Menu
0 Comments

Novi Kia Sorento će sam parkirati na uskim parkinzima

 

Kia je objavila da će novi Sorento, koji u Evropu dolazi na jesen, biti opremljen novom funkcijom daljinskog parkiranja (RSPA – Remote Smart Parking Assist). Sistem sa upotrebom dugmeta na pametnom ključu vozačima olakšava pomeranje vozila na uskim parking mestima.

Sorento 4. generacije će biti prvi model Kije u Evropi, koji će nuditi RSPA, što će olakšati parkiranje ovog velikog sportskog terenca na uskim parking mestima. Tehnologija je osmišljena sa ciljem lakšeg izlaženja iz vozila i pristupa vozilu ili kada se vozač i saputnici nađu u situaciji kada neko parkira preblizu njihovom vozilu. RSPA će u Evropi biti raspoloživ kod dizel varijanti, zavisno od tržišta i opreme.

Sistem RSPA omogućava parkiranje vozila na daljinu pomoću pametnog ključa
Sistem deluje tako što vozač i saputnici izlaze iz vozila, dok nakon toga završni deo parkiranja u skladu sa datim uputstvima sistem obavlja sam. Sorenta je moguće pomerati i sa parking mesta, ako zbog nedostatka prostora nije moguće otvoriti vrata. Vozač može pomoću dugmeta na pametnom ključu da usmerava vozilo u parking mesto ili iz njega.

Autonomno upravljanje polaženja, kočenja i okretanja upravljača
Tehnologija autonomno kontroliše polazak, kočenje i pomeranje upravljačkog obruča sa ciljem (is)parkiranja vozila, dok ujedno pomoću ultrasoničnih senzora prati okolinu vozila.

U paketu sa RSPA je i sistem za napredno prepoznavanje pešaka i prepreka Ako vozilo prepozna eventualnu opasnost od sudara sa vozilima u pokretu, biciklistima, ili pešacima sistem automatski koči dok se ne uklone prepreke.

Tehnologije za bezbednije parkiranje
Sorentov novi sistem daljinskog parkiranja biće raspoloživ pored svih ostalih tehnologija asistencije namenjenih bezbednijem parkiranju i koliko je moguće bezbednom izlasku sa parking mesta. Te tehnologije su sistem za sprečavanje sudara kod vožnje unazad (PCA – Reverse Parking Collision-Avoidance Assist Reverse) i sistem za pomoć kod vožnje unazad

(RCCA – Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist). PCA pri brzini do 10 km/h tokom vožnje unazad koristi »rikverc kameru« i ultrasonične senzore za sprečavanje sudara sa pešacima ili preprekama iza vozila. RCCA upotrebom radara koji prati vozačeve mrtve uglove, kao i prepoznavanjem vozila koja prilikom vožnje unazad ulaze u putanju Sorenta, omogućava bezbedniju vožnju unazad. Oba sistema vozača zvučno upozoravaju, a u slučaju potrebe aktiviraju i kočenje.

 

KIA Motors

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *