Menu
0 Comments

Test Goodyear i Dunlop pneumatika u centru NAVAK

Goodyear Dunlop Sava Tires d.o.o. korporacija, organizovala je 24.04.2014. prezentaciju 4 različita pneumatika iz svoje široke ponude. Učesnici su bili distributeri i serviseri iz cele Srbije, sa kojima ova korporacija sarađuje. Zahvaljujući našem partneru, auto servisu UNO, kao i predstavniku organizatora, gospodinu Brkiću, imali smo jedinstvenu priliku da prisustvujemo ovom događaju i sve to zabeležimo kao jedina medijska ekipa pored ekipe emisije SAT.

Reporter Garaža kluba stigao je među prvima u centar NAVAK, koji smo više puta do sada posetili i uvek se rado vraćamo. Sitna kiša koja je padala od ranog jutra nije omela raspoloženje učesnika koji su se okupljali u sve većem broju. Uvodni deo programa je trajao taman koliko je bilo potrebno, da se čuju sve potrebne informacije, a onda su učesnici podeljeni u 5 grupa.

Za više od 100 učesnika organizovano je testiranje pneumatika na posebno pripremljenim poligonima. Organizatori su zaista brinuli o svemu i sa naše strane imaju sve pohvale za organizaciju ovako velikog događaja.

Krenućemo od testiranja pneumatika koji su najinteresantniji većem delu naših čitalaca. U pitanju su pneumatici namenjeni za putnički program, a na stazi NAVAK su bili montirani na Toyote Auris koje se inače koriste u ovom centru. Prvi pneumatik koji smo testirali je Goodyear EfficientGrip Performance u dimenziji 195/65R15. Testovi su se razlikovali, a za ovaj pneumatik osmišljen je test koji sadrži sledeće elemente:

– vožnja između čunjeva po klizavoj podlozi pri brzini od oko 60km/h
– ulazak u oštru levu krivinu / polukružno okretanje pri brzini od oko 50km/h
– vožnja pravo pri brzini od 60km/h, naglo izbegavanje prepreke i vraćanje u svoju traku

Napominjemo da su uslovi bilo dodatno otežani zbog lošeg vremena prethodnih dana, te je asfalt bio potpuno mokar, ali je sa druge strane test bio još zahtevniji za pneumatike što je nama i odgovaralo.

za bolji kvalitet snimka podesite rezoluciju na 1080px

I pored mokrog asfalta i dodatno polivenog dela poligona, pneumatici Goodyear EfficientGrip Performance pokazali su se jako dobro u svim elementima. Vožnja između čunjeva nije toliko zahtevna, ali je podloga bila dosta klizava, no tu nismo primetili nikakav problem dokle god se brzina održava konstantno. Zahtevan deo testa je prolazak kroz oštru krivinu gde se radi polukružno okretanje na stazi, pri brzini od oko 50km/h i tu se već javlja elektronski sistem stabilnosti (ESP), ali i dalje bez problema ostajemo na zadatom pravcu. Sledeći zadatak je izbeći prepreku pri brzini od oko 60km/h i tu takođe ESP pomaže da se ostane na zadatoj putanji. Završavamo test prošavši sve elemente bez kritičnih situacija.

Nakon vožnje održana je i kratka prezentacija ovog pneumatika. Ključne prednosti su najviša ocena (A) po EU propisima za prianjanje na mokrom kolovozu kao manji otpor kotrljanja što dovodi i do smanjenja potrošnje. Međutim, za nas je najbitnija karakteristika ovog pneumatika bolje kočenje i kraći zaustavni put do 8% na mokrim i do 3% na suvim putevima u poređenju sa prosečnim zaustavnim putem četiri vodeća konkurenta (testirao TÜV SÜD Automotive).

Imajući u vidu sve informacije koje smo saznali i ono što smo i sami osetili prilikom kratkog testa, dovoljno je da zaključimo da je ovaj pneumatik vrlo preporučljiv, a posebno za vremenske uslove danas kada imamo sve manje pravih zimskih i letnjih dana, a sve više kišnih.

Drugi pneumatik koji zasigurno znamo da je zanimljiv mnogim čitaocima, a pogotovo članovima našeg foruma, na kojem se stalno diskutuje o letnjim gumama. Dolaskom novog pneumatika iz Dunlop programa mnogi su se zainteresovali baš za pneumatik koji smo imali na testu. U pitanju je Dunlop SportResponse 2, takođe u dimenziji 195/65R15. Ovaj test je zamišljen nešto drugačije od prethodnog, mada ima slične elemente, ali se i jedan deo testa vozi veoma brzo. Test je sadržao sledeće elemente:

– vožnja između zamišljenih prepreka po pri brzini od oko 60km/h
– naglo menjanje pravca levo-desno-levo pri brzini od oko 60km/h
– vožnja kroz krivinu pri brzini od oko 70km/h
– vožnja između čunjeva pri brzini od oko 60km/h
– parkiranje između 4 čunja bez prelaska zamišljene linije

za bolji kvalitet snimka podesite rezoluciju na 1080px

Ovde se merilo i vreme, pa je bilo potrebno da učesnici budu što brži, ali i maksimalno precizni, te su samim tim pneumatici stavljeni na vrlo zahtevan test. Mnogi učesnici su ostvarili izuzetno dobro vreme na ovom testu, što se ne može reći i za pisca ovih redova, ali ono što je najbitnije je da su Dunlop StreetResponse 2 pneumatici pokazali da se odlično ponašaju prilikom dinamične vožnje i ne posustaju ni pri naglim promenama pravca. Isto tako, ovaj pneumatik se izrazito dobro ponaša prilikom kočenja, što je vrlo bitna karakteristika.

I nakon ovog testa održana je kratka prezentacija na kojoj smo saznali koje su tehnologije korišćenje prilikom dizajniranja i izrade ovog pneumatika kao i koje su glavne karakteristike. Zbog ravnijeg profila gazećeg sloja i veće površine kontakta sa podlogom, ovaj pneumatik pruža veću stabilnost i bolji odziv. Asimetričan dizajn poboljšava otpornost na akvaplaning, a specifičan sistem naleganja skraćuje put zaustavljanja za 6% na mokroj podlozi i za 4% na suvoj podlozi, u odnosu na prethodnu generaciju ovog pneumatika.

Dunlop SportResponse 2 je pneumatik koji bi svakako preporučili pre svega vozačima koji vole dinamičniju vožnju, a poseduju vozilo B ili C segmenta. Naravno, ovo nije pneumatik namenjen za sportsku vožnju.

Šta nam nudi Dunlop za potrebe sportske vožnje, snažnije automobile i vozače koji traže maksimum od svojih automobila? Na to pitanje, učesnici ovog događaja će vam sigurno preporučiti nešto iz serije Sport Maxx pneumatika. Da su ovi pneumatici sposobni da izdrže i najteže izazove demonstrirao na je Milovan Mikica Vesnić, o čemu smo već pisali.

Više od 4 sata i preko 50 krugova na najzahtevnijem delu staze, sa po 3 osobe u automobilu, Vesnić je demonstrirao kako se ponašaju  pneumatici Sport Maxx GT u uslovima sportske vožnje. Na automobilu BMW M6 montirani su pneumatici u dimenziji 265/35R20 napred i 295/30R20 pozadi. Montaža je obavljena kod našeg partnera, auto servisa UNO. Kao što smo već više puta napomenuli, staza je bila mokra i vožnja je zaista bila zahtevna, ali i vrlo zanimljiva svima koji prvi put imaju priliku da osete adrenalin na ovaj način.

za bolji kvalitet snimka podesite rezoluciju na 1080px

Jedina zamerka može biti izbor automobila, ne zato što nam se ne dopada BMW M6 već zato što je zadnja klupa vrlo tesna, a problem je takođe ulazak i izlazak iz vozila. Pritom, nizak krov iznad zadnje klupe dodatno komplikuje stvari obzirom da je obavezno nošenje kacige tokom vožnje. No, sve se to zaboravi kad Mikica stisne pun gas i svih 560KS “poguraju” M6 snažno napred. Zbog kiše i izuzetnog snažnog automobila, proklizavanja su se dešavala ne samo u krivini nego i na pravcu, a grupa u kojoj je bio reporter Garaža kluba je bila i poslednja, pa su pneumatici već bili dosta i potrošeni.

