Menu
0 Comments

Garaža test: ISUZU D-MAX 1.9 Ddi CREW Quasar 4×4 A/T

 

Posredstvom kompanije Trio Motors, ovlašćenog prodavca i servisera ISUZU vozila stigao nam je na test aktuelni ISUZU D-Max koji nam nije nepoznat jer smo se družili sa prethodnikom pre tri godine, ali od tada je dosta toga promenjeno. Fokus tokom sedmodnevnog testa je bila upotrebljivost D-Maxa na ulicama Beograda jer je jasno je da ovakva višenamenska vozila imaju često velike prednosti, ali i mane.

Kada kažemo veliko, da, na D-Maxu je sve zaista VELIKO. Krenimo od dužine vozila koja iznosi čitavih 5295mm, visok je 1785mm i širok 1860mm. Točkovi su dimenzija 225/60 R18 i stižu na aluminijumskim felnama, što je deo najskupljeg paketa opreme Quasar koji smo imali na testu. U ovoj verziji težak je gotovo dve tone, tačnije 1945 kg i to bez vozača, a spreman je da ponese jednu tonu, kao i da vuče čak 3.5 tone tereta.

No u odnosu na prethodnu verziju, ovaj restilizovani model druge generacije D-Maxa, ima agregat manje zapremine. U pitanju je novi 1.9 Ddi turbo dizel motor, kompletno razvijen od strane ISUZU-a sa maksimalnih 164KS i 360Nm. Ispunjava EURO 6 normu, a poseduje LNT sistem redukcije azotnih oksida bez upotrebe AdBlue tečnosti uz potrošnju manju od 10 l/100km čemu doprinosi i smanjena težina vozila. Tako da osim znatno nižih troškova prilikom registracije tu su i niži troškovi eksploatacije u odnosu na prethodnika.

Performanse za ovaj tip vozila su u drugom planu, ali daleko od toga da je D-Max trom, a i maksimalna deklarisana brzina od 180km/h je više nego dovoljna čak i za autoputeve van naše zemlje gde su tako visoke brzine i dozvoljene. Test vozilo je opremljeno šestostepenim automatskim menjačem koji dolazi standardno uz Solar Plus, Super Nova i Quasar pakete opreme.

Zanimljivo je da se D-Max nudi u tri kabinske verzije i čak šest paketa opreme. Uz to spisak dodatne opreme je zaista velik i teško je odlučiti se šta je potrebnije. Zato se veliki broj kupaca i odlučuje da kupi vozilo sa najskupljim paketom opreme. U odnosu na prethodni model enterijer ovog modela je poboljšan i po izgledu i po kvalitetu. Prvo što zapažamo je multimedijalni uređaj koji dominira centralnom konzolom.

Rukovanje je vrlo jednostavno, a od opcija tu je sve što je potrebno (bluetooth uređaj, radio aparat, navigacija, usb). No iako je ekran osetljiv na dodir i na taj način se upravlja uređajem pohvalno je što su za neke opcije izdvojeni tasteri ispod uređaja. Time je rukovanje pojednostavljeno što je dobro i sa aspekta bezbednosti u toku vožnje.

Ostale komande su odlično pozicionirane, na dohvat ruke, ali su raspoređene u krug oko komande klima uređaja. Drugačije nego što je to uobičajeno, ali vrlo dopadljivo. Tasteri su dovoljno veliki te samim tim uočljivi pa rukovanje ne ometa u vožnji, a i raspored tastera se brzo upamti. Automatski klima uređaj se vrlo lako i brzo podešava, a uvek se jasno vidi koja je temperatura zadata.

Prostrana kabina sa vrlo komfornim i udobnim sedištima pruža sasvim dovoljno prostora i za krupnije osobe. Ista situacija je i na zadnjim sedištima gde se udobno mogu smestiti i tri odrasle osobe. Ako se u teretnom delu vozi neka roba ili oprema pitali smo se gde onda sa ličnim stvarima. Svakako nešto stvari može stati između prednjih i zadnjih sedišta, ali postoji i bunker ispod zadnjih sedišta koji može poslužiti za smeštaj manjih stvari.

Ističemo da ISUZU D-Max u svim paketima opreme poseduje brojne sisteme bezbednosti. Već u osnovnom paketu D-Max poseduje 6 vazdušnih jastuka, ABS sa elektronskom raspodelom sile kočenja EBD, elektronsku kontrolu stabilnosti ESC sa kontrolom proklizavanja TCS, pomoć pri kretanju na uzbrdici HSA kao i kontrolu spuštanja na nizbrdici HDC.

Iako je motor manje zapremine u odnosu na dvoipolitarski u prethodnom modelu maksimalna snaga nije promenjena, a maksimalni obrtni moment je nešto niži. U praksi, ovaj motor je spreman za sve izazove i prepreke kako u kombinaciji sa manuelnim tako i sa automatskim menjačem koji radi zaista onako kako se to i očekuje. Pogon može biti samo na zadnjoj osovini ili na obe, dakle na sva četiri točka. Promena se može izvršiti i u toku vožnje, do brzine od 100km/h. Na nepristupačnom terenu gde D-Max pokazuje svoje izvanredne terenske sposobnosti može biti potrebno uključiti i reduktor, što treba učiniti dok vozilo stoji u mestu.


Ipak, kao što smo rekli na početku, cilj našeg testa je bio prvenstveno da ustanovimo kako se D-Max snalazi na gradskim ulicama, gde je često teško provući se i parkirati čak i sa mnogo manjim automobilima. Najveća prednost je svakako visina vozila zbog koje je i preglednost odlična. Ni preglednost iza vozila nije problematična, kada vozilo stoji ili se kreće napred. Prilkom vožnje unazad tu su veliki retrovizori ali svakako najviše pomaže kamera koja je deo standardne opreme već od srednjeg paketa SOLAR.

Svaki iole iskusan vozač se može bez problema snaći i parkirati, čak i na tesnom prostoru. Samo je potrebno malo strpljenja i obazrivosti, barem u početku dok se vozač ne navikne na dimenzije vozila. Nažalost sve češće imamo slučaj i da su regularna parking mesta manja nego što bi to trebalo. Tako da je problem parkirati i automobil C segmenta, a ne ovakvu grdosiju. Ali na parking mesta standardnih dimenzija D-Max staje bez problema pa se tako odlično snalazi u uređenim naseljima.

Vožnja gradskim ulicama takođe ne predstavlja problem ako su u pitanju bulevari, a kada se zađe u neku manju ulicu sa načičkanim automobilima, parkiranim sa obe strane kolovoza, opet dolazi do izražaja preglednost jer vozač sedi visoko. Automatski menjač je od velike koristi jer osim što olakšava kreni stani vožnju, nema potrebe da vozač razmišlja o promeni brzine pa se bolje koncentriše na vožnju. Iz ličnog iskustva tokom vožnje D-Maxa nema apsolutno nikakvih problema da se prođe bilo gde ili uparkira u jednom višemilionskom gradu. Tamo gde bih se inače zaputio sa mojom Hondom Civic tokom sedmodnevnog testa sam išao sa D-Maxom.

No lepo je ponekad i pobeći od gradskog asfalta, a tu se D-Max puno bolje oseća. Loš asfalt, zemljani put, rupe, neravnine, sve to ovaj gorostas prolazi bez ikakve dileme, a vozaču jasno stavlja do znanja da je na svom terenu.

Prevoz robe ili opreme svakako nije problem za D-Maxa. Istovar može biti problematičan u gradu, pogotovo na tesnom prostoru, ali se nudi rešenje u vidu dodatne opreme. Carryboy klizni nosač koji se montira u teretni deo vozila omogućava da se stvari lako ubace, a kasnije i izvuku. Za sitnije stvari tu je i mreža koja ih drži tako da se ne pomeraju tokom vožnje.

Kada je u pitanju prevoz bilo kakvog tereta ili velikog broja stvari onda je jasno koliko znači svaki centimetar dužine i širine, a praktičnost i nebrojene mogućnosti ovog vozila stavljaju u drugi plan sve ostalo. Svakako, u pitanju je višenamensko vozilo koje se teško može zamisliti kao porodičan automobil ali će i tu namenu obaviti bez problema, pa čak u nekim stvarima i bolje od klasičnih automobila.

U ovoj Venetian Red perla metalik boji zaista odlično izgleda. Gde god da se nađe sigurno neće proći nezapažen, ne samo zbog veličine i oblika već i zbog atraktivnog i modernog dizajna. U ovako upečatljivoj boji ne može biti neprimetan, ali za one koji žele nešto drugačije dostupan je u još osam boja.

Cena testiranog vozila iznosi 33.300 evra + PDV bez dodatne opreme no za one kojima je izgled i oprema u drugom planu, u ovoj karoserijskoj izvedbi D-Max se može kupiti već od 24.990 evra +PDV. Iz ugla prosečnog korisnika automobila to može zvučati puno, ali oni kojima su ovakva vozila potrebna dobro znaju da D-Max sigurno toliko vredi. Dokaz za to je više stotina prodatih vozila poslednjih nekoliko godina, na našem malom tržištu. Tako da ćemo D-Max sve više sretati na našim putevima, u gradovima ali i po šumama, njivama i gde god postoji potreba stići vozilom.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , , , , , ,

1 thought on “Garaža test: ISUZU D-MAX 1.9 Ddi CREW Quasar 4×4 A/T”

  1. Toma kaže:

    Ja sam trenutno na Novom Zelandu.i moja firma ima ovakvih par komada koji imaju manuelni menjac. Za gradcki voznju je ok.ali cim izadze sa asfalta i cim trebaju veci obrtaji motora preko 2.500 o/m.nastaje buka u kabini kao da ima losu zvucnu izolaciju.Pozzz

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.