Menu
0 Comments

Prva vožnja novog Peugeota 2008

 

Kraj februara obeležila je promocija nove generacije Peugeota 2008. Kompanija Euroimpex Autogroup organizovala je, za predstavnike medija, promociju ovog modela uključujući test vožnju. Imali smo zadovoljstvo da među prvima testiramo novi 2008, vozeći ga od Beograda preko Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca, do praistorijskog nalazišta Lepenski Vir.

Novi 2008 vidno se razlikuje od prethodne generacije. Konstruisan je na novoj, PSA EMP1 modularnoj platformi. Dimenzije su znatno povećane te je duži 14cm, dok je međuosovinski razmak duži 7cm. Razliku će prvo primetiti putnici na zadnjoj klupi koji sada imaju znatno više mesta za noge. Napominjemo, iako je međuosovinsko rastojanje produženo, radijus okretanja je ostao isti (5,2m).

Ističemo i da je 2008 sada širi za 3cm, ali je isto tako i niži 2cm. To nije preterano uticalo na prostor u kabini. Iako je predviđeno da se pozadi mogu voziti tri osobe, komotno će se prevesti troje samo ukoliko su u pitanju deca ili sitnije odrasle osobe. Sa druge strane, vozač i suvozač imaju sasvim dovoljno prostora. Prednja sedišta su se pokazala vrlo udobna, dok bi na zadnjim sedištima sedalni deo mogao biti malo duži, a naslon spušteniji jer vožnja postaje manje udobna nakon nešto duže vožnje. Prtljažnik je takođe porastao, za 10 litara i sada zapremina iznosi 434 litara, što je među najboljim rezultatima u ovom segmentu.

Ispred vozača se nalazi novi i-Cockpit koji sada ima 3D prikaz, u svim paketima opreme osim osnovnog. Primećujemo da ispočetka izgleda malo čudno i potrebno je kratko vreme za privikavanje. Svakako, omogućeno je više različitih prikaza, te je na vozaču samo da odabere onaj koji mu najviše odgovara. Ekran multimedijalnog uređaja nalazi se visoko na sredini komandne table, a uz “klavirske” tastere, koji se nalaze ispod ekrana, lako se dolazi do najbitnijih funkcija. Ipak mnoga podešavanja moraju se vršiti pritiskom na dodir ekrana, što nije najpraktičnije, a pogotovo može uticati na bezbednost u vožnji.

Izgled enterijera je svakako vrlo moderan i prati, vrlo atraktivan, spoljni izgled. Od jednog Peugeota to se i očekuje, a pozdravljamo odluku, da bez obzira na paket opreme, svaki 2008 ima postavljen ekran multimedije. U nižim paketima on je veličine 7″ dok je u luksuznijim, GT i GT Line paketima, ekran veličine 10 inča. Sedišta su prošivena šavovima, u različitim bojama, zavisno od opreme. A skuplji paketi dodatno donose i LED ambijentalno osvetljenje što dodatno doprinosi izgledu enterijera.

Nas je novi 2008 odvezao do Lepenskog Vira, gde smo imali priliku da se podsetimo jednog vrlo značajnog, praistorijskog, nalazišta. Nа оvоm lоkаlitеtu izdvојеnа su nаsеlја kоја pripаdајu rаnоm mеzоlitu, оd 9500. dо 7500 gоd. prе n.е. U vrеmе kаdа је оtkrivеn, Lеpеnski Vir је prеdstаvlјао izоlоvаni fеnоmеn, а tа situаciја sе niје bitnо prоmеnilа dо dаnаs. Zа rаzliku оd drugih dеlоvа Еvrоpе, u kојimа pоstоје sаmо оskudnа svеdоčаnstvа о mеzоlitu, nа Lеpеnskоm Viru su prоnаđеni оstаci kојi оmоgućаvајu cеlоvitu rеkоnstrukciјu kulturе, umеtnоsti i društvа tоg pеriоdа. Naša ekipa iskoristila je priliku da, u povratku, svrati i do Ramske tvrđave, koja je nedavno obnovljena.

Novi 2008 nudi se samo sa 1.2 PureTech i 1.5 BlueHDi motorima, ali u različitim verzijama snage. Za turbo benzinski motor predviđene su verzije sa 101KS, 130KS i 155KS, dok se za dizel nude verzije sa 102KS i 130KS. Slabije verzije dolaze sa 6-stepenim manuelnim, dok snažnije verzije se kombinuju sa 8-stepenim automatskim menjačem. Primerak koji smo vozili poseduje 1.2 turbo benzinski motor sa 130KS, uparen sa manuelnim menjačem. Četiri odrasle osobe i nešto opreme lak su zalogaj za ovaj motor u 1189kg teškom 2008. Na autoputu lako održava krstareću, maksimalno dozvoljenu, brzinu. Dok na magistrali najbolje pokazuje svoj živahan karakter i otklanja svaku nedoumicu kada je u pitanju trocilindarski motor male zapremine. Sa lakoćom ubrzava kada je to potrebno, bilo da je u pitanju start iz mesta ili međuubrzanje. Sa prosečno potrošnjom ispod 7 litara pokazuje da nije preveliki potrošač, a uz malo lakšu nogu na papučici gasa, potrošnja će svakako biti još niža.

Uz novi 2008 dostupno je čak 11 sistema za pomoć u vožnji (ADAS), te je sa te strane jedan od najbezbednijih i najopremljenijih u svom segmentu. Uz vrlo dobre vozne karakteristike, koje ga odlikuju, ovaj model zalužuje visoku ocenu iz ugla vozača.

Nakon celodnevnog druženja i vožnje novog Peugeota 2008 zaključujemo da je ovaj model, u svojoj drugoj generaciji, vidno napredovao u svakom segmentu. Obzirom da se i prethodni model jako dobro snašao među konkurencijom, ne sumnjamo da će novi 2008 ostvariti još bolje rezultate. Po nama to svakako zaslužuje.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *