Menu
0 Comments

Garaža test – Toyota Corolla 1.8 HSD Executive

 

U svetu automobila Corolla predstavlja božanstvo. Sa preko 44 miliona prodatih primeraka tokom 53 godine proizvodnje, zaslužuje divljenje i poštovanje. Prva asocijacija na Corollu je svakako sedan verzija. Upravo zato nije ni potrebno naglasiti da je sedan u pitanju, dovoljno je reći Corolla. Kada se spomene ovaj model najčešće pomislimo na E90, šestu generaciju ovog svetskog bestselera. Danas, šest generacija kasnije, na tržištu je nova Corolla. Proizvodi se u tri karoserijske varijante i imali smo priliku da ih sve testiramo, a sada vam predstavljamo upravo sedan varijantu.

Ponuda motora je skromna. Tek jedan atmosferski, zapremine 1598ccm i 132KS, kao i jedan 1.8-litarski hibrid sa 122KS. Opšti trend elektrifikacije vozila doveo nas je do toga da su hibridi danas veoma popularni. Toyota je još pre više od 20 godina počela da razvija hibridne sisteme, te je danas lider po tom pitanju. Upravo zbog toga pravi izbor je, svakako, hibridna verzija Corolle.

Istina, 1.6-litarski atmosferac sa VVT-i tehnologijom pruža nešto više snage i samim tim neznatno bolje performanse. Mada se od Corolle ne očekuje da bude sportista, te hibrid sa ubrzanjem od 11 sekundi do 100 km/h i maksimalnom brzinom od 180km/h zadovoljava prosečnog vozača. Imajući u vidu potrošnju koja se, u proseku, kreće između 4 i 5 litara, ali i veoma niske troškove održavanja, jasno je zašto dajemo prednost hibridu. Bez obzira na višu cenu. Spomenućemo i nedavno odobrene olakšice za kupovinu i registraciju hibridnih vozila, što je još jedna stavka koja ide u prilog.

Kako smo prethodno vozili Corollu hatchback, nameće se poređenje ove dve karoserijske varijante. Iz ličnog ugla, više volim hatchback zbog praktičnosti, ali priznajem da je ovo jedan od retkih modela kod kojeg bih prednost dao sedan varijanti. Naravno, razlikuju se po dimenzijama, sedan je duži za 340mm, uz 60mm veće međuosovinsko rastojanje, što se itekako vidi i oseća po pitanju prostora u unutrašnjosti. Čak je i niži za 10mm od petovratne verzije, samo je širina ostala ista. Stoga putnici na zadnjim sedištima imaju osetno više mesta za noge, a prtljažnik sa 471 litrom zapremine takođe nudi puno više prostora.

dužina/širina/visina (mm)
4630/1780/1435

Testirani primerak poseduje Executive, najviši, paket opreme, što se odmah i primećuje. Osim sedišta, veliki broj elemenata je presvučen kožom, pa čak i  deo komandne table. Uz hromirane elemente, enterijer Corolle u ovom luksuznom izdanju izgleda izuzetno atraktivno. Svi materijali su vrlo prijatni na dodir, a završna obrada na visokom nivou se podrazumeva. Ipak, primećujemo da iako lepo izgleda, visokosjajna, crna, plastika lako se prlja. Očekivano je i da nastanu sitne ogrebotine prilikom korištenja komandi multimedijalnog ili klima uređaja.

Najviši paket opreme, između ostalog, sadrži i HUD (head up display), Bi-LED svetla, grejanje upravljača i sedišta, kako prednjih tako i zadnjih. Spoljnjem izgledu doprinose 18″ aluminijumske felne, hromirani detalji i prednja maska sa “piano black” detaljima. Corolla se nudi u devet boja karoserije. Uz svaki nivo opreme moguće je birati svetlu ili tamnu kombinaciju enterijera.

Toyota Touch 2, multimedijalni sistem, kontroliše se pomoću komandi na 8” ekranu u boji, osetljivim na dodir. Pored osnovnih informacija i funkcija; putnog računara, radija, bluetooth veze, nudi se mogućnost povezivanja sa pametnim telefonima putem Apple CarPlay ili Android auto aplikacije. Ovaj paket opreme nudi i bežično punjenje za kompatibilne mobilne uređaje.

Iz vozačkog ugla, Corolli se nema šta zameriti. Lako se pronalazi idealna pozicija za uzpravljačem, bilo da je vozač klrupniji ili natprosečno visok. Sedišta kao da su krojena po meri, standardno vrlo su udobna. Instrument tabla je digitalna i prikazuje sve bitne informacije na 7″ ekranu koji se nalazi u sredini. Moguće je menjati izgled, kao i upravljati svim bezbednosnim sistemima koji pomažu vozaču, a deo su Toyota Safety Sense sistema koji svaka Corolla poseduje.

U vožnji se ponaša vrlo stabilno, sa dovoljno preciznim upravljanjem. Napred je postavljena na MacPherson opruge, dok je pozadi nezavisno oslanjanje. Iako je nešto tvrđe trimovana, što doprinosi boljim voznim karakteristikama, udobnost putnika nije preterano narušena. Imajući sve u vidu, uz odličnu zvučnu izolaciju, Corolla je visoko u vrhu C segmenta kada je vožnja u pitanju.

Ukoliko se razmatra upravo ovakav primerak Corolle, sa najskupljom opremom, u hibridnoj verziji, onda je i po ceni od 30.600 evra Corolla visoko u svom segmentu. Na to ima apsolutno pravo jer ne zaostaje za konkurentima, a po mnogo čemu je i ispred njih. Ističemo 5-godišnju garanciju, uz Toyota Eurocare uslugu pomoći na putu, u više od 40 zemalja, dok garancija za hibridnu bateriju iznosi 10 godina. Treba napomenuti da početna cena Corolle, sa 1.6-litarskim motorom iznosi 16.990 evra, što je svrstava među najpovoljnije modele, kada su sedan verzije C segmenta u pitanju.

Toyota je sa novom Corollom definitivno uspela u nameri da napravi još jedan odličan automobil, koji će nastaviti sa odličnim prodajnim rezultatima širom sveta. Iskreno verujemo da će i brže nego što se očekuje, Corolla stići do neverovatnih 50 miliona prodatih primeraka.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *