Menu
0 Comments

Kvalifikacije na Slovakiaringu

O naporima našeg Mikice Vesnića da se što bolje pripremi za sutrašnju trku u Slovačkoj, pisali smo pre nekoliko dana. Tokom priprema su počeli da se javljaju problemi sa transmisijom. Vesnić je timu prijavio čudne zvuke koji dopiru iz kutije menjača. Iskustvo i poznavanje materije ovoga puta su bili presudni jer je inspekcijom i „otvaranjem“ utvrđen ozbiljan kvar. Ekipa je menjač zamenila drugim, sveže remontovanim, koji je stigao u paketu sa BMW-om ali tu problemima nije bio kraj.

Prvi krug, prvog slobodnog testa otkrio je „kvar“ i na novom delu. Tu na scenu stupa snaga kolektiva. Od dva menjača ekipa mehaničara na čelu sa Milunom Vesnićem je uspela da sklopi jedan i osposobi automobil za drugi test i što je važnije za nastavak trkačkog vikenda u Slovačkoj.

Na drugom slobodnom testu, Milovan Vesnić je sa druge strane timu „vratio“ petim vremenom u klasi i ukupno devetim u generalnom plasmanu što je odličan rezultat sa obzirom na okolnosti – „Nikako da „ispucamo“ sve malere. Ponovo smo radili celu noć pred današnji test dan, ispostavilo se za ništa. Dočekala nas je nenajavljena kiša ali to je najmanji problem jer sam nakon samo jednog kruga morao ponovo u boks. Srećom tim je uspeo gotovo nemoguće i omogućio mi da se pojavim na drugom testu.“ – poručio je Vesnić iz Slovačke i dodao – „Na kraju prvog trkačkog dana u Slovačkoj, mogu reći da sam zadovoljan. Nastavljamo uzlaznom putanjom uz sve probleme. Podešavanja na automobilu konačno idu u pravcu koji ja želim i mislim da još uvek nismo pokazali šta sve možemo.“

Danas na zvaničnim kvalifikacijama za sutrašnju trku, Vesnić je osvojio deveto vreme u klasi i šesnaesto ukupno, uz tri prestizanja u svom jedinom brzom krugu. Drugi pokušaj onemogućio je Turčin Aytac Biter svojom nesportskom vožnjom a vremena za treći jednostavno nije bilo.

„Ogorčen sam na ponašanje iskusnog turskog takmičara koji me je zatvorio na najbržoj krivini na stazi što mi je onemogućilo da dodatno idem sa vremenom dole. Uveren sam da sam imao tempo za prvih pet. Sada o tome samo možemo da polemišemo, tu smo gde smo. Pozitivno je da je auto iz kruga u krug sve bolji.“ – kratko je prokomentarisao Vesnić vidljivo ljut i razočaran.

vesnic_slovacka_kvalif_07

Tim je jutrošnji slobodni trening iskoristio da za kvalifikacije pripremi novi set kočnica a pauzu između iskoristio da dodatno poboljša setap automobila. Zanimljivo je napomenuti da su u pomoć našem asu priskočili kao jedan i tehničari iz Homola motorsporta kao i oni koji pripremaju automobil aktuelnom šampionu, Čehu Fulinu. Ispostavilo se ono što je naš tim na žalost i sam zaključio, da BMW-u ipak nedostaje nekoliko veoma bitnih unapređenja, uglavnom na trapovima i ogibljenju. Koliko će ASK Sport Auto Vesnić u budućnosti uspeti da pronađe sredstava za takav „poduhvat“ veliko je pitanje ali od ovoga što trenutno poseduju pokušaće da uz savete iskusnih konkurenata ali sada i velikih prijatelja izvuku maksimum.

Vesnić je na stazi Slovakiaring sutra ponovo već od 09h kada počinje nova borba za bodove u dve trke.

 

Naš predstavnik u WTCC šampionatu koji će takođe sutra voziti na Slovakiaringu, nije baš zadovoljan osvojenom pozicijom u kvalifikacijama. Dušan Borković na sutrašnjim trkama u Slovačkoj startovaće sa pozicije broj 11 na stazi Slovakiaring.

Borković je kao i svakog prethodnog vikenda uspeo da se plasira u Q2, odnosno prvih 12 vozača. Tokom pre podneva imao je osmo vreme na poslednjem slobodnom treningu (2:06.589), što je u prvom delu kvalifikacija popravio na 2:06.298 za 11. mesto. Ni u sledećoj deonici kvalifikacija Borković nije menjao plasman, uz nešto sporiji krug (2:06.835). Upravo drugi deo kvalifikacija prekinut je na desetak minuta zbog toga što se Gabrijeleu Tarkviniju podigla hauba dok je bio na stazi.

borkovic_slovacka_kvalif_01

Dušanov glavni inženjer i na ovoj trci je Frances, ali je ovog puta s njim Joan Orus, koji je došao u Slovačku kako bi pomogao da se Chevrolet Cruze #98 što bolje spremi za trke.

Moram da priznam da sam poprilično razočaran svojim performansom u kvalifikacijama. Tokom vikenda tražili smo odgovarajući set-up, međutim, baš na kvalifikacijama sam pogrešio nekoliko puta, uništio gume tako da posle nisam imao šanse da popravim vreme – rekao je Borković posle kvalifikacija.

Borković opisuje kako je izgledalo voziti na nimalo lakoj stazi Slovakiaring.

– Dugačka je staza i ako se pogreši na par mesta, izgubi se čitava sekunda. S prednjim pogonom je veoma teško, jer je neophodno voziti čisto i tečno, budući da moj automobil ima mnogo konjskih snaga na prednjoj osovini. Dao sam sve od sebe, bilo je vrlo teško. Videćemo šta će se dešavati u nedelju, kažu da će biti kiša što meni i ne odgovara najviše, ali nema veze, dugačka je sezona ispred nas – dodao je Borković.

Srpski as objašnjava sa kakvim se problemima susreće tokom svoje debitantske sezone u WTCC.

– Staza je takva da vam ne omogućava mnogo pokušaja, ali ovo je tek početak sezone. Svakako da je potrebno da napredujem i ubrzam auto. Sigurno da mi je teže nego ostalim konkurentima jer nemam iskustva u razvijanju automobila. U Maroku sam postigao najbolji rezultat, a kako sezona odmiče svi ubrzavaju automobile, a meni, iskreno govoreći, ide malo teže. Nadam se da ćemo u nastavku sezone poboljšati automobil i da ću manje grešiti. Pozdrav za sve ljubitelje automobilizma, sporta i celu Srbiju – poručio je za kraj Borković.

borkovic_slovacka_kvalif_02

Iako su i ovog vikenda, baš kao i prethodnog u Mađarskoj, Sitroeni teži 60 kilograma od ostalih automobila, njihova tri vozača bili su najbrži u kvalifikacijama. Sutrašnju prvu trku s pol-pozicije započeće Hoze Marija Lopez (Argentina), ispred Sebastijana Loeba i Ivana Milera (obojica iz Francuske). Mađar Norbert Mihelis u Hondi startovaće četvrti, a Italijan Đani Morbideli (Ševrolet) kao petoplasirani.

Prva trka biće vožena u 13.15, a druga u 17.45 uz direktan prenos na Eurosport-u. RTS 2 prvu trku emitovaće u snimku od 17.00, a drugu će direktno prenositi.

 

 

Oznake: , , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *