Menu
0 Comments

Garaža test – Renault Kadjar 1.7 dCi BOSE

 

Krajem godine, koja je za nama, testirali smo jednog od najelegantnijih predstavnika krosover segmenta. Renault Kadjar stigao je u prelepoj Cosmos plavoj boji i BOSE paketu opreme. Ali i sa novim srcem ispod haube, modernim dizelom sa oznakom 1.7 Blue dCi, u verziji od 150KS i 4WD pogonom. Da li je, sa poslednjom restilizacijom, promenjen dovoljno da zaseni konkurenciju, otkrivamo u nastavku.

Iako ga znamo već gotovo pet godina, Kadjar i dalje izgleda vrlo atraktivno. Za to su zaslužne dve restilizacije ovog modela, koje su donele manje ili više značajne promene, ali Kadjar još uvek deluje vrlo sveže i moderno. Od sredine prošle godine osvežena je motorizacija te se danas nudi sa najnovijim 1.3 TCe, turbo benzincem, u verzijama od 140 i 160 KS. Kao i Blue dCi, dizelom, u verzijama od 115 i 150KS. Moguće je kupiti ga i u verziji sa 4WD pogonom, ali samo u kombinaciji sa najsnažnijim dizel motorom, 6-stepenim manuelnim menjačem i skupljim paketima opreme.

Često možemo čuti kako mnogi smatraju da je Kadjar ustvari Qashqai u drugom obliku. Istina je da dele istu (Renault-Nissan Common Module Family) platformu, ali se u mnogo čemu i razlikuju. Nije nam cilj da ih poredimo već da distanciramo ova dva modela, koja imaju zajedničke gene ali ne i iste osobine.

dužina/širina/visina (mm)
4489/1836/1613

Renault je kompletnu gamu prilagodio novom vizuelnom imidžu, a sa Kadjarom je napravljen zaista odličan posao. Atraktivan je iz svih uglova, ali nije napadan. Izgleda podjednako snažno i elegantno. Uz paletu od devet boja i četiri paketa opreme lako se pronalazi dobitna kombinacija za svakog kupca. Spisak dodatne opreme je takođe dugačak, te se recimo može dodati i kuka, što dovoljno govori da je Kadjar sposoban i za zahtevne zadatke.

Ukoliko ima onih koje Kadjar nije privukao spoljnim izgledom onda definitivno treba da zavire u enterijer ovog modela. Moderno i veoma elegantno, sa digitalnom instrument tablom i multimedijom, izgleda zaista dobro. Nažalost, nema mogućnost da menja izgled instrument table i boju unutrašnjeg osvetljenja, kao kod nekih drugih Renaultovih modela. No nećemo mu to zameriti.

U skupljim paketima opreme enterijer svakako izgleda odlično. Iako je plastika prisutna svude, korišteni su i drugi, kvalitetni, materijali. Sve je lepo osmišljeno i uklopljeno, završna obrada je na visokom nivou. Ističemo odlična sedišta, kojima čak ni krupnije osobe neće naći zamerku. Dovoljno su široka, sa bočnom potporom, a nadasve udobna kako smo kod Renaulta i navikli. Naslon između sedišta je širok i dovoljno dugačak, ali i podesiv tako da odgovara svakome. Ispod njega se krije velika ostava što doprinosi praktičnosti i na tom polju zaslužuje visoku ocenu. Ipak, primećujemo problem u širokom tunelu između sedišta, odnosno u bočnoj lajsni sa oštrom ivicom. Jednostavno svako naslanjanje noge na ovu lajsnu stvara neugodnost kod vozača.

Sa međuosovinskim rastojanjem od 2646mm mesta svakako ima dovoljno, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Zapreminom prtljažnika od 472 litre ne zaostaje za većinom konkurenata, mada po tome nije najbolji u segmentu. Svakako, dovoljno da se spakuje sve potrebno za duži odmor, a za prevoz gabaritnih stvari dovoljno je delimično (60:40) ili u potpunosti oboriti sedišta i dobiti do 1478 litara utovarnog prostora.

Po pitanju performansi, novi Blue dCi, zapremine 1749ccm, nije nas razočarao, ali ni oduševio. Sa svojih 150KS stiže do stotke za 11.2 sekunde, dok je deklarisana maksimalna brzina, sasvim dovoljnih, 197 km/h. Maksimalni obrtni moment od 340Nm dostupan je već pri 1750 obrtaja, te je stoga motor vrlo elastičan. U kombinaciji sa šestostepenim, manuelnim, menjačem, nije neophodna česta promena prenosnih odnosa. Jasna je namera konstruktora da motor bude što optimalniji te da pruža dovoljno snage i za zahtevne zadatke, a da potrošnja ostane niska. U tome su i uspeli, jer se prosečna potrošnja kreće između 6 i 7 litara, zavisno od uslova. Što je svakako dobar rezultat imajući u vidu da vozimo 1.7 tone težak automobil, sa 4WD pogonom.

Sa klirensom od 20cm i 4WD pogonom Kadjar je svakako upotrebljiv i van asfalta. Nismo ga testirali u zahtevnim uslovima, ali ne sumnjamo u njegov 4WD pogon, jer se na tom polju iskoristilo veliko znanje i iskustvo Nissan-ovih inžinjera. Naravno, automatika odrađuje najveći deo posla, te se u skladu sa uslovima vrši odabir između 3 režima: AUTO, 2WD i 4WD LOCK. No pored boljih terenskih sposobnosti 4WD verzija nudi i nešto bolje vozne karakteristike, zahvaljujući multilnik oslanjanju na zadnoj osovini.

Osim najmodernije tehnologije kada su u pitanju motori, pa i pogon, Kadjar nikako nije oskudan sa opremom čak ni u osnovnom paketu opreme. Već u najjeftinijim verzijama poseduje sve najneophodnije sisteme aktivne i pasivne bezbednosti. Tu su takođe tempomat sa limiterom brzine, kao i klima uređaj. U skupljim paketima, poput testiranog primerka, gotovo da ništa ne nedostaje. No svakako kupcima je data mogućnost da uz dodatnu opremu poboljšaju ali i personalizuju svoje vozilo.

Pogledom u aktuelni cenovnik još jednom se uveravamo da Renault ima vrlo dobru cenovnu politiku na našem tržištu, te i ne čude odlični prodajni rezultati. Kadjar se danas može kupiti već od 18.640 € u verziji LIFE TCe 140 FAP. Dok je cena testiranog primerka, očekivano, poprilično veća i iznosi 29.340 €. No imajući u vidu sve što nudi, kao i cene direktnih konkurenata, svakako nije preskup.

Kadjar svakako ima šta da ponudi, te je ovako osvežen i dalje ozbiljan protivnik konkurentima. Ukoliko vas nije kupio na prvi pogled ili nakon prve vožnje, dajte mu drugu šansu i shvatićete da pruža i više nego što ste očekivali.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *