Menu
0 Comments

Garaža test – Nissan Qashqai 1.7 dCi X-tronic CVT Tekna

 

Iako se prodaje već sedmu godinu, Nissanov najprodavaniji model proživljava svoju drugu mladost. Osvežen je vizuelno, mada ne znatno, ali dovoljno da se zategnu bore te da i dalje izgleda atraktivno. Najveća promena dolazi ispod haube, gde se sada nalaze novi benzinski i dizel agregati. Imali smo priliku da vozimo najsnažniji dizel u ponudi u kombinaciji sa X-tronic CVT menjačem.

Dovoljno je samo malo osvrnuti se na našim ulicama i lako je zaključiti da se Qashqai može videti svugde. Rekli bi smo da se prodaje bolje nego ikada ranije. Što i ne čudi obzirom na vrlo atraktivnu cenu uz sve što nudi. Naime, osnovni model, po trenutno važećem cenovniku, nudi se za manje od 20.000 evra. Preciznije, 19.600e je cena za 1.3 DIG-T 140 u Visia paketu opreme. Slabiji dizel 1.5 dCi 115 kreće već od 21.600evra u istom paketu. Imajući u vidu sve više cene konkurentskih modela, nije ni čudo da ostvaruje tako dobre prodajne rezultate.

Po dimenzijama Qashqai se nalazi u zlatnoj sredini segmenta kom pripada. Iako je sa 1806mm nešto uži od većine konkurenata, to se u kabini ne primećuje značajno. Qashqai nudi odličnu ponudu prostora, a posebno ističemo vrlo komforna sedišta, koja su odlično profilisana čak i za krupnije vozače. Najveći nedostatak se ogleda kroz nešto manju zapreminu prtljažnika, koja iznosi 430 litara. Uz malo planiranja svakako da se može spakovati i za duži put, ali na ovom polju zaostaje za konkurencijom.

dužina/širina/visina (mm)
4394/1806/1590

Već dokazani 1.3 tCe, turbo benzinski motor, razvijen u saradnji grupacije Renault-Nissan i Daimlera, već smo testirali u ovom modelu. Dok smo se sa novim, 1.7-litarskim dizelom sreli u bratskom modelu Kadjar. Nissan kombinuje ovaj motor sa šestobrzinskim manuelnim ili automatskim menjačem. U pitanju je XTRONIC CVT u koji je Nissan uložio puno truda i iskoristio sve prednosti klasičnog CVT menjača. Po konstrukciji se razlikuje se od CVT menjača na koji smo navikli, te ima i mogućnost odabira manuelnog režima. Zanimljivo je da prebacivanjem u manelni režim Qashqai prelazi u Sport režim vožnje. Osim standardnog, moguće je odabrati još i manje popularan, Eco režim.

Sa maksimalno raspoloživih 150KS i 340Nm, ovaj motor pruža zadovoljavajuće oerformanse, ali ništa više od toga. Do 100km/h ubrzava za 11,2 sekunde u kombinaciji sa CVT menjačem, dok je osetno brži uparen sa 6-stepenim manuelnim. Maksimalna brzina je u oba slučaja gotovo identična i iznosi 192, odnosno 193 km/h. Stoga nas nije oduševio, jer tek u sport režimu vožnje se oseća da ima punih 150KS ispod haube. Definitivno da i nešto sporiji menjač ima uticaja, obzirom da nije sa dvostrukim kvačilom. Te iako automatski menjač pruža više komfora u vožnji, manuelni izvlači više iz ovog motora.

Iz ugla vozača već nam je sve poznato, a oni koji se prvi put susreću sa ovim modelom sigurno će se lako snaći. Instrument tabla je delimično digitalna, sa ekranom u sredini gde se mogu videti mnoge bitne informacije. Putem tastera na multifunkcionalnom upravljaču, osim odabira informacija za prikaz, može se upravljati i mnogim sistemima koji su deo standardne opeme ovog modela. Od mnogih bezbednosnih sistema, kojima je Qashqai opremljen, posebno izdvajamo Nissan Chassis Control. Važno je i napomenuti da je uz doplatu moguće opremiti Qashqai sa Pro Pilot sistemom koji, između ostalog, nudi i delimično autonomnu vožnju. Uz ispunjenje određenih uslova na putu, razume se.

Primećujemo da je multimedijalni uređaj na visini zadatka, jer osim što nudi mnoštvo opcija, jednostavan je za upotrebu, a i odziv na komande je veoma brz. Ekran bi mogao biti veći ali onda bi se izgubila funkcionalnost koju sada ima sa tasterima postavljenim sa strane.  Po pitanju ergonomije nema se šta zameriti. Qashqai je na ovom polju odavno položio sve testove, što može potvrditi svako ko ga je vozio.

A vozi se zaista dobro, na upravljaču je prilično direktan što pripisujemo nešto tvrđem oslanjanju. Ovo donosi vrlo dobre vozne karakteristike, ali i nešto bučniju i neudobniju vožnju preko neravnina. Sa druge strane, na dobrim putevima natprosečno je udoban, a uz vrlo dobru zvučnu izolaciju i stabilnost, čak i pri višim brzinama, vožnja je vrlo prijatna.

Iako se u kombinaciji sa najsnažnijim dizelom nudi i 4WD pogon, sa klirensom od 18cm ispunjava jedan od osnovnih preduslova da, bez problema, stigne do odredišta daleko od asfaltiranih puteva. Upravo to je jedna od najznačajnijih prednosti krosover segmenta kojem i Qashqai pripada. Setimo se da je upravo ovaj model bio jedan od začetnika ovog segmenta, još davne 2006. godine, sa prvom generacijom Qashqaija. Samo u Evropi je prodato više od 1.24 miliona primeraka, do izlaska nove, aktuelne, generacije. To nesumnjivo govori da ovaj model ima i niz drugih prednosti, a tokom testa otkrili smo neke od njih.

Dok željno iščekujemo dolazak treće generacije ovog popularnog modela, priznajemo da je Nissan odradio odličan posao podmlađivanjem i po svemu sudeći, Qasqhai će još dugo biti veoma tražen.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *