Menu
0 Comments

Garaža test: Renault Megane 1.3 TCe Bose

 

Četvrta generacija popularnog Megane-a predstavljena je pre više od tri godine, ali je ovaj popularan Renaultov model i dalje među najatraktivnijima u C segmentu. No Renault se pobrinuo da uspešan dizajn prate i najmoderniji pogonski agregati, te je u drugoj polovini prošle godine Megane dobio nove TCe i Blue dCi motore. Zahvaljujući uvek ljubaznom i predusretljivom PR odeljenju kompanije Renault Nissan Srbija, imali smo priliku da među prvim redakcijama u Srbiji testiramo Renault Megane sa novim 1.3 TCe motorom od 140KS.

Ne želimo bespotrebno da okolišamo, odmah na početku ističemo upravo fantastičan četvorocilindarski turbo benzinac, zapremine 1332 ccm, koji je razvijen u saradnji sa Daimlerom. Imali smo prilike da vozimo i druge turbo benzince u ovom segmentu, ali nas ni jedan nije oduševio kao ovaj u Meganu.

Dostupan u više verzija, snage od 100KS do čak 160KS, ovaj motor se nudi u velikom broju modela Renault Nissan alijanse, ali i Mercedes Benza. Očigledno su inžinjeri ova dva renomirana proizvođača napravili odličan posao, a u to ćemo se dodatno uveriti kada budemo imali na testu i druge modele sa ovim motorom ispod haube.

Kada je konkretno reč o Megane-u, u ponudi su 1.3 TCe snage 100, 115 i 140KS, ali se samo najsnažnija verzija nudi u kombinaciji sa EDC automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom. Za ljubitelje dizela Renault je za Megane pripremio Blue dCi motor zapremine 1461ccm u dve verzije, sa 95 i 115KS, ali to nije sve. Najsnažniji dizel u ponudi je nešto veći i snažniji Blue dCi, koji raspolaže sa 150KS iz 1749 ccm zapremine, a nudi se isključivo u kombinaciji sa EDC-om.

Dakle sa tri moderna turbobenzinca i tri dizela, Renault je u potpunosti osvežio svoju paletu motora namenjenu Megane-u. Kratko ćemo spomenuti i performanse testiranog motora. Fabrički deklarisana maksimalna brzina iznosi 205km/h za berline verziju, dok do stotke stiže za 9.5 sekundi. Iako su ove performanse zaista odlične, ovaj motor pre svega oduševljava raspoloživom snagom u srednjem opsegu obrtaja. Vozi se sa lakoćom i ne tera vozača u visoke obrtaje da bi se iskoristila njegova snaga, najviše zahvaljujući maksimalnom obrtnom momentu od 240Nm raspoloživom već na 1600 obrtaja.

Bilo da su u pitanju male brzine i gradska vožnja ili krstarenje autoputem, motor je vrlo miran i tih. Čuje se jedino prilikom ubrzanja i tada u kabinu dopire pomalo rezak i za naše uši prijatan zvuk. Vožnja je uglađena, te osim vozača u njoj uživaju i putnici.

U višim paketima opreme Megane zasenjuje konkurenciju. Iako nije tako svež model, Megane je dizajnerski vrlo atraktivan, a enterijer je priča za sebe. Završna obrada je na vrlo visokom nivou, koriste se kvalitetni materijali, a poseban dojam ostavlja ambijentalno osvetljenje. Posvećena je pažnja mnogim detaljima, a u kompletu sve izgleda zaista odlično. Zameramo loše pozicionirano mesto za flašice ili limenke, između naslona za ruke i menjača, gde posebno flašice znaju da zasmetaju.  Takođe, naslon između prednjih sedišta se može pomerati ali ne i fiksirati. Tako da ukoliko ga pomerite skroz napred vremenom sklizne nazad. Ostavljamo mogućnost da je u pitanju problem samo na ovom konkretnom primerku.

Ljubitelji dobrog zvuka svakako će uživati ukoliko se odluče za BOSE paket opreme jer se u okviru njega nalazi Radio BOSE® Surround Sound System sa 12 zvučnika. Megane naravno poseduje i veliki broj aktivnih i pasivnih sigurnosnih sistema, a mnogi od njih dostupni su već u osnovnom paketu opreme.

Elegantnih spoljašnjih linija uz vrlo prepoznatljiva LED dnevna svetla, Megane nikako ne može biti nezapažen. Pogotovo u kombinaciji sa jednom od čak 11 raspoloživih boja. No nama se baš dopao u ovoj Iron plavoj boji, izgleda odlično na fotografijama, a još bolje uživo.

Po dimenzijama Megane spada među najveće predstavnike C segmenta te je za očekivati i izdašnu ponudu prostora u kabini. Vozač i suvozač svakako neće imati zamerke po tom pitanju no ukoliko su putnici na zadnjim sedištima natprosečne visine mogu se požaliti na nedostatak prostora za kolena ali i glavu. Prtljažnik zapremine 380 litara ne spada u najveće među konkurencijom ali je više nego dovoljan za većinu potreba. Pritom u kabini ne manjka ni mesta za odlaganje manjih stvari.

Osim biserom ispod haube Megane prijatno iznenađuje i vrlo dobrim voznim karakteristikama. Na autoputu i višim brzinama se ponaša izuzetno stabilno, tih motor i dobra zvučna izolacija čine vožnju vrlo prijatnom. U gradu i na magistralnim putevima ističe se odlična upravljivost, te stoga Megane neće razočarati ni one naklonjene dinamičnijoj vožnji.

Iako smo već vozili Megane GrandCoupé te nam je mnogo toga poznato, u kombinaciji sa novim TCe motorom i u berline karoserijskoj izvedbi, ovaj model nosi više energije i izgleda atraktivnije. Svakako bi bio moj lični izbor.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac, Željko Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *