Menu
0 Comments

Garaža test – Seat Tarraco 2.0 TDI DSG 4WD Style

 

Iako je stigao na domaće tržište pre skoro godinu dana, Tarraco je nekako ostao nezapažen. Šta ga izdvaja od drugih modela u SUV segmentu, koji su mu aduti, a koje mane i šta je potrebno da bi bio popularniji? Za odgovore na ova pitanja bilo je potrebno detaljnije se upoznati sa ovim modelom. Zahvaljujući kompaniji Porsche SCG, generalnom uvozniku brenda SEAT za Srbiju i Crnu Goru, imali smo priliku da provedemo nekoliko dana u društvu najvećeg SUV modela španskog proizvođača.

Atraktivnosti mu, svakako, ne manjka. Ovo je Seat, kada je dizajn u pitanju, tu greške nema. Već godinama unazad Seatovi dizajneri projektuju automobile koji svojim izgledom donose puno strasti. Vidljivo je to na celoj gami, od Ibize i Arone, preko Leona i Atece, svi modeli su izuzetno atraktivni. Tako je i sa Tarracom, neće ostati neprimećen, gde god se našao.

Prednja i zadnja svetla, karakterističnog oblika, u LED tehnologiji, jasno stavljaju do znanja kom brendu pripada, Nama se posebno dopada izgled zadnje svetlosne grupe. No šteta je što središnji deo nije takođe osvetljen, već samo glavna svetla, sa strane. Bilo bi lepo da je Seat ispratio trend osvetljavanja celog zadnjeg kraja, koji možemo videti kod Audija. Nadamo se da će ovo rešenje biti sprovedeno pri restlizaciji ovog modela, koju očekujemo uskoro.

O prostranosti i komforu koji pruža izlišno je i govoriti. Po dimenzijama pripada segmentu velikih SUV modela i pruža zaista puno. Konstruisan je na Volkswagenovoj MQB platformi, ali ističemo i da je 38mm duži od bratskog modela Kodiaq, sa kojim ga najčešće porede. Sa međuosovinskim rastojanjem od 2790mm obezbeđen je i veliki prostor za putnike na zadnjim sedištima, bilo da je u pitanju verzija sa pet ili sa sedam sedišta.

dužina/širina/visina (mm)
4735/1838/1674

Sedišta su odlična, dovoljno široka i dobro porofilisana, tako da ni krupnije osobe nemaju problem da se udobno smeste. Iako je nešto uži od glavnih konkurenata, u kabini se to ne primećuje. U prtljažnik je moguće spakovati sve što vam padne napamet jer verzija sa pet sedišta poseduje zapreminu od čak 760 litara (40 litara više od Kodiaqa). Dok je u verziji sa sedam sedišta zapremina nešto manja i iznosi 700 litara ukoliko su dodatna sedišta spuštena, odnosno 230 litara kada su sva sedišta u upotrebi. Jasno je da je Tarraco vrlo fleksibilan, lako se prilagođava potrebama i nudi čak i više nego što se na prvi pogled očekuje.

 

Seat je vrlo jednostavan po pitanju izbora paketa opreme, Osim osnovnog može se birati još samo jedan, skuplji paket, pod nazivom Xcellence. Stoga je i za očekivati da osnovni paket bude vrlo dobro opremljen, u rangu srednje opremljenog modela kod drugih proizvođača. Testirani Tarraco stigao je upravo u osnovnom paketu, nazvanim Style. Priznajemo, vrlo smo prijatno iznenađeni enterijerom. Prvenstveno izgledom, ali svakako i kvalitetom upotrebljenih materijala, kao i opremom.

Tarraco već u osnovnom paketu poseduje sve bezbednosne sisteme, a na Euro NCAP testu ocenjen je najvišom ocenom. Između ostalog poseduje front assist, lane assist, pa čak i sistem detekcije zamora vozača. Nedostaje jedino adaptivni tempomat koji je moguće doplatiti ili dolazi serijski u višem paketu. Tu je naravno multimedijalni sistem, digitalna instrument tabla, multifunkcionalni upravljač, poluautomatski klima uređaj i mnogo toga još.

Multimedijalni uređaj u kombinaciji sa SEAT Full Link, nudi mnoštvo opcija, razne informacije i podešavanja. Ističemo mogućnost povezivanja i integracije gotovo svih dostupnih sistema, poput Apple CarPlay i Android Auto. Ekran veličine 8 inča mogao bi biti i veći, ali je prednost data funkcionalnosti jer se većini opcija može pristupiti direktno, tasterima koji se nalaze sa strane. Active info display, odnosno digitalna instrument tabla, veličine 10.25″, izgleda zaista odlično. Prikaz je visoke rezolucije, sve je kristalno jasno i lako čitljivo. Iako prikazuje puno informacija, sve je  vrlo pregledno, a naravno izgled se može i menjati.

Kada je motorizacija u pitanju, nude se dva benzinska i dva dizel agregata, oba potpomognuta turbo punjačem. No, obzirom da oba agregata dolaze u dve verzije, Tarraco se nudi u četiri različite verzije pogonskih agregata.

1.5 TSI – 150KS / 250Nm
1.5 TSI – 190KS / 320Nm
2.0 TDI – 150KS / 340Nm
2.0 TDI – 190KS/ 400Nm

Slabije verzije dolaze uz 6-stepeni manuelni menjač, dok snažnije i bolje opremljene u kombinaciji sa 7-stepenim DSG menjačem. 4WD pogon, odnosno 4 Drive, kako ga SEAT naziva, moguće je kombinovati sa svim motorima, osim sa slabijom verzijom TSI.

Testirani primerak, u kombinaciji 2.0 TDI motora i DSG menjača ostavio je sasvim dobre utiske. Nije ubedljiv, kako smo navikli kada je TDI u pitanju. No pruža performanse očekivane za ovu snagu, imajući u vidu veličinu, ali i težinu vozila od preko 1800kg. Sasvim sigurno zadovoljiće potrebe prosečnog vozača, dok za one koji traže više, tu je snažnija verzija. Ipak, treba imati u vidu da je ova verzija mnogo ekonomičnija. Na dugoročnom uzorku, prosečna potrošnja je manja od osam litara. Tokom našeg testa bila je i niža, što naravno zavisi od uslova na putu i načina vožnje.

 

U toku vožnje Tarraco ostavlja odličan utisak. Iz vozačkog ugla izdvaja se stabilnost, ali i preciznost upravljanja. Na otvorenom putu, pa i na visokim brzinama je na svom terenu, ali ni u krivinimama nije pokazao preteranu nervozu. Minimalna naginjanja karoserije samo nagoveštavaju da smo u SUV vozilu, a i to se dešava samo pri dinamičnijoj vožnji. Nismo bili u prilici da ozbiljnije testiramo njegove terenske sposobnosti, no uvereni smo da Tarraco ni na tom polju neće razočarati. U tehničkom smislu Tarraco koristi najmodernija rešenja Volkswagen grupe i po mnogo čemu je blizak Volkswagen Tiguanu Allspace. Uostalom oba modela silaze sa zajedničkoe proizvodne linije u Wolfsburgu. Te stoga nikako ne treba sumnjati u odlične karakteristike Seat Tarraca.

Na kraju dolazimo i do cene, koju možemo oceniti i kao veliki kamen spoticanja ovog modela. Naime, po trenutno važećem cenovniku početna cena iznosi 31.492 evra, dok najsnažniji i najopremljeniji Tarraco, sa 4WD pogonom, košta visokih 43.730 evra. Zavisno iz kog ugla gledamo, cena ovog modela jeste i nije previsoka. Smatramo da ga ne treba cenovno porediti sa Škodom Kodiaq, iako su direktni konkurenti. Tarraco ipak nudi nešto više, ne samo na papiru već i kada su emocije u pitanju. Nadamo se da će potencijalni kupci poželeti da bolje upoznaju Tarraco i uvide sve njegove prednosti i kvalitete, te da ćemo sve češće sretati ovaj model na našim ulicama.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

 

Oznake: , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *