Garaža test: Seat Ateca 1.6 TDI Style

Pun pogodak, ovako bi u dve reči mogli opisati prvi Seatov model u CUV (crossover) segmentu. Imajući u vidu rast potražnje za SUV vozilima ni ne čudi odluka Seata da model Altea zameni sa Atecom. Ljubitelji MPV vozila možda će reći da je to bila greška, ali mi se ne slažemo sa tim, evo i zašto.

Iako razvoj i proizvodnja potpuno novog modela nije nimalo lak posao (koncept je predstavljen još 2011.), korišćenjem Volkswagen MQB platforme i mnogih zajedničkih rešenja sa VW Tiguanom i Škodom Yeti, dobila se odlična osnova. Međutim, bilo je potrebno da Ateca dobije prepoznatljiv Seatov pečat. To je pre svega urađeno dizajnom, koji se oslanja na ostatak game i izdvaja se od konkurencije te ga je teško pomešati sa nekim drugim, konkurentnim modelom.

Vrlo dinamičan dizajn, oštrih linija, uz svetlosne grupe oštrog oblika, prati prepoznatljiv stil ostalih Seatovih modela, dok sa druge strane prošireni blatobrani i zaštitni paneli u donjem delu vozila ostavljaju utisak snažnog i čvrstog vozila. U verziji sa pogonom samo na prednjim točkovima ni mali izlet van asfalta neće mu smetati. Međutim, ukoliko imate potrebu da povremeno odlutate i malo dalje od asfaltranih puteva Ateca se nudi i u verziji sa pogonom na svim točkovima, ali samo u kombinaciji sa najsnažnijim motorom, 2.0 TDI od 150 i 190 KS.

Naše test vozilo je takođe ispod haube imalo motor sa oznakom TDI, ali je u pitanju 1.6 od 115 KS koji nas ni u jednom momentu nije razočarao. Pruža više nego dovoljno snage za laganu i komfornu vožnju, a ni pri bržoj vožnji ne posustaje. U svim segmentima se pokazao vrlo dobar, sa odličnim odzivom na pedalu gasa što u kombinaciji sa vrlo preciznim menjačem odaje utisak i nešto boljih performansi od deklarisanih. Sigurno da je 2.0 TDI bolji izbor, ali smatramo da je i 1.6 je sasvim sigurno dovoljna motorizacija za većinu vozača. Ono što se moglo primetiti je da je motor nešto bučniji u samoj kabini, ali ne i značajnije u odnosu na konkurenciju.

Već nakon prvog ulaska u Atecu lako se nalazi idealna pozicija za volanom, a vozač se već posle par minuta oseća kao da već duži period vozi ovaj automobil, pogotovo ukoliko već ima iskustva sa vozilima iz VW koncerna. Na lošijim putevima, punim neravnina, Ateca se odlično snalazi iako je u Style paketu opreme obuvena u 17-inčne pneumatike, dimenzija 215/55.  Nešto lošiji putevi u okolini Beograda bili su pravi test poligon koji je Ateca prošla sa odličnom ocenom.  Nakon višesatne vožnje po raznim putevima i dosta gradske vožnje članovi test ekipe zaključili su da je vožnja u ovom automobilu udobna i vrlo prijatna. Pritom je potrošnja u pretežno gradskim uslovima, sa prosečnom brzinom od 25km/h iznosila 6.8 litara što što je nešto više od deklarisane potrošnje ali u realnim uslovima i manje nego što smo očekivali.

U gradskim uslovima teško je naći zamerku ovom modelu. Iako izgleda veći, duži je tek 8cm i širi samo 2.5cm od Leona, tako da se i u gradskim uslovima odlično snalazi, kao da vozite Leon ili Golf. Možemo slobodno reći da su dimenzije idealne jer prostora unutar automobila ne manjka, a spolja se uklapa u dimenzije prosečnog automobila C segmenta. Jednako se dobro snalazi u uskim ulicama kao i na širokim bulevarima. Pritom, Ateca donosi prednosti segmenta kojem pripada te ni ne čudi sve veća popularnost takozvanog krosover segmenta.

Parkiranje je vrlo lako jer je Ateca vrlo okretan i pregledan automobil, a uz pomoć kamere koja se nalazi u zadnjim vratima vožnja unazad je znatno olakšana. Tu su i brojni senzori, aktivni i pasivni sistemi bezbednosti, kao i mnoštvo opreme i mogućnosti već i od najnižeg paketa opreme što nas je prijatno iznenadilo,  a test vozilo je u Style paketu uz nešto dodatne opreme.

U unutrašnjosti vozila nema iznenađenja, sve je jasno, pregledno i dobro organizovano. Prepoznajemo stil prisutan i u drugim bratskim modelima, ali bitno je da je sve na svom mestu. Srednjom konzolom dominira veliki ekran osetljiv na dodir sa svim potrebnim funkcijama, a ispod njega se dodatno nalazi još nekoliko klasičnih prekidača. Interfejs multimedijalnog uređaja je vrlo dobro organizovan i lako razumljiv čak i za one koji slabo barataju novim tehnologijama, te smatramo da će se svako lako snaći i pronaći opcije koje su mu potrebne. Funkcije klima uređaja i ventilacije mogu se birati i preko klasičnih prekidača što je tokom vožnje i bezbednije učiniti na taj način.

Na početku smo rekli da Ateca stiže kao zamena za Alteu, koja pripada MPV segmentu čije su glavne karakteristike prostrana kabina, funkcionalnost i praktičnost. Na ovim poljima ni Ateca ne zaostaje. Mesta ima sasvim dovoljno kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima, a prtljažnik zapremine 510l je takođe adut ovog automobila, sa vrlo upotrebljivim oblikom gepeka.

Tu je i duplo dno, sa pravim rezervnim točkom što smatramo za prednost, a  obaranjem sedišta dobija se zaista veliki prostor za prevoz gabaritnih stvari. Zadnja sediša imaju i mogućnost otvaranja u sredini radi prevoza skija i sličnih, dugačkih predmeta, što je samo jedan u nizu detalja koji govore u prilog praktičnosti ovog automobila.

Na dužim putovanjima uvek nedostaje još poneko mesto za odlaganje sitnih stvari, hrane i pića i slično. Vlasnici Atece neće imati taj problem jer pored uobičajenih pregrada postoji i prostor za odlaganje ispod vozačevog sedišta kao i velike pregrade, kako u prednjim tako i u zadnjim vratima. Iako nismo krenuli na zimovanje i poneli sve što nam padne na pamet, pa na taj način testirali i Atecu, sigurni smo da bi četiri putnika imalo sasvim dovoljno prostora i da bi bez problema spakovali svu potrebnu opremu i sve ostalo što bi poneli.

Mora se priznati da je Seat sa Atecom odlično odmerio tržište u ovom segmentu iako se malo kasnije uključio u borbu sa konkurencijom. Ateca je jedan veoma skladan automobil, sa prepoznatljivim Seat dizajnom i proverenom VW tehnikom. Smatramo da je i cena od 21.990€ u Style opremi odmerena vrlo dobro za naše tržište i da će ovaj automobil imati dobar odziv kod naših kupaca, jer poseduje sve adute potrebne za vozilo u ovom segmentu.

Ako uporedimo sa Tiguanom na čijoj se platformi Ateca i proizvodi, kao zamerku možemo izdvojiti nešto lošiju zvučnu izolaciju i kvalitet materjiala, mada je tu razlika neznatna. Možemo slobodno reći da Ateca ima i atraktivijniji dizajn u odnusu na starijeg brata, a na potencijalnim kupcima je da odluče kome će dati prednost. Sa pravom smatramo da je Ateca zaslužila i opravdala nagradu „AUTOBEST – Best Buy Car of Europe in 2017“.  Podsećamo da je SEAT Srbija ovim povodom odlučio da potencijalnim kupcima ponudi Atecu po „Best Buy“ cenama i to sa početnom cenom od 18.990 eur za model Ateca Reference sa benzinskim motorom od 115 KS pa do modela Ateca Xcellence sa dizel motorom od 190 KS, automatskim menjačem i pogonom na sva 4 točka za 29.990 eura.

Sve fotografije pogledajte klikom na ovaj link ->  GALERIJA

Test ekipa: Željko Jelisavac, Nebojša Milosavljević
Fotografije: Petar Jelisavac, Željko Jelisavac

email

Komentar

Powered by WordPress | Designed by: WordPress Hosting | Thanks to Best WordPress Themes, Find Free WordPress Themes and WordPress Themes