Menu
0 Comments

Na jesen stiže Kijin dizel laki hibridni pogon od 48 volti

 

Kia Motors u drugoj polovini godine predstavlja prvi dizel laki hibridni pogon. Novi ‘EcoDynamics+’ pogon smanjuje emisije CO2 upotrebom elektro motora tokom ubrzavanja, kada koristi starter sa dodatnom 48V baterijom.

Cenovno dostupna tehnologija koja može da se ugradi u postojeća vozila
U skladu sa Kijinim ciljem stvarati inovativna vozila, koja sebi može priuštiti što širi krug kupaca, EcoDynamics+ tehnologija lakog hibrida nudi ubedljiv odnos troškova i performansi u odnosu na klasične hibridne sisteme. Kompaktna priroda komponenti znači da ova nova tehnologija može lako da se ugradi u postojeće vozilo i u konstrukciju pogona bez zadiranja u praktičnost ili raspored u vozilu. Kijin pogonski sistem lakog hibrida je stvoren da postane nevidljiv deo života vlasnika, bez ikakvog priključivanja ili punjenja.

Dizel laki hibrid Kia Sportage stiže u drugoj polovini godine; ostali modeli i benzinski laki hibrid u 2019.

Kia Sportage će biti prvi model, koji će da nudi novi EcoDynamics+ dizel laki hibridni pogon ove godine. Novi Kia Ceed, koji na jesen dolazi u svojoj 3. generaciji, biće sledeći model, koji ovaj pogon dobija u 2019. godini.

Novi pogon je prvi korak u ostvarivanju Kijine strategije elektrifikacije do 2025. godine

48-voltni pogon lakog hibrida je prva nova tehnologija, koju će Kia predstaviti kao deo svoje šire strategije elektrifikacije svoje game modela. Predstavljanje novog 48-voltnog pogona znači da je Kia prvi proizvođač, koji u svojoj ponudi nudi kupcima hibridna vozila, plug-in hibride, 100% električna vozila i 48-voltnu tehnologiju. Kia namerava da do 2025. ponudi 16 vozila sa naprednim pogonom – 5 novih hibrida, 5 plug-in hibrida, 5 električnih vozila i 2020. novo vozilo sa pogonom na gorive ćelije i elektro motor.

Tehnologija snižava emisije CO2 do 4% (WLTP ciklus) i 7% (NEDC*)
Sa EcoDynamics+ dizelm pogonom lakog hibrida će Kia ponuditi čistije dizelske motore. Sistem deluje u kombinaciji sa tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja pomaže kod snižavanja emisija CO2 do 4% po novom svetskom ciklusu merenja emisija (WLTP), i do 7% po novom evropskom voznom ciklusu (NEDC)*. Uvođenje tehnologije dizel lakog hibrida će ojačati Kijine napore u poboljšanju iskorišćenja goriva u njenoj gami modela.

Načini delovanja ‘motor’ i ‘generator’
Kijina tehnologija lakog hibrida koristi 0,46kWh 48V litijum-jonsku bateriju i novi starter-generator lakoga hibrida (MHSG). S elektronskom kontrolom MHSG-a as upotrebom invertera sistem neprimetno preklapa između dva načina delovanja – ‘motor’ i ‘generator’.

MHSG kao elektro motor za snižavanje buke i emisija

MHSG, koji je preko kaiša povezan sa radilicom dizel motora, tokom ubrzavanja pruža do 10kW snage u načinu delovanja ‘motor’, čime se snižavaju buka i emisije.

Regenerativno kočenje za punjenje baterije
U načinu delovanja ‘generator’ MHSG iskorišćava kinetičku energiju vozila prilikom kočenja i tu energiju koristi za punjenje baterije.

Kako EcoDynamics+ deluje na putu
Pogon EcoDynamics+ su Korejci razvili za pružanje boljeg iskorišćavanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem na putu i to sa neprimetnim pružanjem i skladištenjem električne energije.

Kada MHSG deluje u načinu ‘motor’ se tokom ubrzavanja koristi uskladištena električna energija baterije, koja tako motoru sa unutrašnjim sagorevanjem pruža dodatni obrtni moment prilikom snažnog ubrzanja, ili snižava buku motora prilikom blagog ubrzanja. U fazi kočenja, u vožnji po nizbrdici ili kod približavanja raskrsnici MHSG preklapa na način ‘generator’, čime upotrebom radilice puni bateriju.

Sistem kontroliše napredna elektronska upravljačka jedinica (ECU), koja izračunava najefikasnije iskorišćenje raspoložive energije i tome je prilagođava, uzevši u obzir preostalo vreme punjenja baterije.

Nova funkcija stop/start sistema
Kapacitet baterije može se upotrebiti za delovanje nove funkcije ‘voznog start/stop’ sistema. Ako je baterija dovoljno napunjena, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se automatski gasi prilikom kočenja motorom i aktivnim kočenjem. MHSG neprimetno ponovo pokreće motor – u bilo kom slučaju – ako vozač pritisne pedalu gasa.

Kompaktno pozicionisanje i jednostavna ugradnja u postojeće modele

Kompaktna priroda tehnologije omogućava jednostavnu ugradnju EcoDynamics+ sistema lakog hibrida u postojeću konstrukciju vozila. U zavisnosti od modela vozila 48-voltna baterija će biti postavljena na dnu kabine, čime se postiže najmanji mogući uticaj na praktičnost vozila. Pošto je MHSG preko remena radilice direktno povezan sa motorom, gotovo da uopšte ne treba zadirati u motorni prostor.

DC/DC pretvarač 48-voltne baterije omogućava ovoj novoj bateriji povezanost sa
napajanjem pomoćne elektronike u vozilu, pošto ima puno veći kapacitet u odnosu na 12-voltni električni sistem vozila. Odluka za upotrebu MHSG znači i da uobičajeni startergenerator može biti manji i može da se koristi za hladno paljenje pri niskim temperaturama. 48-voltna baterija pomaže kod paljenja motora u većini uslova.

Kijin EcoDynamics+ pogon dizel lakog hibrida deluje i sa manuelnim i sa automatskim menjačem, a može da se koristi uz prednji, zadnji ili pogon na sva 4 točka. Takođe je pogon moguće koristiti kod dizel i benzinskih motora.

Kia će detaljnije planove koji se tiču tehnologiju lakog hibrida predstaviti u predstojećim mesecima.

Napomena: *Testirano po WLTP ciklusu i pretvoreno u NEDC ciklus.

 

Kia Motors PR

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *