Menu
0 Comments

Renault beleži rast prodaje u 2014. godini

Novi rast Renaultove svetske prodaje od 3,2 % na ukupno 2,7 miliona vozila Prodaja putničkih i lakih komercijalnih vozila Renault grupe u 2014. je porasla na svetskom automobilskom tržištu, koje je ostvarilo rast od 3,5 %, poraslo za 3,2 % na 2 712 432. Tržišni udeo Renault grupe u Evropi dostigao je 10 %, zabeleživši porast od 0,6 %. S 1 464 611 prodanih vozila, prodajni obim Grupe prošle godine se povećao za 12,5 %, što je dvostruko veći porast od porasta čitavog tržišta.

Takvim poslovnim rezultatom marki Renault i Dacia, kojoj su značajno doprinelli uspesi modela Clio, Captur, Duster i Sandero, Grupa je nadoknadila slabljenje prodaje na međunarodnom nivou.

Iako pogođena ekomomskom i finanansijkom krizom na svojim glavnim rastućim tržištima, Grupa je pokazala otpornost i ostvarila rekordne tržišne udele u Brazilu (7,1 %) i u Rusiji (7,9 %), na svom drugom i trećem najvećem tržištu. Međutim, u tako teškim uslovima broj novoregistrovanih vozila izvan Evrope smanjio se za 5,9 procenata.

Kratki pregled za 2014.:
• Prodaja putničkih i lakih komercijalnih vozila Renault grupe porasla je za 3,2 % na 2,7 miliona prodanih vozila.
• Grupa Renault je svoj tržišni udeo povećala na devet od deset svojih najvažnijih tržišta.
• Ukupni tržišni udeo Grupe u Evropi iznosio je 10 %. Marka Renault ostvarila je porast od +0,2 %,
a marka Dacia +0,4 %. Na tržištu lakih komercijalnih vozila Renault je 17. godinu za redom zadržao vodjstvo s tržišnim udelom od 14,2 %.
• Na stranim tržištima, Grupa je povećala tržišne udele na šest od sedam najvažnijih tržišta (u Brazilu na 7,1 %, a u Rusiji na 7,9 %).

„U 2014. godini Renault je zabeležio rast prodaje za 3,2 % na 2,7 miliona vozila, čime je ostvario 10 % udela na evropskom tržištu. Grupa je učinila novi korak napred u okviru svog srednjeročnog plana Drive the Change,” rekao je Jérôme Stoll, glavni direktor za konkurentnost i komercijalni direktor Grupe Renault.

EVROPA

Grupa Renault zabeležila u 2014. porast novoregistrovanih vozila od 12,5 % na tržištu koja je ostvarila ukupni rast od 5,9 %. Time je Grupa prešla prag od 10 % tržišnog udela (za 0,6 %). Grupa je povećala broj prodanih vozila i tržišni udeo u gotovo svim zemljama. Najveći napredak zabežila je u Velikoj Britaniji (+ 41,9 %), Portugalu (+ 42,1 %), Španiji (+ 30,2 %) i Italiji (+ 28,9 %).

– Marka Renault zauzela je treće mesto na evropskom tržištu putničkih i lakih provrednih vozila sa 7,6 % tržišnog udela (+0,2 %). Renault je vodeća marka u Francuskoj, a u Španiji je ponovno zauzela drugo mesto. Modeli Clio i Captur Renaultu su omogućili da zauzme prvo mesto u klasi gradskih automobila (segmenti A i B). U kategoriji lakih komercijalnih vozila, Renault je 17. godinu zaredom zadržao vodeći položaj na tržištu (14,2 % tržišnog udela).

– Marka Dacia je drugu godinu zaredom zabežila najveći porast tržišnog udela u Evropi: rastom od 0,4 posto ostvarila je tržišni udeo od 2,5 %. Dacia je u Francuskoj, gde zauzima peto mesto na tržištu, ostvarila porast od +0,5 posto na 4,9 % koji se posebno temelji na uspehu modela Duster i Sandero (treće najprodavanije vozilo među privatnim kupcima). U Španiji je Dacia zahvaljujući Sanderu, najprodavanijem vozilu među privatnim kupcima, sa 45 986 novoregistrovanih vozila ostvarila rast tržišnog udela od 0,7 % na 4,7 %. I Dacia je povećala prodaju i tržišni udeo u gotovo svim evropskim zemljama, poput Italije (tržišni udeo od 2,7 % i više od 40 000 registrovanih vozila) ili Velike Britanije gde je nakon samo dve godine poslovanja Dacia osvojila gotovo 1 % tržišnog udela (23 862 novih kupaca u 2014.).

– U Francuskoj je Grupa Renault u poređenju s 2013. zabeležila rast od 1,3 posto, čime je ostvarila tržišni udeo od 26,6 %, a broj prodanih vozila povećala za 5,5 %. S više od 105 000 novih registracija Clio je najprodavaniji model na francuskom tržištu, a Captur je vodeći među crossoverima. Grupa je među deset najprodavanijih komercijalnih automobila na tržištu imala pet modela. U segmentu lakih privrednih vozila Marka je ostvarila uverljivo prvo mesto s 31,7 % tržišnog udela i rastom broja prodanih vozila od 1,3 %.

MEĐUNARODNA PRODAJA

U kontekstu pada koji su zabeležila glavna rastuća tržišta, Renault je pokazao svoju otpornost povećanjem tržišnog udela u Rusiji, Brazilu, Turskoj i Alžiru. Međutim, ukupan broj novoregistrovanih vozila Grupe izvan Evrope smanjen je za 5,9 % na 1 247 821. Ona čine 46 % ukupnog broja novih registracija vozila Grupe, u odnosu na 50 % u 2013.

Evroazijsko područije
Tržišni udeo Grupe Renault 2014. porastao je za 0,7 % na 10,3 %. Zahvaljujući rezultatima ostvarenim u Rusiji i Turskoj Grupa je zabeležila pad broja registracija od samo 5,4 % na tržištima koja su se ukupno smanjila za 11,5 %.

– U Rusiji, svom trećem najvažnijem tržištu, Renault je zahvaljujući popularnosti modela Duster (koji je i u 2014. najuspešniji sportski terenac na tržištu) i uspešnom početku prodaje modela Novi Logan i Novi Sandero u teškim ekonomskim i finansijskim uslovima zabeležio rekordan tržišni udeo od 7,9 procenta (+0,3 procenta).
– Renault nastavlja sa širenjem i u Zajednici nezavisnih država, gde je prodaju povećao za 42,5 %, a tržišni udeo znatno povećao na 5,9 % (+1,7 %).
– U Turskoj, koja je zabležila pad tržišta od 10 %, Grupa je svoj tržišni udeo povećala za 0,4 % na 17,4 %. Renault je druga najprodavanija marka u državi.
– U Rumuniji je domaći proizvođač Dacia zadržao vodeće mesto na tržištu. Ukupno je Grupa Renault ostvarila tržišni udeo od 38,6 % i povećala prodaju za 21,3 %.

Amerika
Grupa je na tržištu koje je zabeležilo ukupan pad od 7,5 % s 416 934 novih registracija zabeležila pad od 10,7 %, koji je velikim delom posledica ekonomskog stanja u Argentini. Grupa Renault ostvarila je tržišni udeo od 6,4 % (-0,2 posto) zahvaljujući uspešnim rezultatima ostvarenim u Brazilu.

– Brazil je još uvek drugo najvažnije tržište Grupe. Usprkos padu tržišta od 7 %, Renault je zabeležio 237 187 registracija (+0,3 procenta). Marka je time ostvarila rekordan tržišni udeo od 7,1 % (+0,5 procenta).

– U Argentini je Renault zbog nepovoljnih finansijskih uslova odlučio da ograniči izloženost pesosa i zato je ograničio uvoz. To se odrazilo na broj registracija, koji je u poredjenju s 2013. godinom manji za 39,8 %, i na tržišni udeo, koji je za 2,5 % pao na 12,9 %.
– U Kolumbiji je Renault rekordnom prodajom 50 362 vozila (+13,5 %) ostvario drugo mesto na tržištu s udelom od 16,6 % (+0,5 posto).

Afrika – Bliski istok – Indija
Prodaja Grupe na tom je područiju s 308 012 registracija u 2014. pala za 9,2 %, a tržišni udeo je iznosio 3,8 % (-0,7 posto). Značajan pad zabeležila su i neka od najvažnijih tržišta Grupe, na primer Magreb (-13,2 %) i Indija (-0,8 %).

– Grupa je učvrstila vodeću poziciju na alžirskom tržištu, na kom je ostvarila 26,9 % tržišnog udela, što je povećanje od 0,7% na tržištu koje se smanjilo za 19,8 %. S tim rezultatima marke Renault i Dacia nalaze se na prvom i trećem mestu.
Renaultova fabrika u Oranu otvorena u novembru 2014. dodatno će ojačati položaj Renaulta kao najvažnijeg učesnika na alžirskom tržištu automobila.
– U Maroku je u stabilnim tržišnim uslovima (+1,1 %) Grupa Renault ostvarila vodeće mesto na tržištu s 37 % tržišnog udela i 45 174 prodana vozila marki Dacia i Renault.
– U Indiji je Renault zadržao titulu vodećeg evropskog proizvođača i usprkos zatišju u ciklusu ponuda novih proizvoda s 44 849 registracija ostvario 1,5 % tržišnog udela.

Područije Azija-Pacifik
Prodaja Grupe sa 133 172 vozila povećala se za 23 %, a tržište je ostvarilo rast od 4,6 %. Plan preporoda grupe Renault Samsung Motors povećan je znatnim rastom u Južnoj Koreji.
– U Koreji, gde je tržište putničkih automobila poraslo za 9 %, grupa Renault Samsung Motors ostvarila je snažan novi rast prodaje (za 33,3 posto) i tržišnog udela (+1 % na 5,7 %) zahvaljujući uspehu modela QM3, koji je od ulaska na tržište krajem 2013. prodan u gotovo 20 000 primeraka.

– U Kini je Grupa zabeležila 34 067 novih registracija. Tako je Renault godinu dana nakon osnivanja fabrike Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) na dobrom putu da u sklopu zajedničkog projekta s markom Dongfeng 2016. tržištu ponudi svoje prve lokalno proizvedene modele.

Prodajna očekivanja Grupe Renault za 2015.
Svetsko tržište bi u 2015. trebalo da ostvari umeren rast prodaje od 2 % u odnosu na 2014. Očekuje se i da će evropsko tržište ostvariti porast od 1 do 2 %, a francusko tržište bi trebalo da bude stabilno.

„U 2015., u još uvek nesigurnim tržišnim uslovima, nastavi ćemo da provodimo naš srednjeročni plan Drive the Change. Predviđamo da ćemo povećati ukupan broj prodanih automobila, osnažiti svoj položaj u Evropi i poboljšati rezultate na našim glavnim tržištima u razvoju. Svoj rast podupret ćemo bržim uvođenjem noviteta u ponudu koju ćemo obogatiti s pet novih modela,“ rekao je Jérôme Stoll, glavni direktor za konkurentnost i komercijalni direktor Grupe Renault.

Ukupna prodaja Grupe Renault po područijima (OA i LGV)

 krajem decembra 2014.krajem decembra 2013.razlika
Francuska577 601547 694+ 5,5 %
Evropa* (bez Francuske)887 010754 202+ 17,6 %
ukupno Francuska + Europa1 464 611 1 301 896 + 12,5 %
Evorazija389 703411 870– 5,4 %
Amerike416 934466 891– 10,7 %
Afrika, Bliski istok, Indija308 012339 289– 9,2 %
Azija – Pacifik133 172108 237+ 23,0 %
ukupno osim Francuske + Evropa 1 247 821 1 326 287 – 5,9 %
UKUPNO SVET 2 712 432 2 628 183 + 3,2 %

* Evropa = EU (28 zemalja – Bugarska i Rumunija + Balkan (5 zemalja) + Island, Norveška i Švajcarska

Ukupna prodaja OA i LGV po markama

 krajem decembra 2014.krajem decembra 2013.razlika
RENAULT    
OA1 811 3431 837 737– 1,4 %
LGV307 501293 753+ 4,7 %
OA + LGV 2 118 844 2 131 490 + 0,6 %
DACIA    
OA474 624399 605+ 18,8 %
LGV36 84129 991+ 22,8 %
OA + LGV 511 465 429 596 + 19,1 %
RENAULT SAMSUNG MOTORS   
OA82 12367 097+ 22,4 %
GRUPA RENAULT    
OA2 368 0902 304 439+ 2,8 %
LGV344 342323 744+ 6,4 %
OA + LGV2 712 4322 628 183+ 3,2 %

15 glavnih tržišta Grupe Renault krajem decembra 2014.

zemljabroj prodanih
OA + LGV
tržišni udeozemljabroj prodanih
OA + LGV
tržišni udeo
1. FRANCUSKA577 60126,6 %9. ALŽIR91 80026,9 %
2. BRAZIL237 1877,1 %10. ARGENTINA84 94612,9 %
3. RUSIJA194 5317,9 %11. JUŽNA KOREJA80 0034,9 %
4. NEMAČKA173 4795,3 %12. BELGIJA i LUKSEMBURG77 30313,0 %
5. TURSKA133 21217,4 %13. KOLUMBIJA50 36216,6 %
6. ITALIJA130 9968,9 %14. MAROKO45 17437,0 %
7. ŠPANIJA127 66613,2 %15. INDIJA44 8491,5 %
8. V. BRITANIJA109 0143,9 %   

Pet najprodavanijih modela Grupe Renault i broj prodanih vozila u 2014.

1. Duster (Renault+Dacia)395 350234 883 marke Renault160 467 marke Dacia
2. Renault Clio IV378 526  
3. Novi Logan (Renault+Dacia)234 766137 357 marke Renault97 409 marke Dacia
4. Novi Sandero (Renault+Dacia)227 03658 927 marke Renault168 109 marke Dacia
5. Captur (Renault+RSM)196 592178 401 marke Renault18 191 marke RSM

 

Renault Srbija

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *