Menu
0 Comments

Garaža test – Renault Clio 1.0 tCe R.S. Line

 

Stigao je. Najnovija, peta, generacija popularnog francuza, stigla je i na naše tržište krajem prethodne godine. Imali smo priliku da testiramo jedan lep primerak, u fantastičnoj Valencia Orange boji i najvišem nivou opreme sa dodatnim R.S Line paketom. Očekivali bi najsnažniji motor ispod haube, ali ne, ovaj put tu se našao slabiji turbo benzinac.

Proizvodi se već 30 godina i prodat je u više od 15 miliona primeraka. Dovoljno da, bez premca, bude najpopularniji predstavnik B segmenta, kada su francuski proizvođači u pitanju. Iako je stvoren u Francuskoj, novi Clio rađa se u Sloveniji. preciznije u Revoz fabrici, koja se nalazi u Novom Mestu. Konstruisan je na CMF-B modularoj platformi, koja će, između ostalog, omogućiti i hibridnu verziju Clia. Pored toga je bezbedniji, ali i lakši od svog prethodnika, te sada teži samo 1148kg u osnovnoj verziji. Promene nisu samo vizuelne, ima ih mnogo. Pomalo neočekivano, kraći je za 12 mm od prethodnika, ali je zato širi za čak 66mm. Međuosovinsko rastojanje je sada kraće za, gotovo neprimetnih, 6mm i iznosi 2583mm. Nudi li dovoljno mesta za prevoz četvoro odraslih, sasvim izvesno nudi. Sa prtljažnikom koji seže do neverovatnih 391 litara staće i sav potreban prtljag. No dobro je znati, ako se odlučite za dizel verziju, dobijate 25 litara manje. Živeli benzinci!

dužina/širina/visina (mm)
4050/1798/1440

Odmah, na početku, ističemo da nas je motor prijatno iznenadio. U pitanju je mali turbo benzinac, zapremine samo 999ccm. Isporučuje, sasvim dovoljnih, 100KS i 160Nm. Kataloške vrednosti kažu da ubrzava za 11.8 sekundi, dok je maksimalna brzina 187 km/h. Sasvim pristojne performanse i na papiru, a u stvarnosti ostavlja utisak da ima i više snage. Rezak zvuk trocilindraša, uvek raspoloženog za visoke obrtaje, dodatno doprinosi ovakovom utisku. Odlično se snalazi u gradskim uslovima, a na otvorenom teško posustaje čak kada se od njega traži maksimum. Pritom je zaista umeren potrošač, te se bez lažne skromnosti može očekivati prosečna potrošnja između 6 i 7 litara. Zaključujemo da prevazilazi očekivanja i optimalan je izbor pri kupovini, iako R.S. Line oznaci više priliči snažnija verzija motora.

U ovoj verziji uparen je sa jako dobrim manuelnim menjačem, mada je moguća i kombinacija sa CVT menjačem koji nosi oznaku X-tronic. EDC sa dvostrukim kvačilom rezervisan je isključivo za najsnažniju verziju od 130KS. Ručica menjača je izdignuta, po uzoru na neke druge modele, te je time postignuta idealna pozicija. Promena stepena prenosa je glatka, a hodovi jesu duži ali ne i predugački iako je u pitanju petostepeni menjač.

Enterijer je svež, moderan i vrlo atraktivan u ovom paketu opreme. Imajmo na umu da Clio nudi veliki broj kombinacija materijala i boja u enterijeru, te svaki kupac može pronaći kombinaciju za sebe. Nama ovakva, narandžasta, kombinacija savršeno odgovara. Odmah po ulasku oduševila su nas sedišta, pre svega odličnom ergonomijom. Čak i krupniji vozači neće imati problem da se udobno smeste. Kvalitetni materijali, odlična završna obrada ali i mnogo detalja o kojima se vodilo računa, ostavljaju odličan utisak. Takođe nam se dopao sportski dizajniran upravljač koji odlično leži u rukama, ali i omogućava upravljanje raznim funkcijama. No ipak zameramo teško vezivanje pojaseva na prednjim sedištima jer je konektor nepristupačan. Ovde najviše smeta naslon za ruke, te ga je neophodno podizati svaki put kada se pojas vezuje. Vrata se otvaraju široko, što se da primetiti kada treba posegnuti za rukohvatom da bi se zatvorila.

Multimedijalni doživljaj novom Cliu je priča za sebe.  Potpuno nova, digitalna, instrument tabla, pruža sasvim drugačiji doživljaj. Tu je i novi multimedijalni uređaj, sada sa posebno izdvojenim ekranom veličine čak 9.3 inča. Ističemo grafiku visoke rezolucije i savremenog dizajna. Sve izgleda jako lepo i ostavlja jak vizuelni utisak. Različite mogućnosti prikaza na ekranima, kao i veliki broj podešavanja samog vozila, omogućavaju da se Clio prilagodi svakome. Ako je u prethodnoj generaciji nedostajalo više digitalnog, sada to definitivno više nije slučaj.

Tu je i Multi-Sense, sistem koji već poznajemo od ranije iz Renaultovih modela. Uz predefinisane Eco i Sport režime omogućava i da vozač sam podesi vozilo kako mu najviše odgovara. Na taj način Clio se maksimalno prilagođava vozaču, ali i uslovima na putu. Pritom, uz promenu boje ambijentalnog osvetljenja, dodatno doprinosi vizuelnom utisku u enterijeru.

U najvišem paketu opreme zaista je teško pronaći nešto što nedostaje, posebno ako govorimo o funkcionalnosti. No bitno je istaći da već od najnižeg paketa novi Clio poseduje sve pasivne i aktivne sisteme bezbednosti pa čak i napredne, poput upozorenja za nenamerno napuštanje trake i upozorenja o bezbednoj udaljenosti. Tu su čak i Full LED prednja svetla već u najjeftininijoj verziji, što svakako pozdravljamo.

Sa druge strane, pomalo neočekivano, osnovni paket ne podrazumeva čak ni ručni klima uređaj niti bilo kakav audio sistem. Za to je potrebno doplatiti ili uzeti viši paket opreme.

Za ovako moderan i dobro opremljen automobil svakako je potrebno izdvojiti dosta novca, bez obzira kom segmentu pripada.  Što bi u ovom konkretnom slučaju bio iznos od preko 16.000 evra. Puno ili malo, večito je pitanje. No da su cene automobila značajno skočile poslednjih godina znaju već i ptice na grani. Ipak, znamo da Renault ima povoljnu cenovnu politiku kao i uslove za kupovinu. te se novi Clio sa ovim motorom i menjačem, može kupiti već od 13.090e što je sasvim pristojna ponuda. Kompletan cenovnik možete pogledati ovde.

Iz našeg ugla Clio je napravio jedan veliki korak napred, po mnogim pitanjima i možemo samo očekivati uspešan nastavak priče o ovom modelu.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Slobodan Šobot, Željko Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *