Menu
0 Comments

Meet the S-Class DIGITAL: “Luksuz i dobrobit”

 

Moderni luksuz dostiže novi nivo u unutrašnjosti S-Klase. Dizajneri su stvorili ambijent za prijatan osećaj sa „lounge“ karakterom koji je obeležen elegancijom, visokim kvalitetom i lakoćom. Kontrolna tabla sa novom arhitekturom, modernim dizajnom površina i ergonomskim rasporedom ekrana predstavlja poseban utisak. Ali aspekt dobrog osećaja ide još dalje: sa unapređenim kvalitetom vožnje i niskim nivoom buke, kao i velikom ponudom programa ENERGIZING Comfort, S-Klasa brine o dobrobiti svojih putnika. Oni takođe ostaju u dobroj formi zahvaljujući efikasnom sistemu za filtriranje vazduha, koji o svojim novim mogućnostima signalizira putem sistema ENERGIZING AIR CONTROL.


S-Klasa je oduvek bila mesto za udobna putovanja i opušten rad. Sa novom generacijom, unutrašnjost se potpuno razvila u “treće mesto”, utočište između kuće i radnog mesta. Skoro sve dimenzije vezane za komfor su poboljšane, u obe varijante modela, S-Klase sa kratkim i dugim međuosovinskim rastojanjem, kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Smisao prostora je, prema tome, velikodušan. Ovaj efekat upotpunjava revolucionarni dizajn enterijera, uključujući povezanost sa unutrašnjom arhitekturom i elementima dizajna jahti. Pored do pet ekrana, istaknuti elementi uključuju velike elemente na instrument tabli u zadnjem delu vozila (sa paketom prve klase – First Class rear suite). Posebno privlačna verzija je furnir od drveta sa otvorenim porama prožet delikatnim umecima od pravog aluminijuma.

LED tehnologija omogućava interaktivno osvetljenje u unutrašnjosti: Aktivno ambijentalno osvetljenje je sada integrisano u sisteme pomoći u vožnji i može da vizuelno podrži upozorenja. Na primer, Active Blind Spot Assist upozorava na predstojeći sudar sa animacijom crvenog svetla. Pored toga, povratne informacije su moguće, na primer, pri upravljanju sistemom za kontrolu klime ili glasovnim asistentom „Hey Mercedes“.

Pored toga, aktivna ambijentalna rasveta integrisana je u ENERGIZING Comfort Control. Pritiskom na dugme ili glasovnom komandom, njegov holistički “Fit & Healthy” pristup pruža opipljivo iskustvo, dodatno unapređujući napredne sisteme komfora u S-Klasi. U isto vreme, sistem stvara pogodnu atmosferu u unutrašnjosti – na primer, pojačava delovanje u slučaju umora ili opuštanja u slučaju povišenog nivoa stresa. ENERGIZING COACH čak predlaže odgovarajući fitnes ili wellness program zasnovan na podacima o vozilu i putovanju. Takođe, informacije o kvalitetu i stepenu stresa uključuje u svoj inteligentni algoritam ukoliko vozač poseduje odgovarajući pametni telefon ili nosi narukvicu za fitnes. Mercedes-Benz je razvio posebnu ponudu ENERGIZING Comfort dodatke za kupce S-Klase u Kini.

“Naši kupci S-Klase veoma su pronicljivi. Sa S-Klasom pozivamo ih na potpuno novo luksuzno iskustvo. Podržana je našom filozofijom dizajna „Sensual Purity“ i našom apsolutnom posvećenošću kvalitetu i pažnji prema detaljima. Rezultat je revolucionarna unutrašnjost jedinstveno usklađena između digitalnog i analognog luksuza.”,
Hartmut Sinkwitz, Rukovodilac razvoja unutrašnjeg dizajna

“Tradicija se susreće sa inovacijama – na primer, pri pogledu, pažnju privlače neočekivano velike drvene površine. Posebno istaknuti elementi uključuju obloge od orahovog drveta otvorenih pora: Njihov dizajn jahte karakteriše uložak od pravog aluminijuma. Vrhunski materijali i majstorstvo izrade takođe se nalaze u novoj generaciji sedišta”,
Belinda Günther, Rukovodilac razvoja boja i obloga unutrašnjosti

“Luksuz je danas definisan sveobuhvatnim usavršavanjem. Luksuzno iskustvo vožnje zavisi od mnoštva faktora i mora se dopasti svim čulima. Tradicionalno, ovo uključuje i skoro bezčujna putovanja. Ali to uključuje i olakšavanje života kupcima, na primer, jer intuitivno rukovanje i sveobuhvatna povezanost štede mnogo vremena.”,
Dirk Fetzer, Rukovodilac razvoja S-Klase

 

Nova S-Klasa može se doživeti sa mnogim čulima – vidom, dodirom, sluhom i mirisom. Mogu se dodeliti oblastima podrške, zaštite, interakcije i zdravlja. Evo fokusnih tačaka trećeg specijala na mapi:

Pregled glavnih karakteristika

Revolucionarni dizajn enterijera izaziva asocijacije unutrašnje arhitekture i elemenata dizajna jahti:

  • Nova S-Klasa je usmerena na šest smernica dizajnerskog koda definisanog za Mercedes-Benz:
    1. “Neočekivani trenuci”:
      • Novi enterijer uz novi koncept korisničkog iskustva za izdašan ambijent salona
      • Cela komandna tabla se utapa sa centralnom konzolom i stvara jedinstvenu celinu
      • Veliki displeji, centralni displej je sada u vertikalnom položaju
    2. “Stimulišući kontrasti”:
      • Kontrast svetlo-tamno
      • Vizuelno meka (koža) nasuprot tvrdim površinama (klavir lak)
      • Veličine komandne table u odnosu na stroge površine ekrana
    3. “Neverovatne proporcije”
      • Neobično veliki elementi daju visokokvalitetnom drvetu snažan izraz modeliranja osećajem: Umetnički postupak modeliranja gline neophodan za najbolje moguće proporcije
    4. “Freeform i geometrija“
      • Glavni ukrasni elementi su strukturirani po ugledu da brodsku palubu sa linijama koje se nastavljaju
      • Središnji displej se naslanja na komandnu tablu u slobodno lebdećem položaju i glatko se transformiše iz 2D geometrije u 3D geometriju na središnjoj konzoli
      • Prelaz sa displeja na „Black Panel“ trim element na kome je postavljena gornja kontrolna tabla
      • Dizajn i funkcija prilagođenih presvlaka sedišta specijalno izrađenih i prilagođenih oblika idu ruku pod ruku. Strukturirane su šivenjem i perforacijom
    5. “Značajna grafika“
      • Novi elementi dizajna uključuju četiri ventilatora sa niskim profilom sa horizontalno postavljenim podešavačima
      • Dva tanka, vertikalna bočna otvora sa obe strane zaokružuju dizajn kontrolne table
      • Sistematično smanjenje broja kontrola ukazuje na minimalistički moderan izgled enterijera; onoliko tastera koliko je potrebno, što je manje moguće
      • Segmentacija u klastere (npr. Prekidači za podešavanje sedišta)
      • Grafički dizajn ambijentalne rasvete (videti detalje videti dole), aktivna ambijentalna rasveta u gornjoj ravnini nalazi se iza površine „Black Panel“
    6. “Prirodne atrakcije“
      • Nova generacija sedišta sa tečnim, trodimenzionalnim dizajnom: ugrađena u okruženje poput školjke
      • Veliki drveni element koji podseća na vodopad između putnika sa zadnjeg dela kada je opremljen sa jednim sedištima pozadi
      • Nova generacija volana sa kućištem u obliku pehara za amortizer

Unapređena atmosfera – dan i noć – zahvaljujući aktivnom osvetljenju unutrašnjosti:

  • Svetlost okružuje sve putnike (ambijentalna rasveta sa kontrolnog panela na nebu vozila i pozadine prednjih sedišta)
  • U optičkim vlaknima nalazi se LED na svakih 1,6 cm sa ukupno 250 LED dioda
    • Ambijentalnim osvetljenjem se upravlja se u realnom vremenu preko CAN-BUS
    • Optička vlakna i difuzor omogućavaju bolji prelazak između boja kao i animaciju „trčećeg svetla“
    • Svetlost je deset puta jača nego pre  (200 sveća po m2), lako vidljiva čak i na dnevnom svetlu; automatski se prebacuje iz dnevnog u noćni režim rada u zavisnosti od osvetljenosti okoline
    • Boje i osvetljenje (20 nivoa) mogu se podesiti preko MBUX – glasovnog asistenta
    • Dodatne funkcije aktivnog ambijentalnog osvetljenja (opciono):
      • Pojačava upozorenja za vozača kroz integraciju u sisteme pomoći pri vožnji
        • Animacija crvenim svetlom, npr. u kombinaciji sa Line Keeping Assist i Brake Assist funkcijom, kao i upozorenje pri izlazu
      • Povratne informacije o radu sistema
        • Postavljanje Sistema za kontrolu na hladnije ili toplije u pojedinim (ličnim) zonama pokreće vidljivi impulsni prikaz u određenoj boji
        • ‘Hey Mercedes’ sistem za komandovanje glasom prikazuje animaciju odgovarajućeg sedišta sa kojeg sistem očekuje glasovnu komandu
      • Integracija u ENERGIZING Comfort
  • Odgovarajuće šeme boja u zavisnosti od programa

Nova usklađena i unapređena ponuda u okviru ENERGIZING Comfort sistema:

  • Integrisane su inovacije u S-Klasi kao što su aktivno ambijentalno osvetljenje, veliki ekrani i novi sadržaji sa animacijom visoke rezolucije
  • Izoštreni su karakteri programa (Refresh, Vitality, Warmth, Joy, Comfort)
  • Fleksibilnije sekvence individualnih funkcija u okviru programa
    • ‘Join’ režim: Putnik se može pridružiti tekućem programu
    • ‘Share’ režim: Sopstveni program se može preporučiti ostalim putnicima
  • Delimično se koriste komforni sistemi, npr. poseban redosled masaža u ‘Vitality’ programu
  • Integracija ‘Hey Mercedes’ glasovnog asistenta: na primer, izjava “I am stressed” (Pod stresom sam) automatski pokreće ‘Joy’ program sa funkcijom oporavka i smanjenja stresa
  • Muzička pozadina (instrumentali) u surround kvalitetu prilagođeni svakom programu, specijalno dizajnirani od strane agencije za izradu zvučnih aranžmana
  • Poseban ENERGIZING Comfort razvijen u Kini za kinesko tržište
  • ENERGIZING COACH: Preporučuje ENERGIZING Comfort programe na osnovu podataka o vozilu i o putovanju. Takođe, uključuje i algoritam i informacije o kvalitetu sna i nivou stresa, ukoliko vozač ima odgovarajući wearable uređaj (sat).

Moćan sistem filtriranja:

  • ENERGIZING AIR CONTROL: novi sistem filtriranja vazduha, posebno efikasan protiv fine prašine, polena i neprijatnih mirisa
  • U zavisnosti od tržišta: Indikacija kvaliteta vazduha
  • AIR BALANCE paket sa jonizatorom i aktivnom dezodorizacijom mirisima sa posebnim mirisom za S-Klasu

Ergonomija izrađena po meri za vozača i putnike u obe verzije S-Klase sa kratkim i dugim među-osovinskim rastojanjem:

  • Značajno poboljšanje dimenzija unutrašnjosti vozila za vozača, suvozača i putnike na zadnjem sedištu
  • Sofisticirani dimenzioni koncept
    • Središnja osa upravljača i sedište vozača su poravnati: simetrični položaj vožnje za sve vrste fizičke građe
    • Promena opruge za podešavanje volana i vozačevog sedišta: Individualnija podešavanja sedišta
    • Hvat upravljača je pomaknut unazad: Još udobnije za ljude koji vole visok položaj sedenja
  • Automatsko podešavanje sedišta i volana: ADAPT
    • Vozač samo treba da unese svoju visinu u MBUX/ da kaže svoju visinu MBUX glasovnom asistentu
    • ADAPT izračunava optimalnu poziciju za vožnju za unetu visinu i, prema njoj, prilagođava vozačevo sedište, volan i spoljna ogledala. Prilagođavanje pozicije je naravno, takođe, moguće.
    • Sistem je razvijen uz pomoć digitalnih ljudskih modela i potvrđen u studijama sa stvarnim vozačima
  • Intuitivni displej i koncept rada: Pogledaj Meet the S-Class DIGITAL, “My MBUX”
  • Provera vidnih linija na “digitalnom vozačkom ispitu”:
    • Svojstva refleksije dizajna enterijera su optimizovana korišćenjem vizualizacije velike rezolucije koje stvaraju moćni računari
    • U tom cilju, računar izračunava položaje svih sedišta na osnovu reprezentativnog skupa digitalnih ljudskih modela, kako bi mogao da prouči linije vida sa odgovarajućih tačaka

Udobna sedišta sa brojnim opcijama prilagođavanja i brojnim komfornim detaljima:

  • Potpuno novi naslon za glavu (posebno više prostora za kolena pozadi u potpuno spuštenom položaju)
  • Vozač i zavaljeno sedište sa znatno poboljšanim rasponom podešavanja/uglom
  • Opsežan, proširen spektar komfornih detalja:
    • ENERGIZING „seat kinetics“ funkcija (promena geometrije sedišta) po prvi put u S-Klasi: podržava ortopedski povoljne promene u položaju sedenja pomoću malih promena nagiba jastuka i naslona sedišta
    • Grejač vrata u “udobnom jastuku” na zadnjim sedištima: Površinska toplota (grejanje) pomoću integrisano grejnog elementa u vidu tkanine, napajanje putem presovanih nitni (bez ožičenja)
    • Klimatizovana sedišta sada sa radijalnim ventilatorima
    • Jastučna masaža: sa šest jastučnih (vazdušnih) mehura
    • Funkcija masaže: Mehuri su bliže površini, bliže putniku. Kao rezultat, funkcija masaže se bolje oseća
    • Zvučnici integrisani u prednja sedišta blizu uhu
      • Optimizacija surround zvuka
      • Infotejment obaveštenja, npr. Instrukcije za navigaciju ili/I informacije o telefonu mogu se preciznije usmeravati na poziciju vozača
    • Sva sedišta sa AGR (Healthy Spine Campaign) oznakom kvaliteta
    • Može se birati do pet varijanti zadnjih sedišta, od dva do tri sedišta, sa funkcijom spuštanja naslona, sa preklopivim srednjim naslonom za ruke ili sa poslovnom centralnom konzolom

Mirno zadovoljstvo u vožnji zahvaljujući opsežnim NVH merama i odličnom kvalitetu vožnje zahvaljujući inovativnim sistemima ogibljenja kao što je E-ACTIVE BODY CONTROL

Detalji glavnih novina

Ambijentalno osvetljenje: Koristi optička vlakna napravljena od prozirnog materijala. Svetlost osnovnih boja crvene, zelene i plave koje stvaraju led izvori svetla, reflektuju se na granici između optički gušćeg i optički manje gustog materijala. Pored statičkog svetla, boje se mogu naizmenično menjati duž celog optičkog vlakna u cilju ostvarenja željenog efekta. Aktivno ambijentalno osvetljenje stvara grupa svetlosnih izvora koja se sastoji od oko 250 LED svetla raspoređenih jedno pored drugog na udaljenosti od 1,6 cm u unutrašnjosti vozila kao dodatna svetlosna ravan. Optika je dizajnirana da stvara kontinuiranu liniju svetlosti. Umreženim LED svetlima upravlja se u stvarnom vremenu preko CAN magistrale podataka. Zahvaljujući frekvenciji rada koja može ići i do 25 Hz, ljudsko oko je u stanju da opazi dinamičke scenarije osvetljenja.
ENERGIZING seat kinetics: ENERGIZING seat kinetics koristi električno podešavanje sedišta.  Kada vozač odabere ovaj program, nagib jastuka i naslona sedišta višestruko se prilagođava koristeći postavke sedišta koje su vozač i suvozač postavili kao početnu poziciju („Home“ poziciju).  Promene su minimalne – nekoliko milimetara ili stepeni nagiba.  Prvo se sedište premešta u „zatvoreni” položaj (pri čemu je jastuk sedišta nagnut prema nazad a naslon prema napred), a zatim sledi u odgovarajući „otvoreni” položaj  sa suprotnim nagibom. Ako su ugrađena multikonturna sedišta, ENERGIZING seat kinetics uključuje i funkciju podrške u lumbalnom delu. ENERGIZING seat kinetics poboljšava zdravlje kičme,  jer prirodno naprezanje i opuštanje mišića, zglobova i pršljenova može dovesti do opuštanja mišića i poboljšanog snabdevanja hranljivim materijama u zglobovima i pršljenovima. ENERGIZING seat kinetics zasnovan je na patentiranom algoritmu i nudi tri programa za kratka, srednja i duga putovanja. Oni se razlikuju u zavisnosti od broja ciklusa podešavanja. Pogodan izbor programa je vizuelno omogućen preko centralnog displeja MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience).

 

Mercedes-Benz Srbija

Oznake: , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *