Menu
0 Comments

Garaža test: Subaru XV 1.6 Comfort EyeSight

 

Kao i u drugim branšama tako i u automobilskoj industriji postoje proizvođači koji nisu preterano zastupljeni, ne prodaju milione vozila godišnje, a opet su izuzetno cenjeni. Odličan primer je upravo Subaru, koji je nadaleko poznat po jedinstvenim tehničkim rešenjima. Zašto je Subaru tako poseban pokušali smo da otkrijemo testirajući model XV, a evo i naših utisaka.

Jasno je da XV pripada krosover segmentu koji je već duže vreme izuzetno popularan te gotovo da nema proizvođača bez svog predstavnika. Subaru je to na vreme shvatio i skoristio svoje znanje i dugogodišnje iskustvo sa SUV modelima. Predstavljen je kao koncept 2011. godine, a na tržišta širom sveta stiže krajem naredne godine. Danas je aktuelna druga generacija ovog modela, predstavljena 2016. godine.

Postavljen je na novoj Subaru Global platformi, koja između ostalog pruža izuzetnu sigurnost prilikom sudara, poboljšanu okretnost i stabilnost, kao i maksimalnu iskorišćenost prostora u unutrašnjosti. Na domaćem tržištu trenutno ga je moguće kupiti samo u kombinaciji 1.6 benzinskog motora i CVT menjača, upravo kao testirani primerak. No uskoro se očekuje i početak prodaje mild-hybrid verzije. Subaru Symmetrical AWD pogon se podrazumeva.

Posmatrajući njegov dizajn tokom nekoliko dana, pogotovo u vangradskom okruženju, stekli smo utisak da XV izgleda prkosno i snažno. Od napred pomalo agresivan, sa strane mišićav, dok zadnji deo deluje stameno, kao isklesan u kamenu. U svakom slučaju vrlo atraktivan i moderan dizajn, koji svakako ne ostaje neprimećen što potvrđuju i pogledi prolaznika kada stoji na parkingu.

XV se nudi u samo dva paketa opreme, Trendy i Comfort. Naravno, naše test vozilo bilo je u skupljem paketu opreme ali on donosi tek nešto više tehnologije. Prijatno smo iznenađeni da oba paketa sadrže enterijer delimično presvučen kožom, dvozonski automatski klima uređaj, LED prednja i zadnja svetla, STARLINK Infotainment System sa 6 zvučnika, EyeSight bezbednosni sistem plus još mnogo drugih sistema bezbednosti i ostale opreme. Skuplji paket dodatno sadrži automatska svetla, automatsko zatamnjivanje retrovizora, detekciju pokreta (mrtav ugao, parkiranje), kao i keyless sistem. Dakle, ko traži dobro opremljen automobil sa ovim modelom će to sigurno i dobiti čak i u jeftinijem paketu opreme.

Sa svojih 4465mm dužine i 1800mm širine XV je nešto duži, ali i par cm uži od mnogih konkurenata. No to se u unutrašnjosti ne primeti, bar ne kada se prevozi manje od pet osoba. Prostora ima dovoljno, pogotovo na prednjim sedištima, koja osim što su dovoljno široka čak i za krupnije osobe, vrlo su dobro i oblikovana. Prtljažnik je nešto manji od proseka u segmentu, ali sasvim dovoljan za većinu potreba. Primećujemo odličnu završnu obradu i posvećenost detaljima u enterijeru.

Iz ugla vozača stvari se pomalo razlikuju kada je Subaru u pitanju. Instrument tabla je jednostavna, sa ekranom u boji u sredini. Na tom ekranu se mogu videti najbitnije informacije, o trenutnoj brzini, potrošnji, pređenoj kilometraži i slično. Takođe, grafički je prikazano i vozilo. No glavni informacioni ekran nalazi se u sredini gornjeg dela komandne table i pruža mnogo više informacija. Posebno nam se dopalo što je sve prikazano u visokoj rezoluciji, vrlo jasno i čitko. Uz animaciju koja prikazuje automobil u realnom vremenu sve to izgleda vrlo zanimljivo, ne samo vozaču već i putnicima. Tako će na ovom ekranu kroz animaciju biti prikazano kada su upaljena svetla na automobilu, kada je pritisnuta kočnica i slično.

Multimedijalni uređaj nudi sve standardne opcije, pa i android auto, apple car play, subaru car link, preko kojih se može koristiti i navigacija sa mobilnih telefona jer nažalost navigacioni uređaj nije integrisan.Sve to vrlo dobro izgleda i funkcioniše. Komande klima uređaja se nalaze ispod multimedije, tako da se lako upravlja i klima uređajem.

Osnovni 1.6-litarski atmosferski benzinac sa 4 cilindra i 4 ventila po cilindru isporučuje 115ks i 150Nm pri 3600 obrtaja. Za jedan atmosferski benzinac sasvim očekivana snaga. No performanse su pomalo razočaravujuće što se svakako oseti u vožnji, posebno prilikom ubrzavanja. Sa gotovo 14 sekundi do 100 km/h treba biti svestan da mu treba više vremena da ubrza te je potreban dodatan oprez prilikom preticanja. Ipak, u pitanju je vozilo teško 1425kg, sa visokim koeficijentom otpora vazduha, a zasigurno da i CVT menjač utiče. Deklarisana maksimalna brzina iznosi 175 km/h, što je možda manje od očekivanog, ali svakako sasvim dovoljno za putovanje autoputevima.

Sa druge strane u vožnji je vrlo stabilan zbog AWD pogona, odlikuje ga vrlo precizno upravljanje, posebno u krivinama. Nakon upoznavanja sa vozilom, kada se vozač opusti, XV daje veliku dozu samopouzdanja zbog te izuzetne upravljivosti i stabilnosti, jer nepogrešivo sluša komandu upravljača. Za vožnju van asfaltiranih puteva nije bilo prilike, osim malog izleta u neuređenu poljanu, radi fotografisanja. No ne sumnjamo u odličan Subaruov Symmetrical AWD sistem na koji se Subaru posebno koncentrisao kao bi ponudio bolji pogon, stabilnost, sigurnost i performanse. Ovaj jedinstven sistem u samom je središtu razvoja Subarua još od modela Subaru Leone 4WD, prve limuzine sa pogonom na sva četiri točka, predstavljenog pre 40 godina.

Nakon višednevnog testa Subaru XV je pokazao da je zaista drugačiji, ali i da svojim kupcima pruža mnogo toga. Pre svega sigurnost i stabilnost u vožnji, odličnu opremljenost kao i pojedine zasebnosti karakteristične za Subaru. Sa trenutnom, akcijskom cenom od 25.490,00 evra znatno je povoljniji od redovne cene. Samim tim i mnogo zanimljiviji kupcima koji ciljaju ovaj segment. Treba imati u vidu da većina konkurenata nudi pogon samo na prednjoj osovini, pa otuda i razlika u cenama. Oni koji su već posedovali Subaru uveravaju nas da sasvim sigurno toliko i vredi. Mi željno čekamo sledeću godinu i novu motorizaciju sa kojom će ovaj model sigurno biti još konkurentniji. Po ostalom svakako ne zaostaje, a u nekim stvarima je i ispred drugih.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac, Željko Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *