Menu
0 Comments

Garaža test: Citroën C3 Shine 1.2 Puretech

 

Citroën oduvek pravi zanimljive automobile, uvek drugačije po dizajnu ali i tehničkim rešenjima. Zato je nemoguće ne primetiti novi Citroën C3 na našim ulicama. Atraktivan dizajn koji se zasniva na većim modelima kao magnet privlači poglede, a oni znatiželjniji prilaze i bliže kako bi se bolje upoznali sa ovim simpatičnim mališanom. Mi smo imali sreću da jedan vikend provedemo sa novim C3 i puni smo utisaka.

Novi C3 se dizajnerski u velikoj meri oslanja na C4 Cactus, koji je doneo pravo dizajnersko osveženje kada se pojavio. Bez obzira na starije modele, na kojima smo već videli aktuelni dizajnerski pravac Citroëna, C3 ipak ima svoj stil koji ga čini posebnim i po mnogo čemu izdvaja od konkurencije.

Karakterističan prednji kraj ističe se po zasebnim, visoko postavljenim dnevnim led svetlima. Prednji farovi uvučeni su u karoseriju, kao i svetla za maglu, što nije tipično rešenje. Pored toga što izgleda zanimljivo ima i funkciju da se far zaštiti, u slučaju slabijeg udarca stradaće samo oplata branika. Obzirom na izuzetno visoke cene farova na novim vozilima ovakvo rešenje smatramo vrlo dobrim.

Gledajući sa boka i otpozadi primetno je da preovlađuju mirne i blago zaobljene linije, a kako francuzi vole sve da začine, ovde su to učinili ovalnim dizajnom mnogih elemenata. Za malo atraktivnosti u stilu popularnih krosovera, zaslužne su crne plastične zaštite u vidu maske koja štiti donji deo vozila, od prednjeg branika preko točkova i pragova, pa sve do zadnjeg dela vozila. Sa strane su postavljeni „Airbumps“, odnosno plastični odbojnici koji štite vrata vozila od nepažljivih „komšija“ na parkinzima. Ovaj Citroënov patent viđen je prvo na modelu C4 Cactus, a kako je prihvaćen sa oduševljenjem, sada ga možemo videti i na drugim modelima. No treba napomenuti da Airbump sadrže samo skuplji paketi opreme, dok je u jeftinijim paketima moguća doplata.

Zadnji deo sa ovalnim svetlima nastavlja se u istom stilu i zaokružuje dobar utisak o vrlo zanimljivom i dopadljivom dizajnu aktuelne treće generacije ovog modela. U odnosu na prošlu generaciju, novi C3 je porastao za šest centimetara i stigao gotovo do dužine od 4 metra, što znači da je sada duži za 6 centimetara. Ujedno je niži za čitavih 7 centimetara, za koliko je produženo i međusovinsko rastojanje. Da li je to dovoljno da C3 bude više od malog gradskog automobila? Slike najbolje govore.

Mesta ima sasvim dovoljno, kako na prednjim sedištima, tako i pozadi. Čak se i korpulentnije osobe neće osećati skučeno, osim natprosečno visokih osoba kojima će najviše zatrebati mesta za noge i glavu na zadnjim sedištima. Najviše mesta ima na mestu suvozača jer je polica smeštena duboko u komandnu tablu tako da mesta za noge ima napretek.

Prtljažnik zapremine 300 litara je sasvim dovoljan za svakodnevne potrebe i osnovnu namenu ovog automobila. Sa oborenim sedištima zapremina raste na preko 900 litra tako da simpatični mališan može poslužiti i za prevoz veće količine stvari.

I vozač neće imati problema, a nakon što se smesti u zaista udobna sedišta potrebno mu je malo vremena da pronađe komande klima uređaja, radija i navigacije. Nikakav problem, sve se nalazi u okviru multimedijalnog sistema Citroën Connect kojim se rukuje preko ekrana osetljivog na dodir, veličine 7 inča.  U okviru ovog sistema nalaze se razne opcije, ali i kontrola klima uređaja, što iz ugla bezbednosti i nije baš najbolje rešenje jer samo da bi se promenila temperatura neophodno je skrenuti pogled sa puta. Komande na upravljaču olakšavaju upravljanje audio uređajem i telefoniranje, ali je za tempomat potrebno malo prakse.

Povezivanje sa telefonom, kao i prikaz svih podataka, imenik, lista poziva i poruke, radi odlično. Sve je dostupno u trenutku i vrlo jasno i pregledno. Uverili smo se da i navigacija radi odlično jer smo bez problema pronašli jednu slepu ulicu u naselju van Beograda, koju druge navigacije pa čak i Google maps teško nalaze.

I u enterijeru ovaj automobil ima poseban stil i drugačiji je od većine konkurentskih modela. Iako se danas mnogi proizvođači trude da osmisle nešto originalno i da pruže kupcu mogućnost personalizacije, Citroën to pruža sa stilom. Da li je C3 malo više naklonjen ženskoj populaciji ili je to samo lični utisak, procenite sami, ali mora se priznati da ceo enterijer izgleda sjajno.

Materijali u enterijeru, sa puno elegantnih detalja iako nisu skupoceni, ostavljaju vrlo prijatan utisak. Završna obrada je odlična, ali zameramo ne baš maštovitu policu na centralnoj konzoli, koja uzgred nije ni praktična jer stvari lako skliznu prilikom kočenja.

Na test smo dobili C3 sa Puretech trocilindarskim benzinskim motorom, zapremine 1.199 cm3 sa 82KS i 118 Nm. Na papiru slabih performansi, ali u vožnji prijatno iznenađuje. Iako ubrzanje do stotke od 15 sekundi nije baš za hvalu, subjektivan osećaj u vožnji je drugačiji. Maksimalnih 173 km/h sasvim sigurno nije brzina za ugodnu vožnju, ali do dozvoljenih ograničenja na našim autoputevima C3 se ponaša odlično, a nivo buke je relativno nizak. Za svoju prvenstvenu namenu, a to je gradska vožnja, ovaj motor će zadovoljiti potrebe većine vozača. Onima koji žele više Citroën nudi isti motor ali sa turbo punjačem i 110KS. Razlika u potrošnji je minimalna, ali u vožnji je svakako velika. Imajući u vidu da su PSA Puretech turbo motori već treću godinu zaredom nagrađeni kao najbolji malolitražni turbo benzinci treba razmisliti i o ovoj verziji motora, iako je razlika u ceni 1500 €. Za ljubitelje dizela tu je 1.6 BlueHDi u dve verzije (75 i 100KS), inače pobednik izbora za EKO automobil godine.

Zvuk karakterističan za trocilindraše prisutan je i ovde ali je izražen samo kad se jače pritisne papučica gasa. Menjač je manuelni, 5-stepeni i dobro je usklađen sa motorom pa je tako i potrošenih 7 litara na 100 km, u pretežno gradskim uslovima, sasvim zadovoljavajući rezultat.

No i pored dopadljivog dizajna i odličnih motora, C3 svoj najveći adut otkriva tek kada sednete da ga vozite. Udobnost koju pruža je gotovo nestvarna za automobil B segmenta. Još jednom su Citroënovi inženjeri dokazali da udobnost nije rezervisana samo za velike i skupe limuzine i na tome im odajemo priznanje.

Sa trenutnom cenom od 12.490 € za ovaj konkretan primerak koji smo imali na testu, odnosno 9.890 € za osnovni paket opreme sa istim motorom, Citroën se pozicionirao u zlatnoj sredini. Ako pogledamo spisak opreme za testirani primerak (Shine paket opreme) malo je toga što bi se moglo dodati, te se za ovaj novac dobija jedan kompletan automobil B segmenta, u svakom smislu.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Igor Jankovski

 

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *