Menu
2 Comments

Garaža test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Intense CVT 4WD

 

Početkom oktobra domaće tržište postalo je bogatije za još jednog predstavnika u segmentu koji i dalje bukti. Stigao je još jedan krosover ali sa ozbiljnim pedigreom. U pitanju je potpuno novi Mitsubishi Eclipse Cross, samostalno razvijen od strane japanskog proizvođača pre nego će postati deo Renault – Nissan alijanse.

Tokom 100 godina postojanja kompaniju Mitsubishi obeležili su mnogi modeli. Neizostavni su Pajero i Outlander kao značajni predstavnici SUV segmenta koji je uzor popularnim krosoverima. Svakako tu je i već pomalo vremešni ASX, koji je u ponudi već osmu godinu i pretrpeo je tri restilizacije. Sa tako dobrom osnovom i nespornim iskustvom u proizvodnji ovakvih vozila očekivano je da novi model bude pun pogodak.

Eclipse Cross je jedan od onih automobila koji će nesumnjivo ostati zapažen. Dizajnerski je možda pomalo napadan na prvo gledanje što je nekako tipično za japanske modele. Uživo svakako izgleda bolje nego na slikama i možemo slobodno reći da mu ovaj naoštren dizajn pristaje. Po mnogima najbolje izgleda kada se pogleda sa strane. Visoke bočne stranice i linija koja se podiže ka zadnjem delu vozila koji je zasečen da podseća na kupe, ostavljaju utisak snažnog automobila. Nama se dopala zadnja svetlosna grupa iako je rešenje sa podeljenim staklom na petim vratima već viđeno.

Unutrašnjost vozila oblikovana je blažim linijama ali krije mnoge specifičnosti. Komandna tabla u sredini ima fizički izdvojen deo sa ekranom multimedije i otvorima ventilacije u odnosu na komande klima uređaja. U prostoru između vozača i suvozača, pored ručice automatskog menjača nalazi se taster za odabir pogona, a iza njega i nesvakidašnje komande multimedijalnog uređaja. U pitanju je „tačped kontroler“ poput onog na laptopovima. Iako izgleda zanimljivo, pa i jednostavno za one koji koriste laptop, ipak nije baš funkcionalno rešenje i potrebno je duže privikavanje. Srećom te je 7″ ekran osetljiv na dodir pa se i na njemu može odabrati željena funkcija.

Pored multimedijalnog uređaja koji sadrži sve osnovne funkcije koje se očekuju u jednom modernom automobilu, Eclipse Cross nije ni najmanje skroman po pitanju opreme. Već u osnovnom, Invite paketu opreme, stiže na aluminijumskim felnama, opremljen dnevnim i zadnjim svetlima u LED tehnologiji, automatskim klima uređajem, kožom obloženim upravljačem i ručicom menjača, električnim podizačima svih prozora, automatskim paljenjem i gašenjem dugih svetala, kao i mnoštvom aktivnih sistema bezbednosti. U višim paketima tu su i sistemi za nadgledanje mrtvog ugla, upozorenje pri promeni trake kao i upozorenje na nadolazeće objekte prilikom isparkiravanja.

Upravo jedna od najzanimljivijih stvari je kamera za vožnju unazad koja uključuje i pogled 360° oko vozila koji aktivira dodatne tri kamere. Iako se ne susrećemo sa ovim sistemom prvi put ističemo da je lepo osmišljeno da na istom ekranu vidimo šta se dešava iza i okolo automobila. Sa druge strane neshvatljivo je da se u pretrazi telefonskog imenika može odabrati samo jedno slovo i tako stižete na početak liste imena koji počinju sa unetim slovom, a onda se može pomerati na dole da bi pronašli željeni kontakt.

Ispred sebe vozač ima digitalnu instrument tablu, jednostavnog izgleda, sa belim pozadinskim osvetljenjem. U sredini instrument table se mogu videti različite informacije potrebne vozaču, a iznad se nalazi i HUD odnosno displej na kojem se projektuju najvažnije informacije poput brzine kretanja i ograničenju. Ovaj prikaz je moguće pomerati po visini, kako bi bio uočljiviji, zavisno od položaja vozača. Dobra stvar za one koji ipak žele da prate informacije na instrument tabli je mogućnost da se ovaj displej sklopi.

Sa dužinom od 4.4 metra i gotovo 1.7 m visine, za nijansu je samo veći od ASX-a mada je subjektivni utisak drugačiji u korist Eclipse Cross-a. Razlika je najprimetnija u unutrašnjosti gde nudi zaista dosta prostora za sve putnike. Jedna od većih prednosti ovog modela je klizna zadnja klupa (20cm) zbog čega prtljažnik varira između 341 i 448 litara zapremine. Pet odraslih osoba udobno se mogu smestiti što nije čest primer u ovom segmentu. Iz ugla vozača sedišta su vrlo komforna, uz široke bočne oslonce što može zasmetati krupnijim osobama. Inače su udobna, a i materijal je prijatan. Mesta po širini ima više nego dovoljno, a između vozača i suvozača nalazi se masivan naslon za ruku čija je najveća mana što nije pokretan. Tokom vožnje kada su obe ruke na upravljaču dešava se da lakat desne ruke bude oslonjen na samu ivicu naslona što može biti neprijatno.

Sa novim 1.5-litarskim turbo benzincem od 163KS i 250Nm, u kombinaciji sa CVT automatskim menjačem, Eclipse Cross pruža natprosečne performanse. Čak i u 4WD izvedbi stiže do stotke za manje od 10 sekundi, a maksimalna brzina deklarisana je na 200km/h. Ubedljiv je i u međuubrzanjima, pa iako je ovaj motor još uvek jedini u ponudi deluje da je pravi izbor za Eclipse Cross. Osim turbo punjača poseduje MIVEC, kako je Mitsubishi nazvao svoju verziju unapređenog VVT sistema, koji omogućava da motor u zavisnosti od opterećenja menja način ubrizgavanja varirajući vreme kada se benzin ubrizgava u cilindre. Ljubitelje dizela obradovaće informacija da sledeće godine počinje proizvodnja verzije sa 2.2 dizel motorom od 150KS uparenim sa 8-stepenim automatskim menjačem.

U gradskoj vožnji se odlično snalazi, mada treba imati u vidu gabarite vozila i širinu od gotovo 2 metra sa retrovizorima. Iako je prilično udoban, pogotovo za segment kom pripada, na neravninama zna biti pomalo bučan. Srećom te je motor izuzetno tih pa je vožnja na putevima sa dobrim asfaltom vrlo prijatna. Na otvorenom putu jasno je da je upravljač vrlo precizan, a automobil vrlo stabilan čak i pri dinamičnijoj vožnji čemu deo zasluge sigurno treba pripisati i 4WD pogonu. Ističemo fantastična prednja LED svetla, koja obasjavaju više nego dovoljno u širinu i visinu tako da duga svetla često nisu ni potrebna.

Sabirajući utiske nakon testa možemo se samo složiti da je Eclipse Cross potpuno opravdano osvojio titulu automobila godine koju dodeljuje Automotive Researchers’ & Journalists’ Conference of Japan(RJC). Prvi put od 2007. godine, Mitsubishi osvaja ovu prestižnu nagradu uprkos izuzetno jakoj konkurenciji japanskih proizvođača automobila. Sa svime što nudi i akcijskom cenom koja počinje već od 21.990 evra ovaj model ima sve što je neophodno da bude među najprodavanijim u ovom segmentu.

 

Tekst i fotogafije: Željko Jelisavac

Oznake: , , ,

2 thoughts on “Garaža test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Intense CVT 4WD”

  1. Pavle kaže:

    Koja je cena osnovnog modela 4 wd

    1. Garaža Klub kaže:

      Najjeftiniji 4WD dolazi u Intense opremi i košta 30.990e, a sada na popustu je 26.990e.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *