Menu
0 Comments

Garaža test: Dacia Duster 1.3 TCe Techroad

 

Dacia je prisutna na našem tržištu dugi niz godina. Sećamo se još Logana, kojih i danas ima dosta na ulicama, a nešto kasnije stigao je i popularni Sandero. U vreme kada segment krosovera nije bio popularan kao danas, ne tako davne 2010. godine, predstavljen je Duster. Karakterističnog imena koje je jasno ukazivalo na njegovu namenu, Duster se polako probijao i tražio svoje kupce. Danas je pred nama druga generacija Dustera, sa novom generacijom motora i u specijalnom paketu opreme, Techroad. Duster više nije samo „prašnjavko“ sposoban za radne zadatke već i vrlo moderan i atraktivan gradski mangup.

Prisetili smo se našeg prošlogodišnjeg testa Dustera, u kombinaciji sa 1.5 dCi motorom i 4×4 pogonom. I tada smo bili prijatno iznenađeni onim što nam Duster nudi, posebno u višim paketima opreme. Sada je u ponudi ograničena serija pod nazivom Techroad, karakteristična po Red Fusion boji karoserije. Ovaj paket prepoznatljiv je i po 17″ alu felnama sa dijamantskim izrezom i krovnim nosačima, kao i oznakom Techroad na bokovima.

Enterijer je takođe drugačiji, posebno dizajniran, a spisak opreme je podugačak. Duster nudi zaista sve što se od jednog modernog automobila očekuje, pa i više od toga. Izdvajamo automatsku klimu, keyless sistem, multiview kameru, multimedijalni sistem sa ekranom veličine 7″ koji sadrži pored ostalog Android Auto™ i Apple Carplay™. Ističemo da je već od najnižeg paketa opreme Duster  opremljen sa mnogim aktivnim i pasivnim sistemima bezbednosti.

Primetno je da se mnogim detaljima poklonila pažnja i to ne samo vizuelno. Jedan od primera su neklizajuće podloge na polici ispred suvozača i ispred ručice menjača. Osim što enterijer izgleda modernije ne može se naći zamerka ni po pitanju kvaliteta. Pored upravljača i ručice menjača, kožom su presvučeni i nasloni za ruke na vratima. Iako je većina elemenata izrađena od plastike sve izgleda vrlo dobro. Završna obrada je sasvim dobra, a primećujemo i vrlo dobru zvučnu izolaciju te su putovanja prijatna čak i višim brzinama.

Kabina je dovoljno prostrana jer sa 4341mm dužine i 1804mm širine veći od mnogih krosover modela na platformi B segmenta, poput Renault Captura. Pritom prtljažnik zapremine 445 litara u 2WD modelu više je nego dovoljan za većinu potreba, bilo poslovnih bilo privatnih.

U vožnji se prvo primećuje udobnost, a zatim tih i kultivisan rad motora koji se u različitim verzijama, ugrađuje u brojne modele Renaulta, Nissana i Mercedes-Benza. U Techroad paketu sa 2WD pogonom dostupan je u verziji sa 130KS i 150KS, zavisno od potreba i afiniteta. Dok je 4WD pogon moguće upariti samo sa snažnijom verzijom malolitražnog turbo benzinca. Bez obzira koji pogon odabrali, u ponudi je i 1.5 Blue dCi od 115KS, koji pripada najnovijoj generaciji dizel motora, razvijenoj od strane Renault Nissan alijanse.

Sa novim 1.3 TCe imali smo već prilike da se upoznamo vozeći Captura i Megana. Verzija od 130KS u Dusteru ima na raspolaganju 240Nm dostupnih već na 1600 obrtaja. Ponovićemo da je impresivan u vožnji, pogotovo u srednjem rasponu obrtaja, linearno i sa lakoćom ubrzava. Do 100km/h stiže za 11 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 191km/h. Po pitanju potrošnje takođe prevazilazi očekivanja, u mešovitoj ali umerenoj vožnji, kreće se oko 7.5 litara. Da bi utisak bio još bolji nedostaje nešto precizniji menjač.

Iz ugla vozača malo je šta zameriti. Lako je smestiti se u udobno sedište i pronaći idealnu poziciju. Naslon za ruku integrisan u sedište dovoljno je dugačak i upotrebljiv kada obe ruke držite na upravljaču, za razliku od nekih drugih modela. Sve je pregledno i pristupačno. Instrument tabla je vrlo jednostavna ali sa ekranom u sredini koji osim prikaza raznih informacija može i ispisivati trenutnu brzinu. Pohvaljujemo krupne brojeve na instrument tabli, uočljiviji su. Multimedijalni sistem MEDIA NAV Evolution sa 7“ ekranom osetljivim na dodir pored osnovnih funkcija podržava i navigaciju, za koju smo se i ranije uverili da odlično funkcioniše. Uređaj je vrlo lak za rukovanje i sve bitne funkcije su podržane.

Preglednost je jako dobra, no uz doplatu od 380 evra Duster može biti opremljen i sa MultiView kamerom, sa pregledom sve četiri strane vozila. Smatramo ovu opciju vrlo korisnom, pogotovo za parkiranje u gradu. Zadnji parking senzori i kamera za vožnju unazad su deo serijske opreme u Techroad i Prestige paketima. Ono što nedostaje u spisku dodatne opreme, a takođe bi bilo korisno, jesu LED prednja svetla. Iako naravno poseduje dnevna svetla u LED tehnologiji, prednja i zadnja svetla su halogena.

Duster se vrlo lako vozi, električni servo pruža utisak lakoće u vožnji i omogućuje lako manevrisanje što je posebno izraženo u gradskoj vožnji. Na otvorenom putu je stabilan čak i u krivinama ukoliko se pridržavamo ograničenja. Pri dinamičnijoj vožnji oseća se uticaj klirensa od 21cm i blago naginjanje, očekivano. No ukoliko se ne preteruje vožnja Dustera krivudavim putevima sasvim je prijatna, pa čak i zabavna. Za terensku vožnju svakako je bolje odabrati 4WD verziju, koja se već više puta dokazala kao dostajan konkurent i značajno skupljim modelima. No ni 2WD verzija ne boji se silaska sa asfalta ukoliko ste avanturista.

Ovako konfigurisan svakako je vrlo zanimljiv potencijalnim kupcima ovog segmenta. Da li sa svim što nudi i cenom od 16.990 evra, za testirani model, Duster može da pomrsi račune konkurenciji? Sasvim smo sigurni da može i hoće, jer ispod haube nudi motore poslednje generacije, a pored toga sasvim dovoljno opreme za prijatnu i sigurnu vožnju, uz komfor i udobnost. Ukoliko vas nismo ubedili preporučujemo da posetite najbliži Dacia salon i zakažete test vožnju.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *