Menu
0 Comments

Garaža test – Toyota Corolla Hatchback 1.8 HSD Sport

 

2019. godinu pamtićemo i po izlasku dvanaeste generacije Toyote Corolle (E210), koja je stigla i na naše tržište. Testirali smo sve tri karoserijske izvedbe, ali prvo smo se detaljno upoznali sa petovratnom verzijom. Izbor je pao, naravno, na hibrid i to slabiju verziju, sa 1.8-litarskim motorom i 122KS.

Pre nekoliko godina, izvršni direktor Toyote, Akio Toyoda, izjavio je da Toyota neće više praviti dosadne automobile. Već izlaskom modela C-HR, bilo je očigledno da će to i ostvariti. Sa svakim novim modelom jasno je da se najveći japanski proizvođač pridržava ove strategije. Priznajemo, Corolla nas je odmah kupila izgledom. Fotografije ne mogu dočarati utisak koji ovaj automobil ostavlja uživo. Sve ih je više i na našim ulicama pa ste se sigurno i sami uverili da je ovaj model vrlo atraktivan. Modernog dizajna, u ovoj Bi-Tone, crno-beloj izvedbi, sa crvenim elementima, privlačila je pažnju uz puno pozitivnih komentara.

dužina/širina/visina (mm)
4370/1790/1435

U odnosu na svog prethodnika, Auris, nova Corolla je niža za 25mm, ali i duža za 40mm uz povećano međuosovinsko rastojanje koje sada iznosi 2640mm. Koristeći nisko težište, omogućeno TNGA patformom, osim na okretnosti i boljim voznim karakteristikama, dobila je i dinamičniji izgled. Nama se posebno dopada zadnji deo koji se ističe svojim čvrstim, širokim stavom.

Dizajnerski tim uradio je odličan posao i u enterijeru nove Corolle. Krenimo od atraktivnog dizajna komandne table, koja je pritom presvučena kvalitetnim materijalima i ergonomski savršeno uklopljena. Nezaobilazni ekran multimedijalnog uređaja, kao i kod drugih Toyotinih modela, pozicioniran je visoko, u visini očiju. Naravno, sa razlogom. Sve je pregledno, funkcionalno i na dohvat ruke.

Vozačka pozicija je zaista dobro projektovana, dopala nam sa pozicija ručice menjača, kao i vrlo lepo oblikovan obruč upravljača idealne debljine. Sedišta su dimenzionisana tako da ni krupniji vozači neće imati problema da se nameste, a pritom su vrlo udobna. Ispred vozača je i nova, digitalna instrument tabla veličine 7 inča, koja nudi različite opcije prikaza informacija. Istina, instrument tabla ne izgleda tako zanimljivo kao kod pojedinih, pre svega evropskih, konkurenata. No ipak, vidan je napredak na tom polju, za razliku od većine japanskih proizvođača.

Vozač i suvozač imaju više nego dovoljno prostora, dok je na zadnjim sedištima situacija očekivana kada je C segment u pitanju. Mesta za noge ima dovoljno, ali još koji centimetar više ne bi bio na odmet. Kome je ovo bitna stavka rešenje je Corolla sedan koja, zbog drugačije konfiguracije, nudi više mesta na zadnjoj klupi. Svakako, četiri odrasle osobe bez problema će se smestiti u petovratnu Corollu. U prtljažnik zapremine 361 litre po VDA standardu stvari se lako pakuju jer je pravilnog oblika i dublji nego što smo očekivali.

Svakako, najbolji deo nove Corolle je hibridni sistem, koji se sastoji iz 1.8 litarskog, benzinskog motora i elektro motora. U ovoj, slabijoj verziji, hibridni sistem isporučuje 122KS i 142Nm. Već smo ga vozili u modelu C-HR, a ovde je dodatno unapređen. Iz našeg ugla, optimalan izbor, koji pruža zadovoljavajuće performanse, uz veoma nisku potrošnju. U zavisnosti od uslova i načina vožnje, potrošnja varira, ali u proseku gotovo je nemoguće prebaciti 6 litara. U gradskim uslovima oduševljava sa izrazito niskom potrošnjom od 3.5 litre na našem uzorku, što je gotovo identično fabričkoj specifikaciji. Tek nešto više troši na otvorenom, dok je osetno veća potrošnja jedino na autoputu. Hibridni sistem kombinovan je isključivo sa e-CVT menjačem, poslednje generacije. U pitanju je elektronski kontrolisan kontinualno varijabilni prenos, koji vožnju hibridne Corolle čini izuzetno lakom.

 

Od ove verzije ne treba očekivati visoke performanse. Ipak, sa ubrzanjem od 11 sekundi do stotke i maksimalnih 180 km/h, Corolla sasvim zadovoljava prosečnog vozača. U ponudi je i snažnija verzija, 2.0 hibrid Dynamic Force, koja isporučuje 180KS i 190Nm. No treba imati u vidu da snažnija verzija ima nešto manji prtljažnik.

Ističemo i da Corolla nudi tri režima vožnje, koje vozač može odabrati u skladu sa potrebama i trenutnim raspoloženjem. Pored osnovnog režima, NORMAL, tu je i ECO režim koji ima za cilj da vožnju učini što ekonomičnijom. No kada vozač poželi brži odziv na gas i samim tim maksimalnu raspoloživu snagu kada se papučica gasa pritisne do kraja, prethodno bira SPORT režim. Mi smo, tokom višednevnog testa, isprobali sva tri predviđena režima i svaki se pokazao odlično u određenim uslovima.

Maksimalno koristeći mogućnosti TNGA platforme, Toyotini inžinjeri uradili su odličan posao i po pitanju voznih karakteristika. Sa multilink oslanjanjem na zadnjoj osovini i niskim težištm, upravljanje je veoma precizno. To svakako nije uticalo na udobnost koja je visoko iznad proseka za segmet kojem Corolla pripada, a ističemo i odličnu zvučnu izolaciju.

Cena novih modela C segmenta odavno je već prešla granicu od 20.000 evra, ukoliko očekujemo jedan dobro opremljen i moderan automobil, po svim parametrima. Nova Corolla to svakako jeste, te imajući u vidu da je, u verziji sa slabijim hibridnim sistemom, moguće kupiti po ceni već od 23.200 evra, onda je to svakako odlična ponuda. Istina, u pitanju je osnovni paket opreme, ali nudi zaista sve najbitnije, pa i više od toga. Toyota Safety Sense bezbednosni sistem se podrazumeva, kao i klima uređaj, a tu su čak i prednja i zadnja svetla u LED tehnologiji. Ukoliko imamo u vidu i nedavno odobrene olakšice, za registraciju hibridnih vozila, mnogo toga ide u korist novoj Corolli. Iskreno verujemo da će i kupci prepoznati Corollu kao model koji nudi mnogo toga, a danas je u hibridnoj verziji dostupniji nego ikada ranije.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

 

 

Oznake: , , , , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *