Menu
0 Comments

Elektrifikacija, ‘big car’ tehnologije i novi dizajn unapređenog Rija

 

Kia Motors najavila je osetnu nadogradnju Rija 4. generacije. Unapređeni model donosi brojne nove funkcije, koje će popraviti njegov položaj u vrlo konkurentskom segmentu B. Rio združuje osvežen dizajn spoljašnjosti i unutrašnjosti sa bezbednosnim i infotainment tehnologijama ‘velikih vozila’. Kijin prvi benzinski laki hibrid sa inteligentnim ručnim menjačem ‘Clutch-by-wire’ Novi model vozačima pruža i efikasnije nove pogone – Kijin prvi benzinski 48-voltni laki hibrid, koji je opremljen sa Kijinim novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ručnim menjačem.

Emilio Herera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Rio je važan auto za Kiju u Evropi i u svetu, a za brojne vozače je ulazna tačka za ulazak u svet Kije. Unapređeni model je napravljen na njegovim ključnim adutima – praktičnost, kvalitet i tehnologija – sa novim elektrifikovanim pogonima, osveženim dizajnom, kao i naprednim bezbednosnim i telematskim pomagalima, koja obično nalazimo u vozilima viših segmenta. Ubeđeni smo da će novi Rio biti uspešniji nego ikada pre.”

Unapređeni Rio u Evropi u prodaji od trećeg kvartala ove godine
Prodaja unapređenog Rija u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine (Q3 2020) i to sa standardnom najdužom evropskom garancijom – 7-godišnjom garancijom na celo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

 

Pogoni
Novi EcoDynamics+ benzinski laki hibrid sa novim inteligentnim ručnim menjačem
Rio je prva Kia sa pogonom koji pokreće benzinski lako-hibridni elektro motor (MHEV). Novi pogon ‘EcoDynamics+’ deluje u kombinaciji sa Kijinim novim ‘Smartstream’ 1.0 T-GDi motorom sa Kijinim 48-voltnim MHEV sistemom koji maksimizuje štedljivost sa pomoćnim električnim obrtnim momentom i regenerativnim kočenjem. EcoDynamics+ nastao je sa ciljem pružanja maksimalne štedljivosti motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji koristi i rekuperiše električnu snagu. Sistem nadomešta obrtni moment motora snagom kompaktne 48-voltne litijum-jonske polimerne baterije, a i produžava ‘nedelovanje’ zahvaljujući novom starterskom generatoru za lake hibride (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG).

MHSG je preko remena povezan do radilice i neprimetno preklapa između načina ‘motor’ (elektro motor) i ‘generator’. U načinu ‘motor’, tokom ubrzavanja MHSG omogućava dodatnu električnu snagu i tako smanjuje opterećenost motora i smanjuje emisije. Kod smanjivanja brzine MHSG pod određenim uslovima preklapa na način ‘generator’ čime rekuperiše energiju sa radilice kako bi napunio bateriju.

Novi Smartstream motor zameniće Riovu prošlu generaciju 1,0-litarskog ‘Kappa’ T-GDI motora. Opremljen je sa Kijinom naprednom tehnologijom promenjivog upravljanja ventilima (CVVD), a tu su i druge inovacije. CVVD omogućava motoru da neprimetno preklapa među različitim ciklusima sagorevanja s obzirom na opterećenje i tako smanjuje potrošnju goriva u svim uslovima vožnje. Smartstream motor proizvodi jednaku snagu kao stari Kappa motor – 100 KS ili 120 KS – dok pruža 16% veći obrtni moment kod snažnije verzije (200 Nm).

Novi EcoDynamics+ pogon smanjuje Riove emisije CO2 od 8,1% do 10,7% (NEDC, kombinirano) te pruža dve varijante novog motora. Oba 48-voltna pogona biće opremljena sistemom načina izbora vožnje (Drive Mode Select – DMS), koji vozačima pruža izbor kako bi među opcijama ‘Eco’, ‘Sport’ i ‘Normal’ izabrali svoj preferisani način.

Rio EcoDynamics+ je i jedan od prvih modela Kia koji će dobiti novi inteligentni ručni menjač (iMT – Intelligent Manual Transmission). Sistem kvačila ‘clutch-by-wire’ lakom hibridu (MHEV) omogućava manju potrošnju goriva i niže emisije CO2, dok vozaču još uvek nudi zabavnu vožnju, karakterističnu za uobičajene ručne menjače.

Umesto mehaničke povezanosti iMT kvačilo kontroliše elektronski. Neprimetno se integriše sa starterom-generatorom lakog hibrida (MHSG) i gasi motor pre nego Kijin ISG sistem zaustavi/kreni (Idle Stop & Go) tokom »kruzinga« pre zaustavljanja i tako smanjuje potrošnju goriva. Zvanični tehnički podaci o Riovom lakom hibridu biće poznati nešto kasnije, malo pre dolaska na tržište.

Ponuda štedljivih motora; novi ‘Smartstream’ 1.0 T-GDi motor
Unapređeni Kia Rio donosi promene u ponudi benzinskih motora, sa manjom potrošnjom goriva, nižim emisijama CO2, i poboljšanim voznim svojstvima. Kao i ostali EcoDynamics+ modeli i Rio će u Evropi nuditi Smartstream benzinske motore – novi 1,0-litarski T-GDi motor sa 100 KS, kao i novu varijantu Kijinog 1,2-litarskog atmosferskog motora, sa 84 konjske snage i inovativnom tehnologijom Dual Port Injection (dvostruko ubrizgavanje goriva). Kod nižih obrtaja deluje multipoint ubrizgavanje (MPI), dok se kod visokih obrtaja koristi direktno (DPI), što znači da ima 4-cilindrični motor 8 injektora (2×4) za ubrizgavanje goriva. 1.0 T-GDi motor snage 100 KS sada ide uz 6-stepeni ručni menjač, koji će zameniti dosadašnji 5-stepeni, a tu je i Kijin 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (7DCT).

Kijini inženjeri su takođe unapredili Riov sistem stani/kreni (ISG), koji sada bolje prepoznaje vožnju u gradskim naseljima u različitim delovima sveta. Novi ISG sistem, koji je povezan sa kočnicom gašenjem motora dodatno smanjuje potrošnju goriva, kada kod zaustavljanja vozila sklonimo nogu sa papučice kočnice i kvačila. Motor se ponovo pali kada ponovo pritisnemo obe papučice i menjač prebacimo u izabranu brzinu. Prethodni sistem je bio povezan samo sa kvačilom. Ova mala modifikacija doprinela je smanjenju potrošnje goriva i snižavanju emisija. Zvanični tehnički podaci o motorima sa unutrašnjim sagorevanjem biće poznati nešto kasnije, malo pre dolaska na tržište.

Tehnologija
Nova ‘Faza II’ UVO Connect telematike i napredni infotainment sistem – tehnologije, obično namenjene modelima viših segmenta
Rio je dobio unapređeni navigacioni sistem sa ekranom na dodir i postao je jedan od prvih modela Kia u Evropi, koji će ponuditi 2. fazu inovativnog UVO Connect telematskog sistema, koji poboljšava povezivost i upravljanje različitim funkcijama vozila, što smanjuje stres na putovanjima.

Unapređeni Rio je dobio veći 8,0-inčni ekran na dodir, koji zavisno od opreme vozila pruža audio informacije ili satelitsku navigaciju. Novi sistem donosi i Bluetooth povezivost dva uređaja čime omogućava istovremeno korišćenje dva mobilna uređaja – jednog kao hands- free telefon uz korišćenje multimedije, dok je drugi uređaj samo za upotrebu medija. Napredna funkcionalnost deljivog ekrana korisnicima omogućava istovremeno upravljanje ili praćenje različitih funkcija vozila, sa prilagođavanjem ekrana različitim funkcijama. Sistem kod vozila opremljenih sa 8,0-inčnim ekranom audio sistema nudi bežičnu upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto što znači da korisnicima nije potreban kabal za povezivost svog pametnog telefona.

Rio je sa UVO sistemom jedan od prvih modela Kia koji nudi novu ‘Fazu II’ UVO Connect telematike. Rio vozačima omogućava pristup različitim on-board uslugama, pored saobraćajnih informacija uživo, vremenske prognoze, zanimljivih tačaka (POI), cena goriva, kao i detalja o parking mestima na parkiralištima i uz put – uključujući cene, lokaciju i raspoloživost. Sistem takođe omogućava online prepoznavanje glasa, koji nude serverske tehnologije, koje korisnicima pružaju glasovne naredbe, upotrebu bez ruku, traženje obližnjih zanimljivih tačaka, adrese, osvežavanje vremenske prognoze ili slanje tekstualnih poruka.

UVO App, koji je kompatibilan sa pametnim telefonima Android i Apple, omogućava i korišćenje različitih funkcija ‘Faze II’, koje vlasnicima nude i daljinsko aktiviranje različitih funkcija. Zavisno od države korisnici će moći daljinski poslati rutu vozilu pre početka putovanja, proveriti lokaciju svog vozila i dostupati do izveštaja o vozilu i do dijagnostičkih obaveštenja. Kia će više detalja o tehnologiji UVO Connect ‘Faza II’ razotkriti neposredno pre početka prodaje u trećem kvartalu 2020.

Dizajn spoljašnjosti
Suptilno osvežen – čista i elegantno dizajnirana spoljašnjost
Unapređeni Rio dobio je osvežen prednji deo, koji isijava stil i sportski duh. Ostale promene su pojednostavile oblik vozila i tako kreirale okusan i minimalističan izgled.

Rio je doživeo dosta dizajnerskih promena u 2020. godini. Osvežen dizajn je zadržao ikoničnu masku (tzv. ‘tigrov nos’), koja je sada nešto uža zbog fokusiranijeg izgleda i slaže se sa nižim i širim prednjim branikom sa novim kućištem maglenki. Te promene daju prednjem delu vozila uglađeniji izgled, koji će na putevima nesumnjivo ostavljati samouvereniji stav. Sve varijante modela dobiće nove pune LED farove sa ugrađenim dnevnim svetlima.

Unapređeni Rio dobio je dve nove boje karoserije – sivu (Perennial Grey) i plavu (Sporty Blue) tako da je sada moguće birati među 9 boja, zavisno od specifikacija vozila i tržišta. Unapređeni model nudiće i nove 8-krake 16-inčne aluminijumske naplatke.

Dizajn unutrašnjosti
Obnovljena unutrašnjost sa novim bojama za još veću personalizaciju
Rio u kabini nudi vizuelne, materijalne i tehnološke modifikacije sa kojima je kreirao prijatniji ambijent i nadogradio kvalitet. Glavna „pojačanja“ su novi i veći 8,0-inčni široki ekran i 4,2- inčni digitalni ekran među instrumentima. Rio sada pruža više mogućnosti prilagođavanja pojedincu, jer je na raspolaganju i novi plavi paket, zavisno od opreme i tržišta. Taj paket sa plavim sedištima i sa dodacima na armaturnoj ploči i naslonima za ruke, koji se lepo slažu sa kontrastnim šavovima oživljava ambijent u kabini. GT-Line varijante nude crnu jednobojnu unutrašnjost sa belim konstrastnim rubovima i šavovima na sedištima, kao i armaturnu ploču sa imitacijom karbonskih vlakana za upečatljiviji vizuelni efekat.

I standardne i GT Line varijante imaju od sada mogućnost podešavanja visine vozačevog i suvozačevog sedišta, što onima koji sede omogućava lakše traženje idealnog položaja.

Bezbednost
Nove bezbednosne tehnologije ADAS – LFA, radarski tempomat, sistem za
sprečavanje naleta i sistem za upozoravanje na vozila u mrtvom uglu
Unapređeni Rio je grupi Kijinih naprednih sistema asistencije (ADAS) dodao nekoliko dodatnih funkcija, kao npr. sistem za sprečavanje naleta (FCA) sa prepoznavanjem pešaka, vozila i biciklista, sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LKA), upozoravanje na dekoncentrisanost vozača (DAW) i sistem za upozoravanje na sudare sa vozilima u mrtvom uglu (BCW). Pored toga Rio sada nudi još nekoliko novih aktivnih bezbednosnih sistema za veću bezbednost putnika.

Zavisno od opreme pojedinog vozila Riov sistem ADAS uključuje najnoviju varijantu Kijinog sistema za sprečavanje naleta (FCA), a raspoloživi su i sistem asistencije u slučaju prepoznavanja vozila u mrtvom uglu (BCA)*, inteligentni sistem za upozoravanje na ograničenja brzine (ISLW), radarski tempomat (SCC)* i sistem za održavanje vozila na voznoj traci sa prilagođavanjem udaljenosti od vozila ispred i sa automatskim ubrzavanjem tokom preticanja nakon aktiviranja migavaca (LFA).

Sistem LFA u saradnji sa radarskim tempomatom kontroliše ubrzavanje, kočenje i upravljanje s obzirom na vozila ispred i uslove vožnje. Sistem koji deluje pri brzinama do 180 km/h za održavanje bezbednog rastojanja do vozila ispred koristi kamere i radarske senzore, ujedno za održavanje Rija na sredini trake prati podne oznake na putu. Rio dobija i sistem za pomoć kod vožnje unazad (RCCA)* i sistem za upozoravanje na putnika na zadnjem sedištu kod napuštanja vozila (ROA).
* radarski tempomat (SCC), BCA i RCCA su raspoloživi samo uz 7-stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom (7DCT).

Na kraju spomenimo da Rio, kao prvi u segmentu, nudi opcionalni sistem koji vozača upozorava na prvo vozilo u koloni (LVDA – Leading Vehicle Departure Alert). Ako vozač zaustavi Rija u zgusnutom saobraćaju ili na crvenom svetlu, sistem vozača upozorava ako se vozilo ispred njega pomeri, a vozač Rija to ne primeti. To sprečava eventualnu nelagodnost ili nervozu kod ostalih nestrpljivih vozača koji ga ‘upozoravaju’ da krene.

Unapređeni Rio je standardno opremljen Kijinim pomoćnim sistemom stabilnosti (VSM), elektronskim sistemom stabilnosti (ESC), kontrolom kočenja u zavojima (CBC) i sistemom za održavanje vozila u zadatom pravcu (SLS – Straight-line Stability), koji vozačima pomažu kontrolisati vozilo kod kočenja i zavijanja. Unapređeni model je opremljen sa šest bezbednosnih vazdušnih jastuka i ISOFIX sidrištima.

Unapređeni Rio u Evropi u prodaji u Q3 2020.
Prodaja unapređenog Rija u Evropi počinje u trećem kvartalu ove godine (Q3 2020) i to sa standardnom najdužom evropskom garancijom – 7-godišnjom garancijom na celo vozilo (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja pređenih kilometara).

 

Kia Motors

Oznake: ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *