Menu
0 Comments

Kia Motors predstavila ‘Plan S’

 

Korporacija Kia Motors nedavno je predstavila ‘Plan S’, svoju srednjoročnu i dugoročnu strategiju, namenjenu progresivnom uspostavljanju vodećeg položaja u automobilskoj industriji budućnosti, koja uključuje elektrifikaciju, usluge mobilnosti, povezivost i autonomnost vozila. Strategija Plan S donosi ‘iskorak’ iz poslovnog sistema, koji se temelji na fokusiranosti na vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje, na onaj koji u fokus stavlja električna vozila (EV) i pojedincima ili kompanijama prilagođene usluge mobilnosti. Kijine neprestane inovacije i povećanje dobiti će podržati dvokanalni Plan S, koji će se preusmeriti na električna i autonomna vozila i usluge mobilnosti.

Do 2025. godine 11 EV-ova za 6,6 % globalnog tržišnog udela
Do kraja 2025. godine Kia namerava da ponudi 11 novih potpuno električnih modela. Sa njima bi ovaj brend trebao sebi osigurati 6,6-postotni tržišni udeo na globalnom tržištu električnih vozila (bez Kine), dok bi istovremeno 25 % Kijine prodaje predstavljala ekološki prihvatljivija vozila.

Cilj: do 2026. godišnje prodati 500.000 EV-ova i milion ekološki prihvatljivijih vozila

Na globalnom tržištu EV-ova, koje bi trebalo masovnije zaživeti 2026. godine, Kia želi godišnje prodati pola miliona električnih vozila i milion ekološki prihvatljivijih vozila (bez Kine).

Ulazak na tržište namenskih vozila prilagođenih kompanijama

Pored tih ciljeva će Kia – kao deo novog poslovnog modela – ponuditi usluge mobilnosti koje se temelje na električnim vozilima, a koje bi trebale biti rešenje za globalne urbane probleme, kao što je npr. zagađenje. Na tržištu namenskih vozila (Purpose Built Vehicle – PBV) za koje se očekuje rast na račun širenja car-sharinga i e-trgovine Kia želi sebi obezbediti dobar položaj.



‘Plan S’: Kijina druga generacija poslovanja u budućnosti

Brz prelazak na EV
Vodeća uloga u popularizaciji električnih vozila
✓ Lansiranje baterijskog električnog vozila (BEV) 2021. godine
✓ 11 novih potpuno električnih modela i 6,6-postotni tržišni udeo kod EV-ova do 2025. godine
✓ 500.000 prodatih BEV-ova i milion ekološki prihvatljivijih vozila godišnje do 2026.
✓ Istovremeno nuditi EV izvedbe i potpuno električna vozila sa različitim cenama i tehničkim podacima
✓ Održavati dobar položaj na glavnih tržištima za EV; dostići 20-postotni udeo među svim modelima Kia do 2025.
✓ Lansiranje električnih modela na tržištima u razvoju i povećanje prodaje vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (Internal Combustion Engine – ICE)
✓ Prihvatanje razvoja sistema za električna vozila

Mere za rešenja mobilnosti, prilagođene pojedincima i preduzećima
Usluge mobilnosti, koje se temelje na električnim i autonomnim vozilima, ulazak na tržište namenskih vozila
✓ Uspostavljanje centara mobilnosti (Mobility Hubs) u gradovima sa strožim ekološkim zakonima i većom upotrebom EV-ova; pružanje usluga mobilnosti ekološki prihvatljivijih vozila
✓ Istraživanje novih poslovnih modela (npr. logistika i održavanje vozila preko Mobility Hub-ova)
✓ Dugoročno delovanje usluga mobilnosti za EV i autonomna vozila
✓ Vodeća uloga na tržištu PBV vozila za preduzeća; ključnim kupcima ponuditi PBV vozila, koja su prilagođena svakom preduzeću posebno

Kia će za investicije do 2025. izdvojiti 25 milijardi dolara
Južnokorejski velikan će za svoj Plan S do 2025. ukupno izdvojiti 25 milijardi dolara, što bi mu trebalo omogućiti liderski položaj na području elektrifikacije i diverzifikacije poslovanja.

Cilj kompanije je 2025. imati 6-postotni operativni profit i 10,6 % ROE
Do kraja »petoletke« Kia želi dostići 6 % operativnog profita i 10,6 % prinosa na kapital (Return On Equity – ROE), čime bi obezbedila nužni kapital i maksimizovala vrednost za svoje akcionare.

Vodeći ljudi Kije smatraju da je danas, kada automobilska industrija prolazi kroz turbulentno razdoblje, pravo vreme za radikalnu promenu Kia Motors u globalnu kompaniju usmerenu ka inovacijama. Kia Motors će aktivno inovirati i tako se odazivati na izazove, dok će se sa prepoznavanjem i iskorišćavanjem novih prilika i dalje razvijati.

Kia Motors će sa odvažnim promenama poslovanja postati inovativan brend
Plan S je odvažan i preduzetan plan prelaska na poslovanje budućnosti, koje se temelji na dva stuba: električna vozila i usluge mobilnosti. Plan je da postavi stranke na prvo mesto te da ponovo ojača inovacije razvojem proizvoda i usluga koje kupcima nude nova iskustva.

Sa Planom S će se Kia fokusirati na dva strateška cilja: (1) vodeću ulogu kod popularizacije električnih vozila i (2) širenje usluga mobilnosti za električna i autonomna vozila, kao i ulazak na tržište namenskih vozila (PBV) .

Kia će slediti inovacije na širokom području, koje između ostalog obuhvata identitet brenda, korporacije i dizajna, kao i korisničko iskustvo. Kia namerava strankama omogućiti da direktno osete, dožive i razumeju evoluciju kompanije kao vodeće na području električnih vozila i usluga mobilnosti.

Kijin novi sistem brenda, koji će biti predstavljen u drugoj polovini godine, doneće nove ciljeve. To između ostalog uključuje pionirsku ulogu u eri EV-ova, dakle brend koji vole milenijalci (rođeni između 1980. i 2000., koji su svedočili prelasku iz analogne u digitalnu eru) i generacija Z (rođeni nakon 1995. i odrasli većinom u digitalnom okruženju, tzv. ‘digitalni domoroci’), kao i brend koji je simbol izazova i inovacija.

Brz prelazak na električna vozila
Kia će se sa prihvatanjem strategije razlikovanja proizvoda (npr. sa isključivo električnim modelima) i inovacijama fokusirati na zauzimanje vodećeg položaja na globalnom tržištu električnih vozila.

Kia planira postaviti temelje za veliki iskorak ka poslovnom modelu sa električnim vozilima, gde bi sa iskorišćavanjem postojećih proizvodnih kapaciteta za vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem pretekla konkurenciju.

Postavljanjem želja klijenata na prvo mesto će kompanija takođe razviti i predstaviti inovativne EV modele, koji će se moći pohvaliti različitim osobinama, kao što npr. EV (futuristični) dizajn, izuzetno korisničko iskustvo i kvalitet. Počevši sa prvim potpuno električnim modelom, koji stiže 2021. godine, Kia će do 2025. predstaviti čak 11 električnih vozila. Tu 11-članu ekipu će od 2022. godine činiti putnička vozila, sportski terenci i jednovolumeni.

Isključivo električni model, koji stiže na tržište 2021., nastaće na jedinstvenoj platformi namenjenoj vrhunskom električnom pogonu i najsavremenijim tehnologijama. Odlikovaće se dizajnom krosovera, koji briše granice između putničkog i SUV vozila, sa u budućnost usmerenim korisničkim iskustvom, dometom od 500 km sa jednim punjenjem za manje od 20 minuta.

Kia će u svojoj ponudi EV-ova ponuditi dva tipa punjenja s obzirom na kapacitet (400V/800V) – modeli visokih performansi i varijante postojećih modela (tzv. derivati) sa razumnom cenom kako bi zadovoljili različite potrebe kupaca.

Rast prodaje električnih vozila će se događati u skladu sa prilagođavanjem potrebama kupaca na različitim globalnih tržištima, uzevši u obzir regionalne razlike u zakonodavstvu na području ekologije, poticaja, infrastrukture i ostalog.

U Južnoj Koreji, Severnoj Americi, Evropi i na još nekim drugim tržištima, gde se suočavaju sa sve strožim ekološkim standardima, Kia će razvijati industriju električnih vozila. 2025. godine će Kijina ponuda električnih vozila obuhvatati 11 modela, dok će njihova prodaja predstavljati oko 20 % Kijine ukupne prodaje.

Na tržištima u razvoju Kia će se fokusirati na povećavanje prodaje vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje, dok će na određenim tržištima ući na tržište električnih vozila.

Sa prihvatanjem inovativne konstrukcije EV (osnovno konstrukcije vozila) Kia će razviti sistem planiranja, razvoja i proizvodnje, koji će sa uključivanjem zahteva tržišta već u ranoj fazi razvoja vozila maksimalno zadovoljiti želje klijenata.

Kroz te procesne inovacije, koje će omogućiti cenovno i vremenski efikasan razvoj različitih električnih modela, Kia opravdano očekuje da će unaprediti svoju konkurentnost na području ovakvih vozila.

Kia je u maju 2019. godine postala suvlasnik Rimac Automobili, koji proizvodi sportska električna vozila, a u septembru iste godine i kompanije IONITY specijalizovane za uspostavljanje mreže brzih punionica. Investicija u IONITY ključna je za razvoj Kijine infrastrukture brzih punionica u Evropi i drugde.

Promocija usluga mobilnosti; ulazak na tržište namenskih vozila
Kia će svoje poslovanje raspršiti na ponudu ekološki prihvatljivijih usluga mobilnosti, gde će biti fokus na električnim vozilima i autonomnoj vožnji u velegradovima širom sveta. Takođe će ući na tržište namenskih vozila (PBV – Purpose Built Vehicle), na kojem će se po predviđanjima izuzetno povećati tražnja po pitanju širenja e-trgovine i zajedničke upotrebe vozila (car sharing), što bi ovoj korporaciji trebalo obezbediti nove stranke.

U glavnim globalnim velegradovima koji se aktivno odazivaju na klimatske promene i podržavaju popularizaciju električnih vozila Kia će kod uspostavljanja tzv. Mobility Hub-ova, koji podržavaju mobilnost, sarađivati sa lokalnim partnerima koji imaju stanice za brzo punjenje električnih vozila, centre za održavanje vozila i druge mogućnosti.

Ti hubovi mobilnosti će se koristiti kao prelazne stanice između električnih vozila i vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Sa tim poslednjim, vozači zbog ekoloških propisa neće moći ulaziti u središta gradova. Upotrebom različitih infrastruktura, kao što su punionice i ostale mogućnosti unutar hubova mobilnosti Kia će istraživati nove poslovne modele.

Dugoročno Kia želi lansirati samovozne robotaksije i robo-prevoze (roboshuttle) na zahtev u urbanim središtima, kojima bi upravljali hubovi mobilnosti.

Kia je nedavno ojačala saradnju sa ponuđačima usluga mobilnosti. 2018. godine je kompanija investirala u Grab, najveću jugoistočno-azijsku platformu ponuđača prevoza (ride-hailing service), dostavljača hrane i rešenja plaćanja; u martu 2019. sledila je investicija u indijsko preduzeće Ola, koje nudi novodobne načine prevoza putnika (peer-to-peer ridesharing, ride-service hailing), taksi prevoza i dostavu hrane i ostale usluge mobilnosti.

Kia strankama u Španiji nudi car-sharing preko platforme WiBLE, gde sarađuje sa Repsolom, španskim energetskim velikanom. WiBLE, koji deluje od septembra 2018., korisnicima nudi u najam 500 plug-in hibridnih vozila Kia Niro PHEV. WiBLE je jedna od najuspešnijih šema mobilnosti u Evropi, a koja trenutno ima više od 130.000 članova.

Kia, koja je deo grupacije Hyundai Motor Group, je u septembru 2019. osnovala zajedničko preduzeće sa firmom Aptiv, koja je svetski lider na području razvoja autonomne vožnje. To partnerstvo će Kiji pomoći u razvoju tehnologija 4. i 5. stepena autonomne vožnje, koje će u budućnosti predstavljati srž usluga mobilnosti. Zajedničko preduzeće razvija platformu za autonomnu vožnju koja bi trebala biti spremna do 2022. i obavljaće probne operacije na određenim područjima 2023. godine. Tome će slediti serijska proizvodnja u drugoj polovini 2024., kao i pružanje platforme globalnim proizvođačima automobila i kompanijama koje će nuditi usluge mobilnosti.

Kia gleda u budućnost i sa promenom namene vozila za individualne stranke. Kompanija će se posvetiti rastućem potencijalu tržišta namenskih vozila koja koriste preduzeća i ostale stranke.

Tražnja preduzeća sa područja transporta, logistike i distribucije će se po predviđanjima u sledećih deset godina poprilično povećati. Trenutno zauzima samo 5% globalnog automobilskog tržišta, dok se do 2030. očekuje povećanje do 25%, kada se rašire e-trgovina i usluge car-sharinga.

Kia će se i dalje fokusirati na unapređenje namenskih vozila kako bi postala lider na tom području.

Kia će proći kroz prelazni period sa dva odvojena programa za postojeća vozila, kao što su e-Niro i e-Soul. Nakon toga će razviti i strankama pružati prilagođena namenska vozila, kao što su npr. car-sharing vozila i niskopodna logistička vozila za lakši ulazak i izlazak iz vozila te dostavne kamione opremljene rashladnom opremom za dostavu svežih namirnica.

Zahvaljujući većoj popularizaciji autonomne tehnologije Kia će raširiti svoj poslovni model kako bi postavila na noge svoj program prilagođenih namenskih vozila, koji će se temeljiti na električnim i samovoznim vozilima koja koriste integrisanu modularnu ‘skateboard’ platformu, namenjenu mini vozilima bez vozača i robotaksijima.

Skateboard platforma uključuje tanku, nisko postavljenu bateriju i kompaktan elektro motor – dve ključne komponente električnih vozila – na vrhu platforme u obliku skateboarda. Ovakva konstrukcija, u zavisnosti od potreba korisnika omogućava postavljanje na karoseriji.

Za namenska vozila je – koja se kao što samo ime govori koriste za posebne namene – od izuzetnog značaja konkurentnost po pitanju troškova. Stoga će Kia aktivno sarađivati sa spoljnim partnerima i koristiti njihovu mrežu za posao sa namenskim vozilima, a i uspostaviće tome namenjenu razvojnu ekipu i samu proizvodnju.

Finansijska i investiciona strategija
Kia je pre nekoliko meseci razotkrila svoju srednjoročnu i dugoročnu finansijsku i investicionu strategiju, koja uključulje plan za povećanje profitabilnosti kroz uspešan prelazak na novi poslovni sistem, kao i uspostavljanje politike prinosa dividende, koja će poboljšati poverenje tržišta u akcije Kije.

Kia do kraja 2025. godine namerava ukupno investirati 293,4 milijarde dolara i pritom imati 6% operativne marže i dostići 10,6% prinosa na kapital (ROE).
Investicije tokom prelaska na električna i autonomna vozila, kao i usluge mobilnosti će se većinom finansirati pomoću ušteđenih sredstava i investicija u vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koje će se postepeno smanjivati, pošto se Kia fokusira na pojednostavljanje proizvodnje. Umesto toga će kompanija koncentrisati investicije u električna i autonomna vozila kako bi se učvrstila na globalno vodećem položaju u budućnosti.

Buduće investicije, usredsređene na jačanje Kijinih tehnoloških mogućnosti i njihovo iskorišćavanje u novom poslovanju obavljaće se pomoću otvorenih inovacija koje kreiraju različite sinergije sa spoljnim igračima.

U naredne dve do tri godine, u periodu u kom će Kia i dalje lansirati nove masovne modele, kao što su npr. Sorento i Sportage, kompanija će uložiti sve svoje napore u poboljšanje profitabilnosti optimizacijom prodajne ponude. Udeo prodatih sportskih terenaca, koji trenutno čine 50% ukupne prodaje svih modela će se do 2022. povećati na 60% (bez Kine).

Nastavlja se uspešan prodor u Indiju, koja je 4. najveće automobilsko tržište na svetu. Pored prošle godine otvorene fabrike i lansiranja sportskog terenca Seltos korejski gigant namerava dodavanjem novih sportskih terenaca i krosovera nastaviti sa rastom. To će fabrici omogućiti puno iskorišćenje proizvodnih kapaciteta (300.000 vozila godišnje) do 2022. godine.

U Kini je Kijin srednjoročni i dugoročni cilj ojačati temeljnu konkurentnost kako bi mogli kreirati ciklus inovacija sa unapređenim modelima i prodajom. To uključuje veću efikasnost svoje ponude, fokusiranost na tamošnje strateške modele i veću konkurentnost zastupnika, čime bi povećali profitabilnost.

Istovremeno će Kijina CKD montaža (Complete Knock Down; radi se o nezahtevnoj montaži vozila od sastavnih delova bez vlastite lokalne proizvodnje delova), koja preovladava na tržištima u razvoju u Aziji i Pacifiku, Bliskom istoku i Africi, Rusiji, Srednjoj i Južnoj Americi, koja bi sa trenutnih 80.000 vozila godišnje do 2023. narasla na 300.000 vozila.

Veća prodaja na tržištima u razvoju je i jedan od glavnih faktora kod poboljšanja profitabilnosti. Racionalizacijom modelnih linija, nižim proizvodnim troškovima, optimizovanom opremom i ostalim poboljšanjima će se prodaja vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje na ovim tržištima sa današnjih 770.000 vozila godišnje (bez Kine) do 2025. godine povećati na 1,05 miliona vozila.

Finansijska i investiciona strategija do 2025. godine
Veća profitabilnost
✓ Lansiranje novih modela sa naglaskom na većoj prodaji SUV-ova
✓ Jači ulazak na indijsko tržište; šira ponuda modela i dostizanje maksimalnih proizvodnih kapaciteta od 300.000 vozila godišnje do 2022. godine
✓ Jačanje delovanja na kineskom tržištu pomoću brojnih poslovnih inovacija
✓ Širenje CKD montaže na tržištima u razvoju na 300.000 vozila godišnje do 2023. godine
✓ Veća prodaja vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje na tržištima u razvoju na 1,05 miliona vozila do 2025. godine
✓ Veća profitabilnost električnih vozila sa inovacijama na području upravljanja troškovima
Maksimizacija vrednosti akcija
✓ Kratkoročno: obezbediti 25-30 % udeo isplaćene dividende u čistoj dobiti preduzeća (dividend payout ratio)
✓ Srednjoročno i dugoročno: razmisliti o udelu povratnog otkupa i isplaćene dividende
✓ Dostići globalno konkurentan 10 % udeo prinosa na kapital (ROE)

Za Kiju će biti od izuzetnog značaja upravljanje troškovima uvođenjem sistema za razvoj električnih vozila ukoliko želi zauzeti lidersku poziciju u prodaji. Naglasak će biti na optimizaciji dizajna, inovacija i standardizacije, što će smanjiti materijalne troškove, povećati upotrebu jednakih delova kao kod vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje, kao i doneti dalji tehnološki razvoj i unaprediti tehničke mogućnosti. Do 2025. najavljuju da će profitabilnost električnih vozila povećati na nivo vozila sa motorima na unutrašnje sagorevanje.

Za povećanje poverenja kod investitora i na tržištu akcijama će Kia aktivno izvršavati politiku isplaćivanja dividendi. Kratkoročno će preduzeće osigurati udeo isplaćene dividende u čistoj dobiti između 25 i 30%. Srednjoročno i dugoročno će razmisliti o udelu povratnog otkupa i povećati udeo isplaćene dividende na temelju veće osnove kapitala i više profitabilnosti nakon 2022. godine.

Pored toga će Kia kako bi ojačala dugoročni rast dionica do 2025. povećati prinos na kapital na 10% odnosno 10,6%.

 

KIA Motors

Oznake: , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *