Menu
0 Comments

Garaža test: Renault Megane GrandCoupé INTENS Energy dCi 110

 

Poslednje dane leta proveli smo u društvu Megane-a GrandCoupé, uživajući u toplom vremenu i vetru u kosi. Ne, nije u pitanju kabriolet već sedan verzija Renaultovog predstavnika u C segmentu. Ali sa visokim paketom opreme koji uključuje i panoramski krovni prozor, a ispod haube našao se provereni 1.5 dCi sa 110KS.

Ova karoserijska izvedba se u prethodnoj generaciji zvala Fluence. Osim što naslednik ima zvučniji naziv, takođe i izgleda atraktivnije. Koliko su dizajneri uspeli da naprave limuzinu koja izgleda kao veliki kupe prosudite sami, ali definitivno Megane GrandCoupé izgleda bolje od svog prethodnika.

Najveća mana ove koncepcije, kupe – limuzine, je svakako loša preglednost pri kretanju unazad, ali se to danas lako rešava kamerom, koju treba obavezno odabrati ukoliko se nalazi na spisku opreme.

Teško je odoleti vizuelnom utisku da liči na Talisman, koji smo takođe imali na testu. Pogotovo kada su u pitanju prednja i zadnja svetlosna grupa. Lako ih je pomešati, pogotovo iz daljine ili noću. I u enterijeru nailazimo na dosta zajedničkih elemenata, ali sa druge strane drago nam je da su dobre stvari iz višeg segmenta prisutne i u Megane-u.

Odmah po ulasku jasno je da imamo test vozilo puno opreme. Komandnom tablom dominira vertikalno postavljen ekran multimedijalnog uređaja, veličine 7 inča. Ispred vozača je multifunkcionalni upravljač na kojem se nalaze tasteri za podešavanje tempomata i blutut konekciju sa telefonom, dok su komande audio uređaja sakrivene iza upravljača sa desne strane. Rešenje na koje nas je Renault navikao već godinama unazad na svojim modelima. Tasteri za aktivaciju tempomata i limitera su takođe izdvojeni i nalaze se na konzoli između vozača i suvozača, gde se nalazi i električna parking kočnica.

Instrument tabla je potpuno digitalna i menja svoj izgled. R-LINK 2 centralni kontrolni sistem nudi mnoštvo opcija koje će učiniti boravak u ovom automobilu prijatnijim i zanimljivijim. Između ostalog tu je i sistem MULTI-SENSE koji nudi nekoliko režima, a u zavisnosti da li se odabere Sport, Comfort, Eco ili Normal, osim izgleda instrument table menja se i ambijentalno osvetljenje što momentalno daje odgovor na pitanje koji režim je aktivan. Za one koji žele sopstveni režim, postoji i ta mogućnost, odabirom režima Perso kojeg odlikuje ljubičasta boja. Hedonisti će odabrati Comfort režim koji nudi masažu vozačkog sedišta. Ipak, najveće promene donosi Sport režim koji je naravno obojen crvenom bojom, a u kojem motor ima brži odziv, dok upravljač pruža nešto veći otpor.

No jasno je da sa 1.5 dCi motorom od 110KS i težinom od 1320kg ovaj automobil nije predviđen za trkanje. Mada uz maksimalnu brzinu od 190km/h i ubrzanje od 11.6 sekundi do 100km/h sigurno ispunjava zahteve prosečnog vozača. Ono što je takođe značajno je potrošnja, a ovaj motor svakako spada u štedljive. Renault je pripremio novu generaciju motora, koji će biti nešto snažniji i efikasniji, a naravno i ekološki prihvatljiviji. Očekujemo ih uskoro i na našem tržištu. Pored ove verzije koja će sada imati 115KS u ponudi će biti snažnija i slabija dizel verzija, kao i jedan turbo benzinac.

U ovom, najvišem paketu opreme, Megane GrandCoupé ostavlja svakako dobar utisak u unutrašnjosti. Tamna sedišta oivičena veštačkom kožom osim što izgledaju atraktivno vrlo su i udobna i pružaju dovoljno čvrstu bočnu potporu u toku vožnje. Bez problema se mogu smestiti i krupnije osobe, kojima će najpre zasmetati širok centralni tunel koji zauzima ceo prostor između vozača i suvozača. Međutim mesta ima sasvim dovoljno napred, kao i na zadnjoj klupi za osobe prosečne visine. Prostora za noge ima, ali iako je naslon zadnje klupe zakošen visokim osobama može zafaliti prostora za glavu zbog niske linije krova.

Mesta za odlaganje sitnica ima dovoljno, a ukoliko se krene na duži put u prtljažnik zapremine čak 503dm³, sigurno staje sve što je potrebno. Sa sklopljenim naslonom raspoloživa zapremina se povećava duplo, no ipak hečbek i karavan verzija Megane-a su u prednosti kada je praktičnost u pitanju. Svaka od ove tri karoserijske izvedbe privlačna je na svoj način i stvar je ličnih afiniteta koju verziju odabrati. Ako nas pitate GrandCoupé izgleda najozbiljnije i pretenduje na visoku poziciju u svom segmentu.

Ni po voznim karakteristikama ne zaostaje za konkurencijom. Oslanjanje je nešto tvrđe nego što bi se to očekivalo od francuza, no svakako spada u udobne automobile. Iako je 6mm duži i od Grandtour verzije, a čak 273mm od petovratnog Megane-a, u vožnji deluje kompaktno. Ni pri dinamičnijoj vožnji ne deluje nesigurno, a u sportskom režimu dodatno ostavlja utisak snažnjijeg automobila nego što jeste. Na autoputu je stabilan i pri većim brzinama, a i zvučna izolacija je na zavidnom nivou.

Nakon višednevnog druženja sa ovim francuskim šarmerom sigurni smo u jedno. Svojom upečatljivom pojavom GrandCoupé ostavlja snažan utisak pa i uočeni nedostaci odlaze u drugi plan. Nadamo se da će Renault nastaviti sa povoljnom cenovnom politikom koja će omogućiti ovom modelu da bude još konkuretniji u svom segmentu, gde mu svakako predviđamo uspeh.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Ivan Miladinović, Željko Jelisavac

 

 

 

Oznake: , , , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *