Menu
0 Comments

Garaža test: Toyota C-HR Chic HYBRID

 

Vau, čudo, spejs šatl, najčešći su komentari onih koji se nađu u blizini Toyotinog popularnog krosovera nazvan C-HR. Još kada čuju da je hibrid, sam se puni u vožnji i ide na struju, gotovo da sam vozi, a pride i potpuno sam parkira, tek se onda oduševe. Priznajemo da se i nama baš dopao i teška srca smo ga vratili u Toyota Centar Beograd po završetku testa.

Da li je u pitanju automobil ili samo nešto nalik tome nameće se pitanje odmah po ulasku. Dizajn pomalo svemirski, ali i dalje je tu ručica automatskog e-CVT menjača, pedala gasa i kočnice. Start dugme pritisnuto, svi ekrani upaljeni i ništa više. Nikakav znak da je automobil upaljen. Nakon što se otpusti pedala kočnice C-HR kreće, sasvim polako, bez ikakvog zvuka, kao da klizi. Iako smo pre dve godine imali priliku da testiramo Toyotine hibridne modele u nekom drugom okruženju, prvi susret sa C-HR -om je bio nešto novo i sasvim drugačije.

Ubrzanje do 50 km/h prati zvuk koji neki upoređuju sa tramvajem, a drugi sa liftom. Preko te brzine uključuje se benzinski motor zapremine 1798ccm sa 122KS i prekida mir i tišinu. Kazaljka na levoj strani instrument table skače u polje POWER i govori da automobil sada koristi snagu benzinskog motora uz pomoć baterija.

Ulaskom u opcije multimedijalnog uređaja otkrivamo energy monitor sa animacijom koja prikazuje kako i kada se troše, odnosno pune baterije. Obzirom da se C-HR ne puni preko utičnice već u toku vožnje, u neku ruku je izazov za vozača da stil vožnje prilagodi tako da što više dopunjuje baterije. Ukoliko su baterije dovoljno pune moguće je voziti C-HR i potpuno na struju, do brzine od 50 km/h što je za grad idealno. Kombinacija benzinskog i elektro motora u mešovitoj vožnji donosi rezultat u vidu prosečne potrošnje od svega 5.2 litra! Zaista sjajno.

C-HR nije jedini hibrid u Toyotinoj ponudi. Čak šta više, renomirani japanski proizvođač pored dobro poznatog Priusa nudi u hibridnoj verziji i modele Yaris, Auris i RAV-4. Dakle, za Toyotu hibridna tehnologija nije ništa novo, naprotiv vodeći je svetski proizvođač na ovom polju. Samo se gama hibridnih vozila širi što je odlično, mada to ima svoju cenu, koja nije mala. Ipak uz brojne prednosti koje donosi hibrid svakako ga treba imati u vidu prilikom kupovine novog vozila.

No da se vratimo na C-HR i vidimo koje su njegove prednosti u odnosu na konkurentne modele i da li ima možda neku manu. O spoljašnjem dizajnu nema potrebe trošiti reči jer slike sve govore, ali naglašavamo da ostavlja značajno bolji utisak uživo. Sigurno da ima i onih kojima se ovakav dizajn ne dopada ali su u manjini. U kratkim crtama, C-HR izgleda snažno i odvažno, upravo onako kakav i jeste, poput jednog mišićavog mladića. Moguće da je zato i veoma popularan kod ženske populacije, ali se nikako ne može svrstati u kategoriju „ženskog auta“.

Atraktivan i moderan dizajn krasi i unutrašnjost kojom dominira centralna konzola sa osmoinčnim ekranom osetljivim na dodir koji pokreće Toyota Touch 2 multimedijalni sistem. Pored brojnih funkcija koje nudi, koristi i najsavremeniju Tom Tom navigaciju, uz trogodišnje besplatno ažuriranje mapa. U CHIC paketu opreme koji poseduje naše test vozilo, upotrebljeni su izuzetno kvalitetni materijali tako da je sve prijatno i na oko i na dodir. Pri izradi se vodi računa o svakom detalju, a sve je savršeno uklopljeno. Najviše nam se dopadaju sedišta, a kožom prekriven gornji deo komandne table donosi poseban ugođaj. Ako izuzmemo šminku po pitanju opreme ne oskudeva ni osnovni model jer već i on nudi automatski, dvozonski klima uređaj, 8″ ekran sa multimedijalnim sistemom, kožni upravljač i ručicu menjača, središnji naslon za ruku kod vozača i suvozača sa pregradom i mnogo toga još.

Kada je bezbednost u pitanju, a govorimo o Toyoti, sigurno da brige nema. Napredni paket aktivne sigurnosti pod nazivom TOYOTA SAFETY SANSE stiže već u osnovnom paketu, a između ostalog sadrži: ABS, ESP, brojne sisteme za nadgledanje i izbegavanje opasnosti, adaptivni tempomat, kao i vazdušni jastuk za vozača i suvozača sa dvostrukim delovanjem, bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese napred i pozadi i vazdušni jastuk za kolena vozača. Jasno je da je Toyoti bezbednost na prvom mestu što svakako pozdravljamo.

Kao što smo naveli na početku, C-HR može i potpuno sam da parkira, što smo i probali. I stvarno, nakon što je pronašao prazno mesto i o tome obavestio vozača na instrument tabli, a zatim zatražio da se menjač ubaci u R (reverse), bojažljivo smo parkiranje prepustili automobilu. Parkiranje je uspešno obavljeno, ali iako automobil dobro proceni gde može da stane, vozač je taj koji treba da proceni da li ostaje dovoljno prostora između automobila kako ne bi drugim vozačima napravili problem.

U vožnji je C-HR iznenađujuće udoban što nije karakteristika ovog segmenta, ali ne na uštrb voznih osobina. Konstruisan je na novoj TNGA platformi sa dvostrukim poprečnim ramenima pozadi dok je napred MacPherson suspenzija i to se pokazalo kao odlična kombinacija. Upravljivost je odlična, što smo i testirali vozeći se preko Fruške Gore. Ipak, najveći broj kilometara se provodi u gradu, gde je vožnja ovog automobila zaista pravi odmor. U kombinaciji automatskog menjača, vožnje na elektro motor pri malim brzinama i udobnosti koju pruža ovaj automobil, gradska vožnja dobija sasvim novu dimenziju.

Sa 4360mm dužine, 1795mm širine i visine od 1555mm, uz klirens od 150mm, C-HR je pozicioniran negde između krosovera na platformi B i C segmenta. Ne previše velik, a opet zadovoljava potrebe recimo jedne četvoročlane porodice. Sjajno se snalazi u gradu, a odlično je poslužio i za kraće putovanje. Ipak, iako 2640mm međuosovinskog razmaka dozvoljava da putnici ne budu uskraćeni za prostor u kabini, za potpuni komfor na zadnjim sedištima nedostaje još par cm prostora za noge. Očekivali smo i malo veću zapreminu prtljažnika od 377 litara. Razumljivo u hibridnoj verziji zbog baterija koje se nalaze u dnu prtljažnika, ali ista zapremina važi i za verziju sa 1.2 turbo benzinskim motorom od 116KS koji je takođe u ponudi.

Iako nema izražene mane, tek poneka zamerka pada u vodu nakon nekoliko dana provedenih sa ovim automobilom. I nas je jednostavno oborio sa nogu. Najbolje dolazi na kraju, a to je cena. C-HR se može kupiti u verziji sa benzinskim turbo motorom i nešto skromnijom opremom već od 21.990 evra, dok je cena osnovnog modela sa hibridnim pogonom  23.990 evra. Najskuplji model, upravo ovaj koji smo vozili košta 28.490 evra i to svakako nije mnogo jer je bogat opremom, a pogotovo ako se uzme u obzir garancija od čak 5 godina bez ograničenja kilometraže kao i povoljno održavanje.

Za one koji mogu sebi da priušte zadovoljstvo u vidu jednog ovakovog automobila, a gledaju i konkurentne modele preporučujemo da posete Toyota Centar Beograd i zakažu test vožnju. Sigurni smo da nakon toga neće imati nedoumica i da će se još jedan C-HR naći na našim ulicama.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Nikola Vukelić, Željko Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *