Srpska fabrika autobusa Ikarbus je razvila novi prototip međugradskog autobusa pomoću softverskog rešenja CATIA

Fabrika autobusa Ikarbus iz Zemuna, osnovana je, sada već davne 1923. i inicijalno je pod nazivom Ikarus, radila proizvodnju aviona. Fabrika je vremenom promenila delatnost i svoj prvi autobus proizvela 1954. godine, po licenci austrijske firme „Saurer“.

Prvi autobus proizveden u fabrici Ikarus 1954. godine (današnji Ikarbus)
Prvi autobus proizveden u fabrici Ikarus 1954. godine (današnji Ikarbus)
 
Danas, nakon više od 60 godina iskustva i sa preko 20.000 proizvedenih autobusa, portfolio Ikarbusa obuhvata gradske, međugradske i turističke autobuse, koji sa modernim dizajnom i najnovijom tehnologijom stoje rame uz rame, sa najvećim evropskim proizvođačima.
 

Portfolio kompanije obuhvata gradske, međugradske i turističke autobuse
Portfolio kompanije obuhvata gradske, međugradske i turističke autobuse.

Veliki napredak u razvoju i proizvodnji, donela je strateška odluka kompanije Ikarbus, da od 2006. godine, projektovanje autobusa rade na najnapredniijem softverskom rešenju CATIA. Čedomir Duboka, generalni direktor kompanije CADCAM Data, koja je implementirala softver CATIA u fabriku Ikarbus, navodi da je implementacijom ovog softverskog rešenja učinjen veliki pomak u odnosu na dotadašnji način projektovanja i proizvodnje i mladim stručnjacima je omogućeno da svoje znanje iskažu na najnovijim tehnologijama projektovanja.CATIA već dugi niz godina važi za sinonim u 3D projektovanju i svojom bogatom ponudom modula predstavlja nezamenljiv skup alata za projektovanje i razvoj, a danas je integrisana u sveobuhvatnu poslovnu platformu 3DEXPERIENCE, koja osim projektnog tima, povezuje i inženjere, menadžere, različite sektore i lokacije u integrisano okruženje, omogućavajući stvaranje više od proizvoda, a to su ISKUSTVA (EXPERIENCE) za kupce ili potrošače. Kompanija CADCAM Data posetila je projektni tim i proizvodni pogon fabrike Ikarbus i na licu mesta se uverila da je CATIA i dalje nezamenljiv softver u projektovanju i transformaciji poslovnih procesa, na način da efikasno skraćuje put koji vodi od ideje do realizacije.

Zaposlene smo zatekli kako vredno rade na izradi prototipa Ikarbusovog autobusa na Mercedosovoj šasiji, predviđenog za međugradski prevoz putnika. Prilikom naše posete, autobus je upravo izašao iz komore za farbanje.

Proizvodni pogon Ikarbusa
Međugradski autobus koji je upravo izašao iz komore za farbanje

Kompletan projekat, izrađen je u softveru CATIA i mi vam ekskluzivno donosimo prikaze 3D modela, na osnovu kojih možete da se uverite u složenost izrade ovakvog jednog projekta i koliko napora, stručnosti i znanja ono iziskuje.

Prikaz Ikarbusovog autobusa projektovanog u softveru CATIA, pogled sa strane

Prikaz Ikarbusovog autobusa projektovanog u softveru CATIA, pogled sa strane

Ovaj autobus će pokretati ekološki motor sa oznakom Euro 6, zapremine 7,7 litara i sa 299 konjskih snaga, a za prenos će biti zadužen šestobrzinski manuelni menjač. Po prvi put u ovoj fabrici, u autobus će biti ugrađen sistem upozorenja kod napuštanja saobraćajne trake (LDWS), a osim toga autobus će posedovati i autonomni sistem za kočenje u slučaju opasnosti (AEBS).

Prkaz Ikarbusovog autobusa projektovanog u softveru CATIA, pogled odozdo

Prikaz Ikarbusovog autobusa projektovanog u softveru CATIA, pogled odozdo

Autobus će za putnike imati 55 mesta za sedenje, a posebnoj lagodnosti tokom vožnje doprineće pristupačne komande za ventilaciju, svetla za čitanje, zatamnjena stakla i multifunkcionalni klima uređaj.

Prkaz Ikarbusovog autobusa projektovanog u softveru CATIA, pogled putničke kabine

Prikaz Ikarbusovog autobusa projektovanog u softveru CATIA, pogled putničke kabine

Rad na savremenoj platformi za projektovanje, Ikarbusu je omogućio da unapredi procese na način da se može predvideti ponašanje i najfinijih detalja, kao i izradu veoma detaljne tehničke dokumentacije, koja omogućava da steknete realnu sliku o razvojnom ciklusu, u kom god trenutku da se uključite u proces.

Izuzev korišćenja osnovnih CATIA modula – Part, Assembly, Drafting, za konstruisanje novih autobusa, u upotrebi je i FEM modul, kojim se postiže optimizacija strukture, unapređenje sigurnosti vozila i smanjenje troškova proizvodnje u celosti. Osim navedenog, u upotrebi je i napredni modul za generisanje složenih površina, kojim se poboljšava estetski izgled novog proizvoda, u ovom slučaju ujedno i izgled unutrašnjosti i spoljašnjosti, što ga čini ravnopravnim sa vodećim svetskim proizvođačima.

Podsećamo da je kompanija Mercedes, nakon detaljne analize načina projektovanja i proizvodnje, svoje poverenje ukazala fabrici Ikarbus i nakon postignutog strateškog partnerstva, omogućila da autobuse projektovane na Mercedesovoj šasiji krasi Mercedesova trokraka zvezda.

Kompletiranje proizvodnje i završna montaža, očekuju su u narednim nedeljama, a kompanija CADCAM Data će vam sa lica mesta preneti nove utiske i prikazati fotografije kada gotov autobus ugleda svetlost dana. Do tada, pogledajte ekskluzivne renderovane prikaze planiranog izgleda projektovanog autobusa, koje je marketing tim kompanije CADCAM Data pripremio specijalno za Vas.

Vizualni prikaz najnovijeg Ikarbusovog autobusa

Vizualni prikaz najnovijeg Ikarbusovog autobusa

 

Izvor: www.cadcam-group.eu

email

Komentar

Powered by WordPress | Designed by: WordPress Hosting | Thanks to Best WordPress Themes, Find Free WordPress Themes and WordPress Themes