U sklopu prezentacije koja je održana nakon vožnje, predstavljen je drugi pneumatik, Sport Maxx RT. Naime, po rečima stručnjaka iz korporacije Goodyear Dunlop Sava Tires, ovaj pneumatik donosi najbolje iz cele serije Sport Maxx, izuzimajući Sport Maxx Race koji je namenjen prvenstveno za trkačku stazu. Dakle, model RT je poboljšan po svim parametrima i nudi zaista izvanredne karakteristike u svim uslovima. Zahvaljujući tehnologiji prilagodljive smeše Sport Maxx RT obezbeđuje vrhunsko prianjanje kako na suvim, tako i na mokrim podlogama. Odlično držanje u krivinama i izuzetno dobro kočenje pri velikim brzinama doprinose bezbednosti, a lagana konstrukcija omogućava manji otpor kotrljanja, čime se ujedno smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2 i na taj način se doprinosi smanjenju troškova i ekologiji.

Veoma zanimljiv deo programa održan je na off road poligonu NAVAK centra. Organizator je odlučio da učesnike upozna i sa pneumaticima ove vrste obzirom da SUV/CUV (Sport Utility Vehicle/Crossover Utility Vehicle) segment beleži konstantan rast prodaje, pa je i potražnja za ovim pneumaticima sve veća. Ovde smo imali priliku da testiramo pneumatike Goodyear Wrangler HP na vozilima Toyota Hilux, dok su na vozilu Toyota Land Cruiser montirani pneumatici Dunlop Grandtrek AT20, u dimenziji 255/70R15.

za bolji kvalitet snimka podesite rezoluciju na 1080px

Na snimku se vidi samo jedan deo poligona, a svi učesnici su pored uspona i spuštanja pod velikim nagibom, kao i vožnje kroz bazen, prošli i deo poligona sa bočnim nagibom i “klackalicu”. Ovaj test je bio vrlo zanimljiv svim učesnicima, a pogotovo onima koji su prvi put seli za upravljač automobila tog segmenta i prvi put se našli na off road poligonu.

Poligon nije bio preterano zahtevan uzimajući u obzir da su Toyotina vozila izuzetno sposobna, ali u rukama početnika na off road terenu, uz kišu i gume koje nisu predviđene prvenstveno za off road teren, postojala je mala trema da nešto ne krene naopako. Međutim, uz poštovanje instrukcija koje smo dobili i uz dodatnu pažnju, svi učesnici su uspešno prošli sve elemente ovog poligona.

Pneumatik Goodyear Wrangler HP je predviđen za sva godišnja doba i prvenstvena namena mu je vožnja na asfaltiranim putevima. Posebno dobre karakteristike ima na mokrom putu i u zimskim uslovima, ali se i na ovom poligonu pokazao kao odličan izbor za manje zahtevnu vožnju izvan asfaltiranih puteva. Kada je u pitanju Dunlop Grandtrek AT20, on je prvenstveno namenjen za luksuznija SUV vozila i glavne prednosti su mu udobnost, dobre perfomanse na mokrim podlogama i odlično prianjanje u svim vremenskim uslovima iako je u letnji pneumatik. Kao što možete videti na snimku, Toyota Land Cruiser sa ovim pneumaticima bez ikakvih problema prolazi kroz vodu i izlazi uzbrdo.

Tokom pauze između testiranja, centar NAVAK nas je ugostio u prostoriji gde su postavljeni simulatori udarca u čvrstu prepreku pri brzini od 5km/h i simulator prevrtanja. Oba ova simulatora pokazuju koliko je pojas važan element bezbednosti. Snimak ne može da dočara koliko pojas drži telo u ovim situacijama, pa koristimo ovu priliku da pozovemo svakog ko bude u prilici, da proba kako to izgleda.

za bolji kvalitet snimka podesite rezoluciju na 1080px

Nakon više od 5 sati vožnje u raznim uslovima, testiranja pneumatika i druženja učesnika, svi su se okupili u sali gde su podeljene nagrade najbržim vozačima na poligonu gde se testirao Dunlop Sport Response 2.

Organizatori su pozdravili sve učesnike i najavili novi susret za nekoliko meseci. Nadamo se da ćemo i tada biti prisutni i preneti naše utiske o celom događaju, ali i upoznati vas sa pneumaticima iz ponude Goodyear Dunlop Sava Tires korporacije.

 

 

Oznake: , , , , , , , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *