Menu
0 Comments

Nova Opel Corsa i Opel Astra sa LED svetlima koja štede energiju

 

Optimalno osvetljenje, minimalna potrošnja energije. Kako bi dodatno smanjio emisiju CO2, Opel nudi vrlo efikasna LED prednja svetla na novoj Astri i novoj Corsi. Najnovija generacija ovih bestselera debitovala je pre nekoliko dana na IAA Salonu automobila u Frankfurtu.

Emisije nove Opel Corse su vrlo niske – i to ne samo zbog vrlo efikasnih motora koji pokreću šestu generaciju ovog malog automobila. Nova Corsa je opciono dostupna sa posebno efikasnim LED osvetljenjem. Svako prednje svetlo troši samo 13W. To je ušteda energije od 81 procenat u poređenju sa halogenim svetlima, koja troše oko 70W po prednjem svetlu. Ovo ne znači da će kupci morati da prihvate kompromise u jačini osvetljenja, baš suprotno od toga, zahvaljujući specijalnoj reflektorskoj tehnologiji, LED svetla pretvaraju noć u dan.

„Nova Corsa i Astra nastavljaju Opelovu tradiciju liderstva u inovacijama” rekao je Ingolf Šnajder (Ingolf Schneider), šef tehnologije osvetljenja u Opelu. „Naš cilj razvoja bio je da ponudimo optimalno osvetljenje sa minimalnom potrošnjom u našim automobilima. U budućnosti želimo da koristimo štedljivo LED osvetljenje u celom vozilu.”

U proseku, LED prednja svetla na osnovnoj verziji Corse sama uštede 1,3 grama CO2 po kilometru (prema NEDC-u). Sa turbo benzinskim agregatom to je 1,38 g/km i 1,23 g/km kod dizela (potrošnja goriva NEDC1: grad 5,5-3,7 l/100km, otvoreni put 4,2-2,9 l/100km, kombinovana vožnja 4,7-3,2 l/100km, 106-85g/km CO2; potrošnja goriva WLTP2 kombinovano: 6,2-4,0 l/100km, 140-105g/km CO2).

Astra sa pet vrata uštedi 1,26 g/km CO2 (prema NEDC-u). Turbo benzinac ima rezultat od 1,34 g/km CO2, a dizel 1,19 (potrošnja goriva NEDC1: grad 6,3-3,9 l/100 km, otvoreni put 4,3-3,1 l/100 km, kombinovana vožnja 5,1-3,4 l/100 km, 116-90 g/km CO2; potrošnja goriva WLTP2 kombinovano: 6,1-4,3, 141-112 g/km CO2; preliminarni podaci).

Umesto merenja emisija na dinamometru, Opelovi inženjeri računaju moguću uštedu u emisiji CO2 u odnosu na halogenska svetla koristeći matematičku formulu. Jednačina obuhvata, između ostalog, koju vatažu svaki izvor svetla zapravo uštedi u poređenju sa halogenskim svetlima, kao i činjenicu da vozači uglavnom koriste samo oborena svetla u mraku, što čini samo jednu trećinu ukupne vožnje. Prema tome, samo jedna trećina ukupnog trajanja vožnje je uračunata u jednačinu.

Preostalo pitanje je kako je ostvareno optimalno osvetljenje pri smanjenoj vataži. Opel kompenzuje manju električnu snagu LED svetala sa specijalnom reflektorskom tehnologijom. Reflektor svakog prednjeg svetla je oblikovan kao lopata kako bi maksimalna količina svetla bila projektovana na put. Nova LED svetla iz Opela su na taj način ekstremno efikasna, ne samo u uštedi energije već i u pogledu forme i snage svetlosti.

1 Podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 su utvrđeni po novom WLTP standardu, i relevantni podaci su prevedeni u NEDC kako bi se omogućilo poređenje sa drugim vozilima, utvrđeno regulacijama R (EC) Br. 715/2007, R (EU) Br. 2017/1153 i R (EU) 2017/1151. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.
2 Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

 

Opel Srbija

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *