Menu
0 Comments

Garaža test – Kia XCeed 1.0 T-GDi EX Flow

 

Od momenta kada su se pojavile prve fotografije, pre nekih godinu dana, novi Kijin krosover pobrao je simpatije. Iako ga nismo dobili u fenomenalnoj Quantum Yellow boji, jedva smo dočekali da ga bliže upoznamo. Sasvim sigurno da mu i Infra Red boja odlično stoji, a inače se nudi u čak 12 boja. Pored četiri paketa opreme može se birati i između četiri pogonska agregata, a testirani primerak stigao je sa osnovnim 1.0 T-GDi od 120KS.

Na našem tržištu u ponudi je i snažniji 1.4-litarski turbo benzinac, kao i dizel 1.6 CRDi u dve verzije. Ipak, sa 120KS i 172Nm obrtnog momenta, najslabiji motor u ponudi stiže do stotke za 11.3 sekunde, dok je maksimalna brzina 186km/h. Svoj maksimum dostiže sa lakoćom i ostavlja utisak da mu snažniji motor nije ni potreban te je optimalan izbor pri kupovini. Dodatno, štedljiviji je od jačeg benzinca, te se zadovoljava sa prosečnom potrošnjom od oko 7 litara. Nedostatak je što se može dobiti isključivo sa manuelnim menjačem, dok se ostali motori mogu kombinovati i sa automatskim DCT menjačem.

Već smo spomenuli i četiri ponuđena paketa opreme. Odmah da napomenemo da XCeed kao i njegov najbliži srodnik, model Ceed, stiže veoma dobro opremljen već u osnovnom paketu. Ističemo LED bi-funkcionalna prednja i LED zadnja svetla, kao i brojne aktivne i pasivne sisteme bezbednosti. U ponudi je i veliki izbor dodatne opreme što osim praktičnih razloga nudi mogućnost i personalizacije vozila.

Testirani primerak poseduje EX Flow paket, koji pored brojne “nevidljive” opreme ostavlja i vrlo dobar vizuelni utisak. Sedišta su na rubovima presvučena veštačkom kožom, kao i upravljač, ručica menjača, naslon za ruke i oplate na vratima. Detalji poput hromiranih ručica na vratima kao i visoko sjajna “piano black” plastika, doprinose dobrom izgledu, iako je dizajn enterijera prilično jednostavan i ne preterano zanimljiv.

Iz vozačke pozicije nema se šta zameriti po pitanju funkcionalnosti. Lako se pronalazi idealna pozicija za sedenje. Naslon za ruke se pomera i podiže, a ručica menjača je dobro pozicionirana. Instrument tabla jer delom digitalizovana, dovoljno da pruži sve potrebne informacije, čitko i pregledno. Centralna konzola obogaćena je velikim 8″ ekranom multimedijalnog uređaja koji, osim audio uređaja i bluetooth povezivanja, nudi i Android Auto i Apple Catplay aplikacije.

Detalj koji se nama veoma svideo je kućište ključa, na kojem se nalaze komande za daljinsko zaključavanje i otvaranje. Osim što je lepo dizajniran dobro je i osmišljen funkcionalno. Tasteri se nalaze sa strane, a ne na licu kućišta, kao što je praksa kod većine proizvođača. Taster za zaključavanje je izdignut tako da nije moguće promašiti ga kad je u džepu.

Iako je postavljen na platformi modela Ceed i Proceed po mnogo čemu se i razlikuje od njih. Osmišljen je i dizanjiran kao zaseban model što, pre svega, svojim izgledom i dokazuje. Povišena karoserija u ovom slučaju ne igra na kartu SUV vozila već svojim dizajnom više asocira na kupe i to snažan, ali i pomalo namrgođen. Kod projektovanja vozila naglasak je prvenstveno na funkcionalnosti, dok dizajn ne igra glavnu ulogu iako je upravo to faktor koji inicijalno najviše privlači većinu kupaca. Možemo slobodno reći da XCeed pruža podjednako na svim poljima i to mu je, svakako, jedna od najvećih prednosti.

Po dimenzijama veći je prilično od najmanjeg Kijinog krosovera, modela Stonic. Očekivano, veći je i od Ceed-a, taman koliko je dovoljno da bude konkurentan u svom segmentu, a opet da ne pomrsi račune većem bratu, modelu Sportage. Sa 2650mm međuosovinskog rastojanja pruža dovoljno dovoljno prostora u kabini mada je prvi utisak da je pomalo skučen napred. Ukoliko vozač nije viši od 180cm iza njega će se komforno smestiti još jedna osoba te visine, no za dvometraše već može biti problematično. Prtljažni prostor zapremine 426 litara veći je nego što smo očekivali i pritom ima duplo dno. U donjem delu nalazi se veliki rezervni točak kao i dovoljno prostora da se smesti obavezna oprema i eventulno nešto od alata. Zbog toga je gornji deo nešto plići.

dužina/širina/visina (mm)
4395/1826/1495

U vožnji gotovo da nema razlike u odnosu na Ceed i druge modele C segmenta, bez obzira na povišen klirens. U kombinaciji sa velikim 18″ aluminijumskim felnama i niskoprofilnim pneumaticima, oslanjanje je nešto tvrđe, mada se nudi i sa manjim točkovima ko želi udobniju vožnju, na uštrb atraktivnosti. Upravljanje je direktno i uz jači gas vožnja krivudavim putevima može biti vrlo zabavna iako ste za upravljačem jednog krosovera.

Na kraju i ono najbitnije, a to je cena. Po redovnom cenovniku ovaj model kreće sa cenom od 20.490e, sa ovim motorom i menjačem, dok u EX FLOW paketu cena iznosi 22.590 evra. Imajući u vidu odlične pakete opreme, kao i sjajan motor, atraktivan dizajn i druge prednosti, sasvim sigurno da je i cena na mestu. No kod Kije uvek postoje iznenađenja kada su cene u pitanju, te je sada aktuelna velika rasprodaja tokom koje se XCeed može kupiti već od, neverovatnih, 17.490 evra. Zato požurite u najbliži KIA salon i pogledajte izbliza, ali i provozajte, najnoviji Kijin model jer sasvim sigurno zaslužuje pažnju svih potencijalnih kupaca.

 

Tekst i fotografije: Željko jelisavac

Oznake: , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *