Menu
0 Comments

Garaža test: Dacia Sandero Black & White 0.9 TCe

 

Pre gotovo godinu dana imali smo na testu Sandero Freedom 1.5 dCi, model koji više nije u ponudi, a na njegovo mesto stigao je upravo ovaj koji smo nedavno testirali. U pitanju je Sandero Black & White, najbogatiji paket opreme, koji se nudi isključivo u Stepway karoserijskoj izvedbi, odnosno kao krosover B segmenta. Što se motora tiče u ponudi su 1.5 dCi i 0.9 tCe, oba sa 90KS.

Kako smo dobro poznati 1.5 dCi već testirali na red je došao i malolitražni trocilindarski turbo benzinac sa samo 898 ccm radne zapremine i manuelnim menjačem. Malo je to, slabo to ide, neće moći uzbrdo, komentari su na koje se treba navići jer iako postoji već dugo, a i konkurencija nudi slične motore, puno je i dalje onih koji ne veruju u benzinske motore nove generacije.

No nas je Sandero potpuno razuverio po tom pitanju i to ne samo u gradskoj vožnji. Provozali smo se i do Šumadije, brdovitim i krivudavim putevima, sa tri odrasle osobe i nešto prtljaga. Ne samo da nije ni štucnuo, a kamoli se zakašljao kada je bilo potrebno da isporuči svih 90KS i 140Nm, već mu je definitivno i prijalo. I u gradu je pravi zvrk, startan je, a specifikacije kažu do stotke stiže za 11 sekundi. Na magistralnom putu se motor pokazuje u pravom svetlu, mada dinamičnija vožnja ostavlja dozu nesigurnosti jer pri prelasku preko neravnina blago poskakuje.

Obzirom da teži 1040kg bez putnika, uz koeficijent otpora vazduha od 0.91 SCx, performanse koje pruža su više nego zadovoljavajuće, a i potrošnja je umerena. U gradskoj vožnji se kreće oko 7 litara, a na otvorenom ispod 6 litara na 100 pređenih kilometara.

Od onih koji su imali prilike ranije sresti se sa ovim motorom najviše kritika palo je na račun podrhtavanja u radu kao i karakterističnog zvuka trocilindraša koji mnogima smeta. No možemo slobodno reći da je i na ovom polju došlo do poboljšanja pa je sada motor mnogo kultivisaniji, a i zvučna izolacija je vrlo dobra. Menjač je petostepeni, a stepeni prenosa su veoma dobro odmereni, pa se tako Sandero sa ovim motorom bezbrižno vozi i na niskim obrtajima. No zamerku upućujemo na ručicu menjača koja kao da je zaostala iz nekog prošlog vremena i ne uklapa se u modernizovan enterijer. Predugačka je i mogla je biti lepše uklopljena.

Po pitanju dizajna, nema mnogo maštovitosti, kako unutra, tako ni spolja. Tek tu i tamo poneki detalj otkriva kako i Sandero želi da isprati modne trendove. Kao što su recimo pojedini paneli od visoko sjajne crne plastike, popularnog naziva „piano black“. No svakako od Sandera ni ne očekujemo da bude u klasi znatno skupljih konkurenata. Ono što je bitno da je da u ovom paketu opreme poseduje mnoštvo opreme. Počevši od multimedijalnog uređaja sa ekranom na dodir, veličine 7 inča. U okviru Media Nav Evolution sistema nalaze se radio, CD, MP3, Bluetooth, USB i AUX sa komandama na upravljaču, kao i navigacija. Klima uređaj je automatski, sa izdvojenim komandama koje osim što lepo izgledaju vrlo su i lake za upotrebu.

U ovom paketu, pored dosta šminke na spisku opreme nalazi se zaista sve što je neophodno za jedan moderan automobil. Izdvajamo tempomat i limiter brzine, zadnje senzore, električne retrovizore sa grejačima. Mada neshvatljivo, Prestige paket opreme koji je jeftiniji poseduje elektro podizače stakala i pozadi, dok su ovde ručni podizači, osim ukoliko doplatite 130 evra. Od sigurnosne opreme Sandero poseduje sve osnovne sisteme (ABS, ESP, ASR, HSA) još od najnižeg paketa opreme.

Iako obiluje plastikom sve izgleda kvalitetno i nema tragova habanja iako je u pitanju test vozilo sa više hiljada pređenih kilometara. Takođe pohvaljujemo sedišta koja osim što su lepo dizajnirana i presvučena kvalitetnom tkaninom, vrlo su i udobna. Čak ni krupnije osobe nemaju problem da se udobno smeste, bilo na prednjim, bilo na zadnjim sedištima.

Sa dužinom tek nešto više od 4 metra, uz 2589mm međuosovinskog rastojanja Sandero pruža dosta prostora u kabini. Uz širinu vozila koja iznosi 1761mm na zadnjoj klupi mogu se udobno smestiti dve, pa čak i tri sitnije osobe. Prtljažnik od 320 litara zapremine je u proseku klase i biće dovoljan za većinu potreba. Zadnja klupa je naravno preklopiva i u tom slučaju dobija se čak 1200 litara prostora za prevoz stvari.

Osim što se odlično snalazi u gradu, a kako smo već naveli prija mu vožnja i van grada, sa 20cm odstojanja od tla u Stepway karoserijskoj izvedbi, nije mu stran ni silazak sa asfalta. Ukoliko se ne ide predaleko i ne traži od njega da bude terenac u pravom smislu te reči, Sandero se sasvim dobro uklapa i u prirodu.

Osim što izgleda lepše u ovom „ofroud“ izdanju, nešto viša karoserija omogućava lakši ulazak i izlazak iz vozila, a i preglednost je bolja. Pritom se lakše prelazi preko neravnina, a i ivičnjaci u gradu se lakše savladavaju. Uzimajući to u obzir nije ni čudno što je Stepway izvedba Sandera tako popularna. Svakako bi bio i naš izbor i to gotovo sigurno baš sa ovim malim turbo benzincem jer je u istoj opremi osetno jeftiniji od ekvivaletnog dizela, čak 2.200 evra. No izbor motora je individualna stvar pa tu odluku ostavljamo budućim kupcima. Cena testiranog vozila iznosi 10.750 evra po aktuelnom cenovniku.

Svesni smo da su cene automobila znatno skočile u poslednjih par godina i taj trend prate svi proizvođači, ali Dacia sa svojim vozilima i dalje ima odličan odnos uloženo – dobijeno. Imajući u vidu sve što Sandero pruža za navedeni iznos cena svakako nije velika. Ipak i dalje je primetna odbojnost prema Dacia vozilima, po nama neopravdano. Mišljenja smo da Renault–Nissan–Mitsubishi Alijansa, trenutno vodeći svetski proizvođač po broju prodatih vozila, treba da posveti više pažnje Dacia brendu.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *