Menu
0 Comments

Garaža test – Renaul Twingo 0.9 tCe Intens

 

Čak i danas, 27 godina po izlasku prve generacije Twinga, ovaj mališan zna da izmami osmeh na lice, kada ga sretnemo u prolazu. Prvi Twingo bio je beskrajno simpatičan pa i vrlo upotrebljiv i to ne samo za švrćkanje po gradu. Danas srećemo treću generaciju Twinga, koja baš i ne liči na prethodne dve, ali je i dalje u pitanju vrlo simpatičan i zanimljiv automobil.

Aktuelni Twingo nastao je pre više od šest godina, u saradnji sa Daimlerom, na platformi druge generacije modela Smart Forfour. Silaze i sa iste proizvodne trake, u Novom Mestu, u Sloveniji. Bez obzira na nešto drugačiji koncept, jer je sada bogatiji za još jedan par vrata, Twingo nije izgubio na šarmu. Sada je upotrebljiv čak i za porodice, a svakako je ostao vrlo zanimljiv i atraktivan za mlade. Prošle godine je kompletno restilizovan, a zaštitna boja poslednjeg izdanja je svakako Mango žuta.

dužina/širina/visina (mm)
3615/1646/1541

Uz dimenzije koje tek što prelaze 3.5 metra dužine unutrašnji prostor je neočekivano velik. Zanimljivo je da je kraći od prethodne generacije, kao i od mnogih konkurenata. Ali se razlikuje i po konstrukciji jer se motor nalazi pozadi. Uz dobru organizacju prostora Twingo je mali veliki auto, u pravom smislu te reči. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2492mm što je sasvim dovoljno da se udobno smeste 4 odrasle osobe. Da, jasno je da prtljažnik ne može biti veći, ali mu to ne smemo zameriti jer se ispod nalazi pogonski agregat. Samim tim i pogon je na zadnjim točkovima što ne pravi veliku razliku većini vozača, što se tiče vožnje.

Enterijer je definitivno inajzanimljiviji deo ovog automobila. Nas su prvenstveno oduševila sedišta, koja izgledaju fantastično, ali su i lepo oblikovana, tako da se vozač i putnici mogu udobno smestiti. Obojenih delova enterijera možda ima i previše, što nas samo podseća da vozimo jedan mladalački automobil. Primećujemo da se puno pažnje poklonilo i izboru materijala. Makar u ovom, najskupljem, paketu opreme enterijer deluje zaista kvalitetno.

Tu je čak i delimično digitalna instrument tabla kao i neizbežni “tablet” odnosno 7″ ekran multimedijalnog uređaja. Sistem EASY LINK, između ostalog, poseduje i mogućnost povezivanja sa Android Auto i i Apple CarPlay aplikacijama. Iako je najmanji i najjeftiniji model u Renaultovoj gami, Twingo ne zaostaje za većim modelima po pitanju novih tehnologija. Ni druge opreme ne manjka, a po pitanju bezbednosti među najboljima je u klasi. Svi bitni aktivni i pasivni sistemi bezbednosti podrazumevaju se već od osnovnog paketa opreme.

Za tek 1015kg težak automobil, 95KS potpomognutih turbo punjačem deluje više nego dovoljno. Istina. dolaze iz malenog motora, zapremine 898ccm i sa 3 cilindra, al to više nije ništa novo i neočekivano. Maksimalni obrtni moment je 134Nm dostupnih na 2500 obrtaja koje ovaj motor brzo i lako postiže. Performanse svakako nisu u prvom planu, jer nije ni predviđen za jurcanje, ali sa maksimalnih 165km/h dovoljno je brz i za neki autoput gde su ograničenja veća nego na domaćim auto putevima. Do 100km/h stiže za solidnih 13 sekundi, iako je subjektivni utisak da ide i brže od toga.

Izbor motora nije ni velik, jer se pored pomenutog nudi još samo jedan, SCE od 75KS iz 998ccm. Ovaj slabašni atmosferac zasigurno će naći put do svoje ciljne grupe, ali je moderni turbo benzinac svakako bolji izbor. Posebno jer razlika u potrošnji gotovo da ne postoji, te se oba motora zadovoljavaju sa oko 6 litara u proseku. Spomenuli smo već da se motor nalazi u dnu prtljažnika te nije vidljiv, što vlasniku svakako ne predstavlja problem osim ako pripada staroj generaciji koja voli da izbliza vidi i oslušne motor kako radi. Zanimaciju će naći u otvaranju haube, radi dopune tečnosti za stakla. Poželjno je proći kraći kurs.

Sa druge strane tCe motor se, pored manuelnog sa 5 stepeni, nudi i u kombinaciji sa automatskim EDC menjačem. Uz nešto bolje performanse nudi zasigurno i daleko opušteniju vožnju u gradskim uslovima, gde je to i najpotrebnije. Razlika u ceni od 1200e nije mala, ali je dobit svakako velika. Napominjemo da se TCe 95 nudi isključivo u najskupljem, Intens, paketu opreme. Dok su slabije opremljene verzije predviđene za slabiji motor. Pored toga nude se i različiti paketi dodatne opreme, tako da kupci mogu dodatno opremiti svoj Twingo ali ga i personalizovati. Twingo se, uz doplatu, može dobiti i sa platnenim krovom.

Twingo se može kupiti već za 8.590e što je zaista primamljiva cena, mada ostaje pitanje hoće li slabiji motor zadovoljiti potrebe. Za snažniji motor potrebno je doplatiti 3.350 evra, ali se dobija i znatno bolje opremljen automobil, upravo kao ovaj na našem testu. Tako kompletiran zasigurno vredi toliko, ne samo jer je u pitanju odličan automobil već i zbog svog zavodjivog imidža.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *