Garaža test: Suzuki Vitara 1.6 Elegance ALLGRIP

Vitara, dobro poznato ime u svetu automobila. Svi se sećamo Suzukijevog terenca koji je tokom devedesetih godina prošlog veka stekao veliku popularnost širom sveta. Druga i treća generacija nastavile su utabanim stopama uspešne prve generacije, a već dve godine aktuelna je četvrta generacija ovog modela. Iako nam je odavno na spisku želja za test vožnju, tek nedavno smo imali priliku da se bolje upoznamo sa Vitarom.

Zvanični uvoznik i distributer Suzuki automobila i motocikala Euro Sumar, ustupio nam je na test Suzuki Vitaru u paketu opreme Elegance, sa 1.6 VVT benzinskim agregatom od 120 KS, manuelnim 5-stepenim menjačem i pogonom na sva 4 točka. Na papiru jedna vrlo dobra kombinacija, a da li je i u praksi ova kombinacija vredna pažnje potencijalnih kupaca potrudili smo se da otkrijemo tokom trodnevnog druženja sa Vitarom.

Suzukijevi dizajneri su igrali na sigurno, bez eksperimentisanja sa nekim čudnim oblicima bilo kog dela karoserije. Vitara ima jednostavan, klasičan dizajn, ali sa nekoliko atraktivnih detalja koji doprinose da izgleda modernije. Prednjim delom dominiraju farovi oštrih ivica, u kompletu sa hromiranom maskom hladnjaka i velikim Suzukijevim znakom u sredini. U donjem delu su elegantno uklopljena LED dnevna svetla kao i svetla za maglu. I na zadnjem delu dominiraju velika svetla, a sa boka je upadljiva linija koja se prelama i prostire od prednjih točkova pa sve do zadnjih vrata.

Kada je pogledamo sa svih strana, Vitara i dalje izgleda dovoljno sveže i moderno iako je predstavljena krajem 2014. godine. Ni u unutrašnjosti nema iznenađenja, sve je vrlo jednostavno, a monotonija je uspešno razbijena sa nekoliko detalja. Prstenovi oko otvora za vazduh su u srebrnoj boji, a ukrasne obloge vrata i panel centralne konzole u metalik sivoj boji. Poseban detalj je analogni sat koji se nalazi u sredini centralne konzole. Tamno siva i srebrna boja mešaju se kroz ceo enterijer vozila što doprinosi dobrom vizuelnom utisku. Na dodir bilo kog elementa jasno je da je plastika upotrebljena gde god je to moguće, mada je sve čvrsto i dobro uklopljeno. Očekivano u nižim paketima opreme, ali ne i u skupljim paketima. Iz vozačke pozicije utisak popravlja kožom obložen upravljač i ručica menjača što se nudi već u srednjem paketu opreme, nazvan Premium. U višim paketima opreme se dodatno dobijaju vrata obložena prevrnutom i glatkom kožom kao i sedišta u kombinaciji kože i alkantare što boravak u ovom automobili čini prijatnim.

Jedan moderan automobil, što Vitara svakako jeste, prosto nije poželjan ukoliko nije opremljen multimedijalnim sistemom. Vitara je opremljena SLDA uređajem koji ima raznovrsne funkcije pored povezivanja mobilnog telefona bluetooth tehnologijom i kompatibilan je sa android i apple uređajima. Jednostavan je za upotrebu, a komande na upravljaču dodatno olakšavaju korišćenje određenih funkcija. Navigacija koja je integrisana nudi se od srednjeg paketa opreme i pokriva mape Evrope, a po Beogradu i okolini se pokazala vrlo precizna.

Komande klima uređaja, koji je već od srednjeg paketa automatski, nalaze se ispod multimedije, a korišćenje je vrlo jednostavno. Imajući u vidu da se za podešavanje klima uređaja sve više koristi multimedija, što često nije ni praktično, a može i da ugrozi bezbednost, pozdravljamo odluku Suzukijevih projektanata da ovako postave komande klima uređaja. Iz vozačke pozicije sve komande su vidljive i lako dostupne tako da se nije teško snaći kada se prvi put nađete za upravljačem Vitare. Mesta na prednjim sedištima ima sasvim dovoljno i lako se pronalazi odovarajuća pozicija za vožnju.

Situacija na zadnjim sedištima je očekivana imajući u vidu dužinu automobila od 4175mm i širinu od 1775mm. Nekoliko centimetara više za noge putnika, na uštrb prtljažnika bi sigurno značilo putnicima na zadnjem sedištu, ali za kratke relacije je i ovako sasvim dovoljno mesta. Za one koji imaju potrebu za nešto više prostora u kabini Suzuki nudi model S-Cross SX4 koji je duži 125mm i ima 100mm duže međuosovinsko rastojanje.

Za roditelje sa malom decom, poput autora teksta, ipak je bitnije da prtljažnik bude što veći, što kod Vitare iznosi 375 litara u osnovi, odnosno čak 1120 litara sa oborenim zadnjim sedištima. Prtljažni prostor može i da se podeli tako da prtljažnik ima duplo dno koje se može iskoristiti za sitnije stvari. Ovim se ne gubi na zapremini, samo se dobija na praktičnosti.

Nakon što se vozač udobno smesti i lako pronađe odgovarajući položaj motor se startuje bez ključa, pritiskom na dugme ispod instrument table, sa desne strane. Ova funkcija je povezana sa pametnim ključem koji omogućava otključavanje i zaključavanje vozila bez kontakta sa ključem. Nakon nekoliko dana korišćenja „keyless“ funkcije jasno  je da ovaj sistem ima puno prednosti i nije čudno što se sve više proizvođača odlučuje da ga ponudi u svojim modelima.

Motor zapremine 1.586 ccm sa svojih 120KS i 156Nm spada među najbolje u klasi po performansama, ali i umerenoj potrošnji. Pritom važi za vrlo pouzdan motor, a Suzuki ga je ugrađivao i u popularni SX4, u kojem se odlično pokazao. Do stotke stiže za 11.5 sekundi, a ukoliko ste u prilici da testirate maksimalnu brzinu kazaljka brzinometra će se zaustaviti na broju 180.  U bilo kom režimu vožnje motor ne pokazuje znake slabosti, iako doduše nije bio opterećen. Može se bez problema voziti i na niskim obrtajima, mada svoje pravo lice pokazuje kada se kazaljka obrtomera približi crvenom polju.

Zvuk karakterističan za benzince je primetan na višim obrtajima, dok je inače motor tih. Pri vožnji na višim brzinama bučniji zvuk motora može pomalo zasmetati što je danak nešto lošijoj izolaciji motornog prostora. Na našem testu, tokom 200km mešovite vožnje, putni računar je pokazao prosek od 7 litara što je nešto više od fabričkih specifikacija, ali nas je Vitara uverila da se uz malo pažnje potrošnja može spustiti i blizu 6 litara. Naravno sve zavisi od uslova saobraćaja, konfiguracije terena i stila vožnje.

Sa motorom odlično sarađuje i petostepeni manuelni menjač koji traži odlučniju ruku prilikom promene atepena prenosa. Što se pogona tiče, Vitara se nudi sa pogonom na prednje točkove ili na sva četiri točka, koji kod Suzukija nosi oznaku AllGrip. Kod Vitare je u pitanju AllGrip Select sistem koji nudi nekoliko opcija, što je jasno uočljivo iz vozačke pozicije, pogledom na okrugli taster koji se nalazi na konzoli između prednjih sedišta.

AllGrip Select sistem nudi definisane modove koji prilagođavaju automobil zahtevnijim uslovima od uobičajenih. Tu su SPORT za dinamičniju vožnju, SNOW za vožnju po snegu, LOCK koji uključuje permanentni pogon na sva 4 točka i AUTO koji po potrebi, automatski uključuje zadnji pogon. Tokom našeg testa snega nije bilo, a ni potrebe da se udaljimo daleko od osfalta i isprobamo terenske mogućnosti Vitare. Obzirom na Suzukijevo bogato iskustvo na ovom polju sigurni smo da Vitara neće rezočarati ukoliko se namerno ili slučajno nađete u off road avanturi.

Vitara se vozi veoma lako, čak donekle može i da zasmeta izražena servo asistencija jer je upravljač previše lagan. No uprkos tome u vožnji je vrlo upravljiv, a u gradu okretan. Sedišta su udobna pa je tako i vožnja prijatna, a prelazak preko većih neravnina je propraćen samo tupim zvukom. Odabirom SPORT moda se dobijaju nešto bolje karakteristike po pitanju ubrzanja, ali vozne karakteristike ostaju iste, što treba imati na umu. Ipak se od Vitare ne može očekivati ponašanje poput sportskog automobila. Najupotrebljiviji je svakako AUTO mod koji smo i mi najviše koristili.

Paket opreme koji poseduje test vozilo možda ne ostavlja ubedljiv utisak na prvi pogled i prilikom kraće vožnje. Međutim, sa svakim novim kilometrom je utisak sve bolji i potpuniji. Pored nekoliko stvari koje smo već naveli Elegance paket poseduje i LED oborena svetla sa projektorom, sa automatskom regulacijom. Svetlima smo baš oduševljeni. Snop je dovoljno dugačak da duga svetla gotovo i ne trebaju, a pritom obasjava visoko i sa strane te se jako dobro vide i pešaci na trotoaru. Tu je i adaptivni tempomat koji takođe jako dobro radi, a same funkcije tempomata postavljene na volan su jednostavne za korišćenje. Postoji i radarski sistem kao kao podrška koji usporava automobil ukoliko detektuje prepreku ili sporiji automobil ispred, a takođe prisutna je i signalizacija prilikom naglog kočenja. Zaista mnoštvo napredne opreme koja uliva sigurnost ali i čini vožnju Vitare pravim uživanjem.

Pre nego se dotaknemo cene Vitare možemo da podvučemo crtu i zaključimo da se radi o automobilu koji gotovo da nema greške. Proveren i pouzdan agregat, dovoljno mesta za putnike i prtljag u 4,2 metra dužine, jednostavan i vrlo funkcionalan, puno opreme već od srednjeg paketa. No treba i naglasiti da su atmosferski motori prevaziđeni i polako odlaze u istoriju, što je slučaj i sa ovim Suzukijevim 1.6 VVT. Naime, ovaj motor je u proizvodnji do sredine sledeće godine i onda se ukida, a na njegovo mesto dolazi turbo benzinac male zapremine. Stoga treba imati u vidu da Suzuki nudi i 1.4 turbo motor u Vitari S, koja jeste nešto skuplja, ali se doplata isplati. Vitara S dolazi u Sport paketu koji nudi sve što i Elegance kod Vitare, pa i nešto više, plus se dobija savremeni turbo benzinac sa više snage i 6-stepeni menjač, tako da razlika u ceni svakako vredi.

Testirani automobil po zvaničnom cenovniku košta 17.990 evra bez metalik boje, a Vitara se može kupiti već od 13.290 evra, sa istim motorom, ali pogonom samo na prednjoj osovini, u Comfort paketu opreme. Napominjemo da je sada u ponudi i VITARA SE koja  predstavlja nadogradnju ELEGANCE paketa opreme te sada ima: naslon za ruku, sedišta sa dve vrste kože, nove aluminijumske felne, novo sočivo u faru (led projektor), bakarnu boju detalja u enterijeru kao i novu paletu boja. Zaštiti znak ovog modela jeste Sphere Blue Pearl Metallic boja (teget metalik) kao i nova kombinacija sa sivim krovom. Cena ovog modela je 16.650 evra za 2WD odnosno 18.650 evra za 4WD pogonom i sa manuelnim menjačem, bez metalik boje.

Priznajemo da su cene vrlo primamljive, pogotovo kada znamo šta sve ovaj automobil nudi. Obzirom da je ovaj segment veoma popularan i raste iz godinu u godinu, konkurencija ne spava pa u moru konkurentskih modela Vitara ne dolazi do izražaja, što po nama ne zaslužuje. Nadamo se da ćemo u narednom periodu viđati više Vitara na našim ulicama.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

email

Komentar

Powered by WordPress | Designed by: WordPress Hosting | Thanks to Best WordPress Themes, Find Free WordPress Themes and WordPress Themes