Menu
0 Comments

Mazda MX-30 – električni automobil za vozača i okolinu

 

Mazdin prvi električni automobil, Mazda MX-30, dostupan za rezervaciju nakon premijere na Tokyo Motor Show-u, razvijen je za kupce koji ne žele da žrtvuju užitak vožnje pri kupovini električnog automobila.

Svojim jedinstvenim freestyle vratima, ekološkim materijalima i baterijom pravilne veličine, koja pruža domet od otprilike 200 km[1], što je znatno više od 48 km, koliko u proseku dnevno prelazi evropski vozač[2], Mazda MX-30, nakon nedavno predstavljenog inovativnog Skyactiv-X motora, označava još jedan pozitivan korak u Mazdinom višestrukom rešenju smanjenja emisija.

Automobil sa baterijom, a ne baterija sa točkovima

Komentarišući premijeru Mazde MX-30, koja će u evropske salone stići tokom druge polovine 2020.,  predsednik Yasuhiro Aoyama i izvršni direktor Mazda Motor Europe rekao je:

„Kao i kod svih naših proizvoda, naši dizajneri i inženjeri imali su vrlo jasan cilj za naš prvi potpuno električni automobil. Morao je da ima jedinstveni dizajn, da bude sjajan za vožnju, nešto što je ključni deo Mazdine DNK i što nas čini jedinstvenima u poređenju sa konkurentima, i što je najvažnije, da pozitivno doprinosi smanjenju emisija tokom celog životnog ciklusa proizvoda.

„Uz tehnologije elektrifikacije koje uvodimo u našu celokupnu ponudu, kao manji proizvođač usredsredili smo sve napore u stvaranje električnog automobila za koji pretpostavljamo da će biti drugi automobil u porodici.“

„Mazda MX-30, kako su rekli mediji koji su vozili naš testni prototip, nije poput drugih električnih automobila, vozi se više poput automobila pokretanog motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i nastavlja da pruža „radost u vožnji“ koju naši kupci očekuju od Mazde.“

Fokus na vozača

Kao i svaka druga Mazda, MX-30 pruža vrlo prirodan osećaj i odzivnost u vožnji pri ubrzavanju, skretanju i kočenju, upravo onako kako želite i očekujete u svakodnevnim situacijama u vožnji.

U Mazdi MX-30 je to postignuto inovativnim pristupom pri konstruisanju u paketu e-Skyactiv. To takođe uključuje bateriju koja je čvrsto integrisana u karoserijsku strukturu vozila, što poboljšava celokupnu krutost karoserije i pruža odličan odziv na vozačeve komande.

Uz to, s obzirom na važnost zvuka za vozačevu percepciju obrtnog momenta i brzine, Mazdini inženjeri su stvorili i elektronski zvučni sistem unutar Mazde MX-30 koji je sinhronizovan sa obrtnim momentom motora u frekvenciji zvuka i zvučnog pritiska. To dovodi do manje promena brzine tokom vožnje, a to rezultira vrlo stabilnom vožnjom, što dodatno podržava Mazdin jedinstveni sistem G-Vectoring Control (GVC) koji je proširen i koristi prednosti elektromotora (električni G-Vectoring Control Plus).

 Jedinstveni Kodo dizajn

Sa modelom MX-30 nastavlja se Mazdin fokus na uklanjanje nepotrebnih elemenata dizajna. Verujemo u slogan „manje je više“ kada je reč o unutrašnjosti i spoljašnjosti naših automobila.

Kabina stvara osećaj jedinstva koji se proteže od vrha prednjeg nosača krova sve do zadnjeg kraja. Boja uokvirenog gornjeg dela krova čini ovaj osećaj još jasnijim. Jedinstvena dvokrilna “freestyle” vrata daju modelu MX-30 karakterističnu i elegantnu siluetu kabine, pružajući pritom poseban osećaj pri ulasku u automobil.

U unutrašnjosti takođe uvodimo ekološke materijale i pravu kožu zamenjujemo veganskom alternativom. Tu je i pluta iz ekološki prihvatljive proizvodnje na ‘plutajućoj’ središnjoj konzoli koja pruža kreativan prostor za odlaganje.

Šta se nalazi u imenu?

Mazda je koristila MX prefiks na nekoliko proizvoda koji su u to vreme dizajnirani i izrađeni kako bi se suprotstavljali trendovima u tadašnjoj automobilskoj industriji. Sa MX-5 smo stvorili sportski dvosed dok su drugi proizvođači odbacili koncept roadstera.

Sa Mazdom MX-30 stvorili smo potpuno novo iskustvo vožnje električnog vozila sa Mazdinim DNK koji se provlači kroz jedinstveni dizajn unutrašnjosti i spoljašnjosti i odličnu dinamiku vožnje, osiguravajući da naši kupci i dalje mogu da dožive radost vožnje po kojoj je Mazda poznata.

Tehničke specifikacije[3]

Mazda MX-30 sada je dostupna za predrezervacije u nekoliko EU zemalja, a na tržište stiže u drugoj polovini 2020.

Tip karoserijeSUV
Kapacitet sedenja5 osoba
Dužina x širina x visina4.395 mm × 1.795 mm × 1.570 mm
Međuosovinsko rastojanje2.655 mm
Pogone-SKYACTIV
Prednje vešanjeMacPherson opružne noge
Zadnje vešanjePolukruta osovina
UpravljanjeMehanizam sa nazubljenom letvom
Kočnice (prednje/zadnje/kontrola)Ventilirani diskovi/puni diskovi
/regenerativno elektro-kočenje
Dimenzije guma215/55 R18
BaterijaTipLitium-ionska baterija
ĆelijePrizmatičnog oblika
Ukupni napon355 V
Ukupna električna snaga   (kapacitet baterije)35,5 kWh
MotorTipNaizmenični sinhroni motor
Sistem hlađenjaVodeno
PunjenjePunjenje jednosmernom strujomCOMBO specifikacije
Punjenje naizmeničnom strujomMaksimalna snaga 6,6 kW

[1] Prema evropskom WLTP-u

[2] Za ovo istraživanje Ipsos MORI sproveo je u ime Mazde reprezentativno online istraživanje na uzorku od 12.072 odraslih osoba na odabranim evropskim tržištima u martu 2019. (UK, Austrija, Belgija, Francuska, Nemačka, Italija, Holandija, Norveška, Poljska, Španija, Švedska i Švajcarska)

[3] Preliminarne vrednosti

 

Mazda

Oznake: ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *