnu „alphine white“ boju

Platformu deli sa modelima MINI Countryman i BMW X1, sa kojim ima zajedničkih elemenata ali se u mnogo čemu i razlikuju. Iako na prvi pogled možda tako ne izgleda sličnih su dimenzija. X2, odnosno F39 što je kodna oznaka proizvođača, je u odnosu na X1 kraći 79mm i 86mm niži, ali je širina gotovo ista kao i međuosovinsko rastojanje koje iznosi 2670mm. Dakle, još jedan X model koji ne izgleda kao SUV, što je slučaj kod svih X modela sa parnim brojevima. Svakako zbog manjih dimenzija bilo je teško dobiti liniju kupea poput starije braće X6 i X4 ili je možda namerno izbegnut taj scenario, tako da je rezultat jedan nesvakidašnji krosover C segmenta. Segment u kojem ima toliko varijacija da ga je sve teže definisati, ali je BMW svakako uspeo da napravi izuzetno atraktivan model, pre svega namenjen mlađoj populaciji.

Iako u dizajnu ima mnoštvo elemenata bavarskog proizvođača, u celini gledano X2 se izdvaja iz cele game, pogotovo X serije. Ima i određene specifičnosti, svojstvene samo njemu, poput maske hladnjaka sa „bubrezima“ postavljenim obrnuto. Kao i oznake proizvođača postavljene na zadnjem stubu po ugledu na starije modele ovog proizvođača. Pored toga X2 je i prvi BMW u kojem je moguće kombinovati X i M paket što ga svakako izdvaja od ostalih.

Naše test vozilo stiglo je sa dosta dodatne opreme. Posebno izdvajamo M Sport paket opreme koji je spolja prepoznatljiv po 19-inčnim „Double spoke“ alu felnama i BMW individual black high gloss okvirima prozora. No ovaj paket sadrži i sportska sedišta za vozača i suvozača, kao i M kožni volan pa je sportski karakter naglašen u untrašnjosti vozila. U vozačkom sedištu to se svakako i oseća, ponajviše zbog upravljača koji osim što izvanredno izgleda, sjajno leži u rukama.

Svakako ni ostatak eneterijera ne zaostaje. Ako izostavimo dizajn koji se možda nekome i ne svidi, za enterijer imamo samo reči hvale. Da, ovo je BMW i svakako se od njega i očekuje da sve bude na visokom nivou, ali odajemo priznanje kako na odabiru materijala tako i na odličnoj izradi.

Sportski profilisana sedišta obložena kombinacijom alkantare i štofa, prošivena plavim koncem odlično izgledaju. Naravno da je odabir materijala u enterijeru individualna stvar i to treba prepustiti budućem vlasniku, ali mora se priznati da ova nesvakidašnja kombinacija za jedan BMW, ovom modelu definitivno pristaje. Poseban detalj je krov u tamno sivoj boji.

Vozač i suvozač će se svakako lako smestiti i udobno osećati na prednjim sedištima, ali i pozadi ima sasvim dovoljno mesta po širini i visini. Ni kolena neće stradati iako se zbog lošeg ugla na gornjoj fotografiji to ne bi reklo. Svakako na zadnjoj klupi mesta ima dovoljno za komforan boravak dve odrasle osobe, a uz malo guranja smestiće se još jedna. Ukoliko se krene na put u prtljažnik sa duplim dnom, zapremine 470 litara, bez problema mogu stati sve neophodne stvari. U slučaju potrebe nasloni zadnjih sedišta preklapaju se iz tri dela 40/20/40 što može biti vrlo praktično.

No X2 u svom genetskom kodu očigledno nosi i gene serije 2 Active Tourer koji smo takođe testirali pre više od 3 godine. Ovde mislimo na velike pregrade u vratima i još mnogo mesta za ostavljanje sitnica pa i krupnijih stvari. Dakle mislilo se o svemu.

Iako poseduje mnoštvo opreme sa kojom vozač ima dodir, komandna tabla nije pretrpana, što nam se dopada. BMW Media Business multimedijalni uređaj sa ekranom dijagonale 6.5“ izdvojen je na vrhu. Upravljanje je jednostavno odabirom opcija na samom ekranu, ali se i na i-Drive kontroler smešten između sedišta brzo navikava. Na centralnoj konzoli nalaze se još komande audio i klima uređaja, uredno poređane i označene tako da zabune prilikom korišćenja nema.

Najbitnije informacije vozač svakako dobija na instrument tabli koja izgleda odlično, ali nije potpuno digitalna što je sve veći trend kod novih modela. Mišljenja smo da je ovako bolje jer treba uživati u vožnji, a ne u igranju na velikom ekranu ili više njih ispred sebe. To ostavljamo kući.

Upravo u vožnji smo najviše i uživali. Ponuda pogonskih agregata nije velika, samo jedan turbo benzinac 1.5 litara zapremine od 140KS i dvolitarski dizel sa 150 i 190KS, a moguće ih je kombinovati sa manuelnim ili automatskim menjačem. Slabiji dizel ima odnos 100KS po toni, jer je težak 1535kg što je uz 350Nm obrtnog momenta sasvim dovoljno da X2 pruži natprosečne performanse uz umerenu potrošnju. Ubrzanje od 9.2 sekunde i maksimalna brzina preko 200km/h deluju sasvim korektno na papiru, mada u vožnji to deluje i ubedljivije, posebno ako se odabere Sport režim (mode).

Na raspolaganju su još dva definisana režima: Comfort i Eco pro. Nije prvi put da se susrećemo sa predefinisanim podešavanja na automobilu ali na ovom modelu je zaista vidna razlika između režima. Tome sigurno doprinosi i adaptivna suspenzija koja je deo M Sport paketa. Zaista je dobar osećaj krastariti auto putem u Comfort modu, kao u limuzini D segmenta, a po izlasku na magistralu prebaciti u Sport i uživati u vožnji krivudavim putevima. Izvanredno podešeno oslanjanje dozvoljava i dinamičnu vožnju, tokom koje vozač oseća i najmanju neravninu na putu ali je zato upravljanje neočekivano dobro za jedan krosover. Iako ima povišen klirens nema osetnog naginjanja u krivinama mada u svemu treba znati gde je granica.

Oduševljava i osmostepeni automatski menjač koji u svim režimima vožnje obavlja svoj deo posla bez greške. Za one koji i dalje preferiraju manuelni menjač, u ponudi je. Međutim i automatski menjač nudi mogućnost manuelne promene stepena prenosa pritiskom polugica iza upravljača. Ovo smo isprobali u Sport režimu i priznajemo, kako se kazaljka obrtomera približavala crvenom polju sve više su nas podilazili žmarci.U sportskom režimu na ekranu multimedije može se pratiti koliko KS odnosno Nm isporučuje motor u određenom trenutku. Sa druge strane Comfort režim pruža neočkivanu udobnost bez obzira na kojoj se podlozi vozi i kojom brzinom. Odziv na gas je za nijansu sporiji od sportskog režima, ali je vožnja daleko udobnija. Za one koji vode računa o energetskoj efikasnosti tu je i Eco Pro režim, za koji nije bilo vremena za detaljno testiranje.

Bez dileme zaključujemo da je X2 zaista svestran automobil koji može pružiti mnogo toga, zavisno od potreba ali i trenutnog raspoloženja vlasnika. Sa početnom cenom od 32.990 evra u aktuelnom cenovniku sigurno da spada u viši cenovni rang kada je ovaj segment u pitanju. No i ciljna grupa nije ista kao za većinu predstavnika krosover segmenta, ali ne sumnjamo da će X2 pronaći svoje kupce. Onako među nama i autor ovog teksta bi rado bio među kupcima ovog modela.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *